جنوب ادلب.jpg

تعدادی از گروه های تروریستی تحت حمایت ترکیه در شمال سوریه به منظور مقابله با حمله احتمالی جبهه مقاومت تشکیل ائتلاف دادند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال سوریه حاکیست، حملات یگان های توپخانه و موشکی ارتش سوریه و مقاومت به شدت علیه مواضع گروهای تروریستی ادامه دارد و خسارت های قابل توجهی به پایگاه های آنان وارد شده است.

یگان های موشکی و توپخانه ارتش سوریه مواضع تروریست ها را در شهرک های «السرمانیه، تل واسط، العنکاوی، الهبیط، تل الصخر، الجنابره، خان شیخون، کفرزیتا، مورک، الزکاه، اللطمانه، حصرایا، ابورعیده، معرکبه، البویضه و ...» در شمال شرق لاذقیه، جنوب استان ادلب، شمال و شمال غرب استان حماه به شدت در هم کوبیدند.

از سویی دیگر، گروهی از عناصر گروه های تروریستی «حراس الدین و حزب الترکستانی» حملات سنگینی را از شهرک «القرقور» در جنوب غرب استان ادلب و الزیاره در شمال غرب استان حماه علیه مواضع نیروهای سوری در منطقه «المشاریع» در شمال دشت الغاب انجام دادند.

عناصر تروریستی درصدد بودند با پیشروی در این محور، امنیت شهر جسر الشغور را در جنوب غرب استان ادلب افزایش دهند اما نیروهای ارتش سوریه تحرکات آنان را رصد کردند و درگیری های سنگینی میان طرفین به وقوع پیوست.

 در جریان درگیری های چند ساعته، نیروهای ارتش سوریه با کشته و زخمی کردند ۲۵ تن از عناصر تروریستی موفق شدند حملات را در این محور دفع کنند و مانع از پیشروی تروریست ها به سمت منطقه» المشاریع» شوند.

سایر عناصر تروریستی با متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند؛ یگان های موشکی و توپخانه ارتش سوریه هم به شدت مواضع تروریست ها را در شهرک های «الزیاره و القرقور» هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، گروه های تروریستی که خطر از دست دادن مواضع اشغالی خود را به خوبی در شمال سوریه احساس کرده اند یک ائتلاف جدید دیگر را برای مقابله با نیروهای سوری تشکیل داده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروه های تروریستی مورد حمایت دولت ترکیه از جمله «جبهه الوطنیه التحریر، جبهه تحریر سوریه، صقور الشام، جیش الاحرار و تجمع دمشق» با انتشار بیانیه ای از تشکیل ائتلاف جدید خبر داده اند.

به گفته منابع میدانی، گروه های تروریستی «هیات تحریر الشام، حزب الترکستانی، حراس الدین و ارتش آزاد» در شهرک های «جرابلس، الباب و عفرین» در این ائتلاف جدید تروریست ها حضور ندارند؛ این گروه های تروریستی به صورت غیر مستقیم توسط دولت ترکیه حمایت می شوند.

همزمان با تشکیل این ائتلاف جدید، اختلاف میان گروه های تروریستی در شمال سوریه به بالاترین حد ممکن رسیده تا جایی که شماری از سرکرده های میدانی تروریست ها از جمله «ابو سلام الاوزبکی، ابوبکر المصری، ابوهمام اللاذقانی، ابو البراء الهموی و...» مورد هدف قرر گرفتند و کشته شدند.

به گزارش مشرق، با آماده شدن نیروهای ارتش سوریه برای انجام عملیات در شمال سوریه، گروه تروریستی هیات تحریر الشام در حال تجمیع و اعزام نیروهای خود به خطوط یک درگیری ها  در شمال شرق استان لاذقیه، شمال استان حماه و غرب شهر حلب است.

گروه های تروریستی در ساعات گذشته هم مناطق مسکونی شهر حلب را با خمپاره هدف قرار داده اندکه منجر به شهید و زخمی شدند شماری از شهروندان سوری شد؛ در مقابل یگان توپخانه ارتش سوریه هم مواضع گروه های تروریستی را در غرب شهر حلب از جمله «بابیص، حور، بشنطره، بشقاتینف و راشدین ۴» هدف قرار دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 16
  • CA ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    9 68
    مشرق کثیف و مسخره
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      19 11
      مشرق آئینه تو و امثال تو هست. در واقع شما کثافتی و مسخرگی خودتون رو دارید می بینید.
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    18 2
    آفرین عالی بود
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    23 2
    احسنت مشرق جان مثل همیشه عالی و درجه یک محکم و مستمر و پاک
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    23 34
    مشرقی های عزیز از نظر شما تو سوریه فقط گروهای مسلح دموکراتیک مورد حمایت آمریکا و اسرائیل خوب هستند
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      23 12
      نه پانتورچهای که از هزاران فرسنگ دورتر مانند ایغورها و چچنه واتورک وتاتار به منطقه‌ای که اصلا ربطی به آنها ندارند تزریق شدهاند حق هستند خاک بر سر مغول تورچیه پرستت
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      6 14
      فقط و فقط یاشاسین ازربایجانیمیز ما با تورکیه و عاریاییها کاری نداریم فقط ازربایجان ازربایجان
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      17 1
      لعنت بر قوم گرایی و پانترکیسم که مکتب جعل و فریبه حتی در نوشتن اسامی!
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      24 10
      بزودی آذربایجان شمال ارس رو از لوث وجود یزیدوف مزدور صهیون و بوزگوردهای وهابی پاکسازی میکنیم و سرزمینهای شیعه رو به مام میهن بر می گردونیم، قطعا بوزگوردهای وهابی مزدور جایی در آذربایجان ندارند
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    11 1
    اختلاف میان گروه های تروریستی در شمال سوریه به بالاترین حد ممکن رسیده تا جایی که شماری از سرکرده های میدانی تروریست ها از جمله «ابو سلام الاوزبکی، ابوبکر المصری، ابوهمام اللاذقانی، ابو البراء الهموی و...» مورد هدف قرر گرفتند و
  • US ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    16 4
    دمت گرم مشرق مثل همیشه عالی راجب حمیات امریکا و اسرائیل از تروریست ها در شمال سوریه هم گزارش بزارید
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      6 5
      بشین پانتورچ سر بچه 11 ساله ببر خریدار نفت داعش
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    17 38
    یاشاسین ازربایجان
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      42 20
      لعنت بر بوزگورد جاعلی که اسامی رو هم جعل میکنه و اشتباه می نویسه، لعنت بر قوم گرایی و نژاد پرستی
    • GB ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      37 5
      پانترکیسم مکتب جعل و فریبه حتی در نوشتن اسامی! لعنت بر نژاد پرستی و قوم گرایی
  • US ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    4 17
    باید ی.پ.گ و نیروهای دموکراتیک سوریه هم در این عملیات بزرگ شرکت داشته باشند قطعا تروریست های وابسته ترکیه شکست خواهند خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس