کد خبر 880722
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
بیکاری

در بهار ۹۷ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۳۹ درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است.

به گزارش مشرق، مطابق آخرین آمار نیروی کار در بهار 97 ،بررسی نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر فارغ التحصیل آموزش عالی، نشان می دهد 17.8 درصد جمعیت فعال فارغ التحصیل آموزش عالی بیکار بوده اند. این نرخ در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط روستایی نسبت به نقاط شهری بیش تر بوده است. بررسی روند تغییرات این نرخ از کاهش 2.6درصدی در بهار 97 نسبت به فصل مشابه سال قبل است.

بیشتر بخوانید:

زمان جلسه استیضاح ربیعی در مجلس اعلام شد

 بررسی سهم شاغلین 10ساله و بیش تر با ساعت کار معمول 49 ساعت و بیش تر نشان می دهد.40.1 درصد شاغلین به طور معمول 49ساعت و بیش تر در هفته کار می کنند. این شاخص که یکی از نماگرهای کار شایسته است نشان می دهد در کشور سهم زیادی از شاغلین بیش تر از استاندارد کار می کنند. این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل 0.7درصد کاهش داشته است.

در بهار 97 سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران39 درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 1.0 درصد کاهش داشته است.

در بهار 97 سهم جمعیت شاغل فارغ التحصیل آموزش عالی از کل شاغلان 23.2 درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 2.1 درصد افزایش داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس