کد خبر 880760
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
داورزنی و ضیایی

در حالی که با انتشار اخباری درباره عدم اعتبار مدرک دکتری ضیایی رئیس فعلی فدراسیون والیبال، حواشی زیادی ایجاد شده است، مواضع وزارت ورزش و جوانان در این خصوص می‌تواند گره‌های زیادی را باز کند.

به‌ گزارش ‌مشرق، هفت ماه پیش و در اوایل زمستان سال گذشته محمدرضا داورزنی در طلایی‌ترین دوران والیبال ایران جای خود را به احمد ضیایی داد. کسی که در دوره ریاست داورزنی، نایب رییس و یار غار او بود.

پس از روی کار آمدن احمد ضیایی و با توجه به این که پیش از آن داروزنی به پست معاونت حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان منصوب شده بود. همه اهالی ورزش باور داشتند که پیشرفت والیبال شتاب خواهد گرفت و به عبارتی "ره صد ساله را یک شبه طی خواهد کرد" اما گذشت زمان باعث شد تا برگ دیگری ورق بخورد. هر چند والیبال ایران با توجه به پیشرفت هایی که داشته همچنان در آسیا یکه تازی می‌کند و در جهان جزو ۱۰ تیم برتر به حساب می‌آید، اما متاسفانه این روزها حواشی بر متن فعالیت‌های این رشته سایه انداخته است. حاشیه‌هایی که بیشتر از خود فدراسیون بیرون می‌آید.

در  آخرین‌ نمونه‌ها از این حواشی می‌توان به برخورد نامطلوب با خبرنگار یکی از رسانه‌ها در مراسم استقبال از تیم‌ ‌ملی جوانان اشاره کرد که سر و صدای زیادی به پا کرد و به دنبال آن مشخص شد که مدرک تحصیلی دوره دکتری احمد ضیایی نامعتبر بوده که بلافاصله بعد از اعلام این خبر شخص رییس فدراسیون والیبال طی بیانیه‌ای که در سایت فدراسیون منتشر شد بر آن صحه گذاشت.

ضیایی در آن بیانیه، گفت‌: " من هیچ گاه از مدرک دکترا استفاده نکرده‌ام، به دلیل این که این مدرک مورد تایید وزارت علوم نبوده است. من همواره مدارکی را ارائه کرده‌ام مورد تایید وزارت علوم بوده است. این صحبت‌ها در حالی از سوی ضیایی عنوان شده است که در طول هفت‌ ماهی که او رییس فدراسیون والیبال بوده تا پیش از این بیانیه یک بار هم نبوده که در سایت فدراسیون و یا محافل رسمی لفظ "دکتر" پیش از نام او نیامده باشد!

ضیایی مدرک دکترای مدیریت بازرگانی را از دانشگاه راکویل گرفته است. اما دانشگاه راکویل کجاست؟ چگونه دانشگاهی است؟ این دانشگاه مدارکش را به صورت مکاتبه‌ای و پروازی و بدون برگزاری دوره‌های آموزشی و ارزیابی‌های تحصیل به دانشجویان می‌دهد. امور اداری این دانشگاه در پاکستان انجام می‌شود و مدارک هم از دوبی ارسال می‌گردد و تنها یک سایت در کشور آمریکا دارد. بنا به ادعای نظام آموزشی کشور آمریکا این دانشگاه متعلق به شرکت AYCAT است که فعالیتش در زمینه کلاهبرداری از طریق فروش مدارک جعلی است.

همچنین دانشگاه راکویل نه تنها در بین دانشگاه‌های ممتاز، خوب و متوسط مورد تایید وزارت علوم ایران قرار ندارد ،‌ بلکه در زمره موسسات نامعتبری است که کلیه مدارک کسب شده از این دانشگاه غیر قابل بررسی و ارزشیابی است.

حال باید پرسید اصرار فدراسیون والیبال بر خطاب کردن ضیایی با عنوان دکتر چه دلیلی داشته، چرا که در زمان انتخابات ریاست فدراسیون والیبال و تا همین چند روز گذشته از ضیایی با پیشوند دکتر یاد می‌شد و این شائبه‌ها به وجود می‌آید که آیا ضیایی با مدرک دکترای در انتخابات شرکت کرده است یا خیر؟ که اگر این قضیه صحت داشته باشد می‌توان گفت یک تخلف بزرگ در انتخابات صورت پذیرفته است.

در روزهای گذشته در همین خصوص صحبت‌هایی از سوی اهالی والیبال منتشر شده است که بر این نگرانی‌ها می‌افزاید.

محمود افشاردوست، دبیر سابق فدراسیون والیبال که پس از روی کار آمدن ضیایی جزو نفراتی بود که از سمتش کناره‌گیری کرد، در همین رابطه گفت‌: تمام اسناد نامزدهای ثبت‌نامی در انتخابات در پاکتی در بسته به وزارت ورزش و جوانان ارسال می‌شود، اما یادم هست که ضیایی مدرک دکترا از یک دانشگاه خارجی که یادم نمی آید آمریکایی بود یا خیر ارائه کرد.

هر چند ضیایی در بیانیه‌ای اشاره کرده بود که حتی زمانی که در دولت حضور داشتند از مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد استفاده کرده و بازنشسته شده است و یا در انتخابات هیات اجرایی کمیته ملی المپیک از دکتری استفاده نکرده، اما حتی در همین بیانیه، او به انتخابات ریاست فدراسیون والیبال اشاره نداشته است.

حال با توجه به اتفاقات رخ داده در مورد مدرک دکترای نامعتبر ضیایی از طرفی دیگر قانون منع به کارگیری بازنشستگان است که گریبان ضیایی را هم می‌گیرد و با این حساب باید دید چه بر سر ریاست برترین فدراسیون در بین رشته‌های تیمی خواهد آمد؟

با توجه به احتمال وجود تخلف در زمان انتخابات ریاست فدراسیون والیبال به دلیل اعلام مدرک نامعتبر به نظر وقت آن رسیده است تا وزارت ورزش و جوانان هم موضع شفاف خود را درباره درستی یا نادرستی این قضایا بیان کند تا شفاف‌سازی در این باره صورت بگیرد. در شرایط کنونی این انتظار از وزارت ورزش و جوانان و داورزنی می‌رود که با اظهارنظری رسمی در این باره با کاهش حواشی پیرامون این رشته آن هم چند روز تا آغاز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا کمک کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mh_navaii US ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    0 0
    دکتر کپی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس