کد خبر 880903
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
سومالی

منابع سومالی از یورش نیروهای امنیتی به داخل ساختمان وزارت خارجه در موگادیشو و تلاش آنها برای بازداشت معاون وزیر خارجه خبر دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی سومالی امروز شنبه با یورش به ساختمان وزارت خارجه در موگادیشو در تلاش بودند تا «مختار مهد داود» معاون وزیر خارجه را بازداشت کرده و به دایره تحقیقات جنایی انتقال دهند.

روزنامه «الصومال الجدید» در سایت خود نوشت که پس از یورش نیروهای امنیتی به مقر وزارت خارجه، درگیری بین محافظان معاون وزیر خارجه و نیروهای امنیتی رخ داد اما آسیبی به کسی نرسید.

رادیو محلی سومالی نیز گزارش داد که «احمد طاهر علی» دادستان کل قرار بازداشت مختار مهدی داود را صادر کرده است بدون آنکه اشاره‌ای به اتهامات صادره نماید.

طبق این گزارش، ژنرال «بشیر علی محمد» رئیس پلیس سومالی مداخله کرده و پس از دیدار با معاون وزیر خارجه و تعدادی از مسئولان این وزارتخانه، قضیه را به طور مسالمت‌آمیز حل‌وفصل کرده است.

نیروهای امنیتی سومالی پیش از این با یورش شبانه به منزل مدیر کل وزارت کمک‌رسانی و اداره سوانح طبیعی، وی را به اتهام فساد و اختلاس اموال متعلق به پناهندگان در داخل کشور، بازداشت کردند.

از زمان انتخاب «فرماجو» به عنوان رئیس‌جمهور سومالی در فوریه سال ۲۰۱۷، این نخستین بار است که معاون وزیر دولت وی بازداشت می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس