کد خبر 880801
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
وریا غفوری

وینفرد شفر آلمانی برای آنکه به همتای پرتغالی خود ثابت کند وریا غفوری هافبک بهتری نسبت به بازی در دفاع راست است، دوباره این بازیکن دونده و قدرتی را یک خط جلوتر برد.

به گزارش مشرق، وریا غفوری که به دلیل بازی در پست غیرتخصصی هافبک راست از لیست مسافران جام جهانی خط خورده و از پای تلویزیون تماشاگر بازی‌های ایران و رامین رضاییان بود، در دیدار روز پنج‌شنبه استقلال تهران برابر ذوب‌آهن هم باز در پست دلخواهش بازی نکرد!

 

وینفرد شفر آلمانی برای آنکه به همتای پرتغالی خود ثابت کند وریا غفوری هافبک بهتری نسبت به بازی در دفاع راست است، دوباره این بازیکن دونده و قدرتی را یک خط جلوتر برد.


عجبا که وریا غفوری هم خوش درخشید و با دو گل زیبای خود استقلال را از مهلکه فولادشهر اصفهان نجات داد.


او گل اول خود را با شوتی دقیق روی پاس عالی روح‌ا... باقری به گوشه راست دروازه رشید مظاهری فرستاد و گل دوم را نیز با پاس فرشید باقری به زیبایی هرچه تمام‌تر به ثمر رساند.


وریا گل دومش را با یک کنترل زیبا و حرکت به عرض و سپس ضربه‌ای دقیق درون دروازه ذوبی‌ها قرار داد تا دوباره شادی مخصوص خودش را اجرا کند.


وریا غفوری در این دیدار که خسرو حیدری هم روی نیمکت استقلال نشسته بود، عطش فراوان گلزنی از خود نشان داد و جور مهاجمان تیمش را هم کشید.


حالا پرسش اینجاست؛ وریا غفوری مدافع راست بهتری است یا هافبک راست کارآمدتری؟


سؤالی که برای کارلوس کی‌روش و وینفرد شفر دو جواب جداگانه دارد؛ سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان معتقد است وریا غفوری مدافع راست بهتری است و با توجه به ظرفیت بالای تنفسی، رفت و برگشت‌ها و توازن در فاز دفاعی و تهاجمی باید در این پست بازی کند.


وینفرد شفر، اما وریا غفوری را هافبک راست بهتری می‌داند. مرد آلمانی اعتقاد دارد محبوس کردن این بازیکن تکنیکی، گلزن، گلساز و هجومی در امور دفاعی اشتباه است.


البته باید یادآوری کنیم کارلوس کی‌روش در سمت راست خط میانی تیم ملی ستاره‌ای مثل علیرضا جهانبخش را در اختیار دارد که به عنوان گران‌ترین فوتبالیست تاریخ ایران به برایتون انگلیس پیوست. از آن طرف دست وینفرد شفر در استقلال خالی است. سرمربی آلمانی در دفاع راست فرشاد محمدی‌مهر جوان، قلدر و دونده را دارد، اما در پست هافبک راست خسرو حیدری در اختیار اوست که پا به سن گذاشته است.


شاید حق با هر دو مربی باشد، اما بازی با ذوب‌آهن اصفهان ثابت کرد وریا غفوری هافبک بهتری است. هرچند همین دیدار شاید پرونده بازگشت وریا غفوری به تیم ملی را برای همیشه ببندد.


کارلوس کی‌روش ستاره استقلال را برای هافبک راست نمی‌خواهد و حتی به همین دلیل ساده وریا غفوری را از لیست مسافران جام جهانی روسیه خط زد. حالا هم به نظر می‌رسد وریا غفوری به توصیه وینفرد شفر قید تیم ملی و جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا در امارات را زده باشد. باور نمی‌کنید شادی پس از گل دوم این بازیکن کارساز و بوسیدن پیراهن تیم باشگاهی اش را یک بار دیگر نگاه کنید!

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    8 0
    کیروش نشون داده به شدت مغرور هست و اگر کسی با اون کل کل کنه آویزونش می کنه
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    0 1
    رامین قبل جام جهانی کسی بهش اعتنا نمیکرد وای با بازی درخشانش خودشو اثبات کرد.حتی بهتر از وریا بود
  • استقلال IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    1 0
    خب این مشکل خیلی ساده حل می شود کیروش در دفاع راست از او استفاده کند با چند بازی در هافبک راست که دفاع کردن از یاد او نمی رود هرچند کیروش مغرور است ولی نباید از غفوری به این سادگی گذشت؛ !؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس