کد خبر 881088
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
بابک زنجانی

وکیل بابک زنجانی ادعای شرکت نفت مبنی بر اعلام شماره حساب‌های متعدد در تاریخ 20 تیر ماه 97 به شرکای خارجی را منشأ اثر ندانست.

به گزارش مشرق، رسول کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی با اشاره به واکنش شرکت نفت ایران به اظهارات دیروز وی در خصوص «انعقاد قرارداد پرداخت بدهی بابک زنجانی و لزوم افتتاح حساب مشترک» اظهار داشت: برخلاف ادعای وکیل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر تکذیب انعقاد قرارداد با شرکای خارجی موکل، قرارداد مذکور در تاریخ 96/10/20 یعنی ژانویه 2018 بین طرفین در کشور ثالث و با حضور نماینده مرجع ذیصلاح قضایی امضا، منعقد و تبادل گشته است.

بیشتر بخوانید:

قرارداد شرکت نفت و شرکای خارجی بابک زنجانی

وی افزود: شاید این تکذیب از سوی وکیل شرکت نفت به دلیل عدم اطلاع وی باشد زیرا در هیچ یک از جلسات مذاکره در سفرهای خارجی که بیش از یک سال به طول انجامید حضور نداشته است.

وکیل بابک زنجانی اضافه کرد: قرارداد 20 دی ماه 96 در 10 صفحه به صورت مشروح و مبسوط و با ذکر جزئیات، چگونگی و نحوه پرداخت بدهی موکل و تعهدات و وظایف طرفین را مشخص کرده است که بر اساس این قرارداد، انتقال وجه و پرداخت بدهی صرفاً از طریق افتتاح حساب مشترک در کشور ثالث و مطابق مفاد و مندرجات قرارداد قابل انجام است و نه حساب‌های اعلامی مورد ادعا.

کوهپایه‌زاده بیان کرد: به دلیل خودداری بانک خارجی از افتتاح حساب مشترک شرکای خارجی زنجانی طی نامه رسمی خطاب به شرکت نفت ایران درخواست کردند چنانچه قادر به جلب رضایت بانک دیگری جهت افتتاح حساب مشترک هستند اعلام کنند و در غیر این صورت، جهت اجرای قرارداد و بازگشایی حساب مشترک در بانک معرفی شده از جانب وی حاضر شوند که علی‌رغم پیگیری‌های مکرر این درخواست تاکنون از طرف مقابل، اجابت نشده است. 

وی ادعای مطرح شده مبنی بر اعلام شماره حساب‌های متعدد در تاریخ 20 تیر ماه 97 به شرکای خارجی منشأ اثر ندانست و گفت: این کار مصداق تجاهل‌العارف است زیرا شرکت نفت ایران به خوبی می‌داند حساب‌های اعلامی مورد ادعا به هیچ وجه حساب مشترک نبوده و کاملاً خارج از چارچوب توافقات و قرارداد فی‌مابین است و اساساً خروج موضوعی داشته و امکان عملیاتی شدن و اجرای قرارداد را غیرممکن می‌سازد و هیچ کمکی هم به وصول مطالبات نخواهد کرد.

وکیل بابک زنجانی ادامه داد: در یک فقره از همین حساب‌های اعلامی، بانک از پذیرش حتی 10 یورو خودداری می‌کند که سند آن هم موجود است زیرا حساب مذکور صرفاً جهت خرید کالا از وجوه حاصل از فروش نفت به همان کشور افتتاح شده بود و اساساً قابلیت دریافت و واریز وجه خارج از این شرایط را نداشت.

کوهپایه‌زاده تصریح کرد: شرکت نفت ایران کاملاً آگاه است که نقل‌ و انتقال وجوه آن هم به مبلغ 2 میلیارد یورو در نظام بانکی بین‌الملل باید متکی و مستند به قرارداد طرفین، اسناد معتبر و دلیل پرداخت باشد وگرنه هیچ بانکی در عملیات نقل‌ و انتقال آن، شرکت نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکای خارجی موکل هیچ شرط یا درخواستی خارج از مفاد و مندرجات قرارداد فی‌مابین نداشته و ندارند. 

وکیل بابک زنجانی با اشاره به احتمال تشدید تحریم‌های بانکی بین‌المللی، گفت: لازم است با درایت و واقع‌بینی منافع ملی را در اولویت قرار داده و از هیچ اقدام و تلاشی برای مساعدت استرداد وجوه و استیفای حقوق بیت‌المال مضایقه نکنیم و هر امکان و راهکاری را با جدیت و بدون فوت وقت پیگیری کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس