کد خبر 881281
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
سوریه

«رمضان تاش آلتین» رئیس دانشگاه حران ترکیه (HRÜ) در اظهاراتی از تأسیس دانشکده و آموزش‌های علمی به زبان‌های عربی، ترکی و انگلیسی در شهرهای تحت کنترل ارتش ترکیه در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، «رمضان تاش آلتین» رئیس دانشگاه حران ترکیه (HRÜ) در اظهاراتی از تأسیس دانشکده در شهرهای تحت کنترل ارتش ترکیه در شمال سوریه خبر داد.

تاشتگین اعلام کرد: ارتش ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه با پیروزی در عملیات سپر فرات و عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه توانسته است امنیت لازم در شهرهای الباب، جرابلس، عفرین و الراعی برقرار کند. به همین خاطر برای بهره‌مندی جوانان سوری از آموزش عالی اقدام به تأسیس دانشکده در این مناطق کرده‌ایم و از ماه سپتامبر سال جاری خدمات آموزشی در این دانشکده‌ها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت ترکیه همواره در کنار مردم سوریه قرار دارد، خاطرنشان کرد: مردم شمال سوریه پس از سال‌ها خواهند توانست در یک محیط امن از خدمات آموزش عالی بهره‌مند شوند. در این دانشکده‌ها آموزش‌های علمی به زبان‌های عربی، ترکی و انگلیسی ارائه خواهد داد.

رئیس دانشگاه حران ترکیه در ادامه اظهارات خود گفت: رشته‌ها و دانشکده‌هایی که در شمال سوریه تأسیس خواهد شد با توجه به نیاز و احتیاج‌های منطقه‌ای خواهد بود. در اولین مرحله ۶ رشته تأسیس خواهیم کرد. مهندسی برق، مهندسی عمران، ماشین‌آلات، کشاورزی، ادبیات و علوم پایه (ریاضی، فیزیک و شیمی) از ماه سپتامبر آغاز به کار خواهند کرد. در هر رشته نزدیک به ۳۰ دانشجو پذیرفته خواهد شد. ساختمان دانشکده‌ها آماده شده است و آموزش در این دانشکده‌ها را به سرعت آغاز خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 5
  • CH ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    3 6
    هههههههههههه
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
      4 3
      مرگ! بوزگورد نفهم!
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    18 1
    تبریز باید بیایید ببینید چه خبره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس