کد خبر 880411
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵
اردوغان

جناب ظریف باید پاسخ دهد که آیا کل کنش‌های دیپلماتیک وزراتخانه ای با این همه پرسنل، این همه هزینه و امکانات و بوروکراسی عریض و طویل، زدن هر از چندگاهی توئیت‌های دوپهلو و مودبانه است؟

سرویس سیاست مشرق- شبکه بی بی سی فارسی، در ماه‌های منتهی به انتخابات سال ۸۸(چند ماه زودتر از دیگر شبکه مقیم لندن یعنی من و تو) با کارویژه اصلی تاثیرگذاری بر آن انتخابات و هدایت آشوب‌های بعد از آن (که طبق سناریوی طراحی شده در اتاق فکر سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان، وقوعش قطعی بود) تاسیس شد.

در همه این سال‌ها، این شبکه پله به پله و به صورت خزنده، نقاب‌های «رسانه حرفه‌ای»، «خبررسانی صحیح» و «بی طرفانه» را یک به یک کنار گذاشته و تبدیل به یکی از نقاط ثقل اپوزیسیون «برانداز» شده است، به نحوی که در سه ماه‌ اخیر عملا بی بی سی تبدیل به چیزی در ردیف کانال تلگرامی «آمدنیوز» در انتشار اخبار کذب، تحریک به اغتشاش، التهاب آفرینی و در یک کلام بازی در پازل براندازی تبدیل شده است، چنان‌که طبق تقسیم کاری که سرویس‌های بیگانه برای اعمال فشار هر چه بیشتر بر جمهوری اسلامی انجام داده‌اند، رسانه‌ای قدیمی و مهمی چون «رویترز» حاضر شده که کل «اعتبار» خود را زیر پا بگذارد و به پوشش اخبار و شایعاتی درباره جمهوری اسلامی بپردازد که تا پیش از این تنها از «سیمای آزادی» منافقین و شبکه‌های سلطنت‌طلب لس آنجلسی دیده و شنیده می شد.

«فرید مدرسی»، از روزنامه‌نگاران شناخته‌شده اصلاح‌طلب، اخیرا درباره فاز جدید اقدامات بی بی سی فارسی علیه ایران در کانال خود چنین نوشته است:

" بازتعریف و تغییر سیاست‌ رسانه‌ای "بی‌بی‌سی فارسی" مشهود شده است. خبرنگار دقیقا در جایگاه افسر جنگ روانی نشسته است و سخن مصاحبه شونده را آنگونه بازتکرار می‌کند تا استراتژی نوشته شده را علیه ایران پیاده کند.

اصول حرفه‌ای دیروز که ساعت‌ها در کارگاه‌های آموزشی تدریس شده است، دیگر برای بی‌بی‌سی معنایی ندارد و مهم ناسزاگویی به جمهوری اسلامی ایران است و تاثیر بر کوچه و بازار؛ نه نخبگان که تا دیروز برایش اهمیت اولیه داشت.

البته همچنان جنبش دانشجویی، زنان، کارگران و اقلیت‌های جنسی و مذهبی جزو حوزه سنتی/امنیتی این رسانه است. ناسزاها که تا دیروز جهت رعایت آداب اخلاق ژورنالیستی سانسور و حذف می‌شد، اکنون در گیومه و دقیق نوشته و بولد و حتی چندباره تکرار می‌شود.

 فرماندهان میانی جنگ روانی "بی‌بی‌سی فارسی" یعنی مدیران و معاونان این شبکه، دقیق و شفاف اطلاعات و نااطلاعات را بر اساس استراتژی اصلی طراحی شده، به چند خبرنگار که در جایگاه افسران این جنگ نشسته‌اند، می‌دهند و آنان آن را در هم می‌آمیزند و با تکنیک‌های ژورنالیستی دکلمه می‌کنند. این مسیر گام به گام و اندک اندک رشد کرده و پیش رفته است و به یک باره رخ‌ نداده است."

البته سال‌هاست که مسوولان انقلابی کشور و فعالان رسانه‌ای دلسوز که از سوی همین جریان‌های اصلاح طلب و همسو با دولت «دلواپس» خوانده شده‌اند، این مطلب را که بی بی سی فارسی تنها بازوی رسانه ای سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیاست که به صورت متمرکز و هدفمند برای دشمنی با ایران فعالیت می کند، فریاد زده‌اند و این نکته تازه‌ای نیست.

با این حال، نقش‌آفرینی آشکار و عیان بی بی سی برای تحریک به اغتشاش و آشوب در روزهای اخیر، به بهانه مسایل اقتصادی، گرچه مسبوق به سابقه است، ولی این‌بار همه نقاب‌ها و پوشش‌ها کنار رفته و دولت بریتانیا عملا و با تمام قوا خصومت خود را با کشور ما عیان ساخته است. آن‌چه از فعالیت‌های بی بی سی نسخه‌ی جدید برداشت می شود، فعالیت تمام قد رسانه‌ی یک کشور «دشمن» علیه طرف مقابل، آن هم در شرایط «جنگی» است.

تلاش بی بی سی برای دامن زدن به اغتشاش در کشور

البته از دشمن انتظاری جز این نیست، لیکن تعجب از دستگاه دیپلماسی است که از ساده‌ترین اقدامات «فرمالیته» دیپلماتیک در قاموس روابط بین‌الملل، که احضار سفیر بریتانیا (که بی بی سی رسانه متعلق به آن است) و اعلام اعتراض و دادن تذکر به نماینده دیپلماتیک طرف مقابل است، خودداری می‌کند.

جالب این جاست که جناب دکتر ظریف که یکی از فعال‌ترین سیاستمداران ما در حوزه شبکه‌های اجتماعی محسوب می شود، حتی در حد یک توئیت هم به اقدامات بی بی سی که در سطح یک رسانه‌ی زرد و مبتذل سلطنت طلب یا منافق که به مسوولان کشور ما فحاشی می کند، و به تعبیر فرید مدرسی، همان ناسزاها را در داخل «گیومه» منتشر می کند یا سعی دارد به شعارهای تجمعات چند ده نفره اغتشاش‌گران جهت بدهد، اعتراض نمی کند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، با همه انتقادات متعددی که به سیاست خارجی فاجعه بار چند سال اخیر او (به ویژه در سوریه) وجود دارد، دست‌کم در یک زمینه بسیار محکم و ثابت قدم عمل می کند و آن مقابله با هر چیزی است که اقتدار حکومتش را تهدید می کند. دو سال از زمان کودتای نافرجام عناصر وابسته به فتح‌الله گولن در این کشور می گذرد و هنوز که هنوز است خبر دستگیری افراد مرتبط با آن کودتا در ترکیه به گوش می رسد. از سوی دیگر، اردوغان حتی به نحوه انعکاس تصویر حکومتش در رسانه‌های خارجی به شخصه بسیار حساس است که نمونه آن، تقابل دیپلماتیک با آلمان بر سر انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز درباره اردوغان در یکی از کتب درسی این کشور بود. [۱]

در همین هفته‌های اخیر، مساله حبس خانگی یک کشیش آمریکایی به نام «اندرو برانسون» در ازمیر ترکیه به واسطه اتهام ارتباط با شبکه گولن، به چالش بزرگی در روابط آنکارا و واشینگتن تبدیل شده و دولت ترکیه حاضر نیست بر سر این مساله کوتاه بیاید، علی رغم این‌که ایالات متحده تحریم‌هایی را هم علیه مقامات این کشور به خاطر پرونده برانسون اعمال کرده است.

در جریان هفته‌های بعد از کودتای نافرجام، دولت ترکیه و دستگاه دیپلماسی آن، بارها به رسانه‌های آمریکایی و اروپایی نسبت به پوشش «جهت دار» اخبار کودتا و پسا-کودتا هشدار داه و به طور جد خواستار تحویل «فتح الله گولن» توسط آمریکا شده است (و یکی از عوامل اصلی تیرگی روابط آنکارا و واشینگتن همین خواسته است) و البته اردوغان نشان داده که جهت اخذ امتیاز از غرب‌ها از به کارگیری همه ابزارهای در اختیارش (از جمله مساله مهاجران) ابایی ندارد.

اما مسوولان دستگاه دیپلماسی در قبال همه توطئه‌های بریتانیا و در قبال شبکه‌هایی که بر علیه امنیت ملی کشور فعالیت می کنند و توسط حکومت بریتانیا تامین و هدایت می شوند، کوچک‌ترین واکنشی نشان نمی دهد. همین انفعال در ماجرای میزبانی فرانسه از فرقه رجوی و تحرکات تروریستی نیز تکرار می‌شود و باز هم اعتراض قاطعی به این اقدام فرانسوی‌ها صورت نمی‌گیرد.

جناب ظریف باید پاسخ دهد که آیا کل کنش‌های دیپلماتیک وزراتخانه ای با این همه پرسنل، این همه هزینه و امکانات و بوروکراسی، زدن هر از چندگاهی توئیت‌های دوپهلو و مودبانه است؟

اگر در زمینه اقتصادی، با وجود تشکیل فرمالیته یک معاونت اقتصادی، هیچ تحریک ویژه‌ای از دستگاه دیپلماسی ندیدیم، حق داریم که از این تشکیلات انتظار داشته باشیم که دست‌کم وظایف ذاتی و طبیعی خود را انجام دهد و همان پروتکل‌های تشریفاتی تعریف شده خود را درست اجرا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 40
  • سلام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    از سلول آمریکایی انتظاری بیشتر از این نمیره.
    • علی IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      توهم توطئه مثل سرطان وجودت را گرفته
    • اميد IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      به خدا مردم اگر غيرت اول انقلاب رو داشته باشن بايد يه شبه روحاني و ظريف و جهانگيري با لباس زنانه از كشور فرار كنند. چه شدند مردم كه غيرت يادشون رفته .حتما بايد شهدا بر گردند به زمين و اونا اقدام كنند!!!!
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      60 2
      دقیقا مشکل از نداشتن " غيرت اول انقلاب" است.
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      23 3
      اردوغان اگر ابوموسی اشعری زمان است اینها عمر... زمانند اینها دانسته این کارها می کنند
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    30 70
    ۱-شما که میگوئید حکومت ایران با کره شمالی وسوریه وروسیه وچین وتمام کشورها فرق میکند پس این چه مقایسه ای بین ظریف کاردوغان !؟ ۲-کارهای حکومت ایران ازحمایت مفسدان ومتوهمها وجنگ افروزها و...بگیر تا اقتصاد و...برضد وایران وایرانی بوده به طبع که هرخبررسانی وحتی هرفردی آخرش میشه ضد این حکومت
    • RO ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      40 7
      این هزار بار ، حکومت و دولت با هم فرق دارن
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      11 1
      علم را یاد بگیرید حتی اگر در چین باشد.
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    86 20
    دولتمردان بزدل این میشه
  • US ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    73 51
    چی‌ میگی‌ مشرق، ترکیه بهترین روابط با آمریکا و اسراییل داره و غیر از هارت و پورت، آخرش تسلیم آمریکاست.
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      22 14
      آره عمو جون برو بخواب
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    93 4
    مسعولان دنبال درامد نامشروع خود هستن ملت رها کردن
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    58 9
    آخه مشرق جون این جناب ظریف خیلی مودب و جنتلمن هستن و اگه نمک کسی رو خوردن نمکدون رو که نمیشکنن عزیزم!
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    54 54
    کاش اردوغان رییس جمهور ایران بود!
    • GB ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      21 12
      به وهابیت و تروریسم علاقه داری؟؟؟؟؟
  • NL ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    21 52
    آقاى ظريف مورد حمايت مقام معظم رهبرى هستند آیت الله خامنه‌ای: بنده هیئت مذاکره‌کننده را هم امین میدانم، هم غیور میدانم، هم شجاع میدانم، هم متدیّن میدانم؛ این را همه بدانند.
    • اسماعیل US ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      17 2
      این مال اون موقع است، نخواست اختلاف بشه از خط قرمز و خوش بین نبودن به مذاکرات هم بکو
  • شهروند IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    41 4
    ای کاش یه کم غیرت ایرانی داشتن این سیاتمداران ما!!!
  • شهروند IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    32 3
    ای کاش یه کم غیرت ایرانی داشتن این سیاتمداران ما!!!
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    40 58
    اردوغان پشتشت به مردمشه مردم محکم پشتش ایستادن.نه دولت ایران که مردم علیهش هستن و از داخل و خارج ضعیف هست.دولتیکه پشتوانه نداره نمیتونه در برابر خارج محکم بایسته.
    • RO ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      31 22
      اردوغان با پنجاه درصد آرا موقعیت محکمتری داره یا روحانی با پنجاه و هفت درصد؟
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      21 33
      مردم تركيه اردوغان رو خيلي قبول دارن چون تركيه رو از هيچ به همه چي رسوند و كشورش شد صنعتي و توسعه يافته ولي كشور ما با اين همه نفت و گاز هنوز جهان سومي و عقب مونده هست.اردوغان پشتش به مردمشه
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      22 32
      پنجاه درصد اونا واقعيه ولي مال ما از ترس اينكه يه نفر ديگه انتخاب نشه.اردوغان تركيه كنوني رو ساخت كه همه دارن بهش حسادت ميكنن و ميخوان زمين بزننشون ولي ما چيكار كرديم.هيچ
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      اونی که پشت عردوغانه اربابش آمریکا و اسرائیل هستن وگرنه یه هفته اون ملت مفلوک طورکیه رو بسپار دست عردوغان تروریستشون تا ببینی تبدیل به چه کثافتی میشه! مزدوری غرب و صهیونیسم افتخار نیست ننگ بشریته و قطعا ما تن به این ننگ نمیدیم
  • یولداش IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    37 11
    ظریف آمریکاییه. توقع دفاع از ایران نداشته باشید
  • هاتف IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    38 5
    وزیری که بی خود می خندد .
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    31 2
    وزارتخانه ای که سفیر دانمارکش آبروی انقلاب را برد .
  • احمدی نژاد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    37 6
    از اقدامات مهم من اخراج ظریف از وزارت خارجه بود. سالها تاریخ در این باره خواهد نوشت
    • هاشم IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      25 7
      فقط و فقط احمدی نژاد قهرمان ظریفو خوب میشناخت که بیرون انداختش نه این پیرمردای مزخرف که هر روزی یه ساز میزنند.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    27 1
    5 سال وادادگی و قهقهه و تسلیم محض خواسته های غربیها شدن اینجور دشمنان رو شیرک کرده . تا حتی کشورهای کوچک خط و نشون میکشن . اون از تیم اقتصادی که از اقتصاد یک ناکازاکی دوم تحویل داد اینم از تیم دیپلماسی که با خنده و تعظیم فقط تحریمها رو چند برابر کرد
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    27 1
    منافع دولتمردانی ثروتمند و کارگزارانی و خانواده خارج نشین اجازه مقابله نمیده
  • علی هاشمی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    19 42
    مشرق ساقیت کیه؟ کلا توهم زدی دشمن پندار شدی. فکر کردی تظاهرات مردم همش تحت کنترل بی بی سی فارسیه؟ خب اگر فاجعه مدیریتی نباشه که مردم نمیان تظاهرات کنن که بی بی سی بشه برانداز. دوغ آخوندا خوب خوابت کرده.
    • RO ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      10 0
      سوال اینجاست چرا در کشورهایی که مسئولینش کم از دولت روحانی ندارن اما مملکتشان کلهم زیر سلطه غربه ، هیچگونه اقدامی از سوی بی بی سی و به تبع اون از مثلا مردم صورت نمیگیره؟
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    1 5
    ساین نفاق وجهالتت رو بر چین که فرصتت کمه
  • US ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    21 20
    تا دیروز می گفتی از کره شمالی یاد بگیرید الان چرا از کره پیروی نمی کنی.واقعا فکر می کنی اردوغان به این زرنگی با امریکا درمیفته؟؟؟
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      11 4
      آمریکا می گوید ما همه جا حق کاپیتولاسیون داریم و ترکیه حق دستگیر کردن تبعه ما را ندارد!
  • احمد IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    15 19
    آینده مشخص خواهد کرد که آیا ترکیه کوتاه می آید یا نه اما اگر کوتاه امد شما هم بخاطر مطالب نوشته شده از مردم معذرت خواهی کنید
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      9 2
      شاید کوتاه بیاید و حق کاپیتولاسیون را در برابر آمریکا بپذیرد.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      14 20
      تركيه يه سياست ثابت داره و اونم منافع ملي كشورشه.به وقتش درگير ميشه با طرف و به وقتش دوست ميشه.عين جريان روسيه كه جنگندشو زد و تركوند و بعدشم باهم صميمي شدن.اردوغان رو شايد تو ايران بعضي ها بهش نگاه منفي داشته باشن ولي تو ساير كشورهاي مسلمان همه بهش افتخار ميكنن و قبولش دارن.خيلي باهوشه اين اردوغان
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      7 12
      ترکیه و کوتاه اومدن؟؟!!خیالاته
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    24 0
    دولت ما دربرابر غرب منفعله همه این را بدانند وبا این دولت نمیتوان عزت ایران را مشاهده کرد راس همه کارهامنفع ملی ماست
  • حبیب IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    28 33
    برمن واجب شدکه بگویم اردوغان زن هزارچهره است ومن به شخصه باوجوددهها انتقادی که به سیاستمداران خودمان دارم امایک تارموی گندیده اینهارابه آدم هایی مثل اردوغان نمی دهم لطفادراین تیترزدن خبرتان رااصلاح فرمایید. متشکرم
  • حمید IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    5 2
    آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است تاریخی نه بسیار دور همه چیز را به من و تو و ملت ها می گوید
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    37 35
    پانترکیسم و تورچ ومغول پرستی تحقیر ایرانیت در مشرق بیداد میکند
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      5 22
      خاک تو سر پانفارس آریاییت که کشورت تو گندو کثافت سیاستمداراش غلط میزنه اومدی اینجا افکار هرزه تفرقه افکنانه و فاشیستیت رو بلغور میکنی ، اصلا" حقتونه که کشورتون نابود شه. ابله های خودبرتربین.
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      21 12
      غلطای بوزگوردی گنده کنده!اونی که نابودش میکنیم پانترکهای بی ریشه مزدورن که در کنار اربابشون اسرائیل بزودی به زباله دان تاریخ فرستاده میشن، لعنت بر پانترکیسم و بوزگوردی گری وهابی
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      20 3
      اون رژیم صهیونیستی که گنده بوزگوردهای وهابی عردوغان پرست بود هیچ غلط نتونسته بکنه که هیچ در سراشیبی سقوط قطعی است و بزودی که صهیونیستها به فنا رفتن نوبت نوچه های پانطورچشون هم میرسه تا زباله دان تاریخ رو از اشرار تروریست پر کنیم؛ لعنت بر پانترکیسم و لعنت بر قوم گرایی و نژاد پرستی
  • علی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    4 0
    اره واقعا سفیر جدید بریتانیا استوار نامه رو تحویل میده و تویت میکنه میگه : "خوب زمانی امدم امیدوارم در این زمان حساس در کنار ملت ایران باشم "و روباه صفتی خودشو انجام وظیفه میدونه
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    7 0
    کو گوش شنوا؛همیشه افراد رده بالای تصمیم گیروجومتشنج کن بخاطرمنافع شخصی ؛باسروصدای زیادمنافع ملی ایران رابربادمی دهند؛افرادنادان نیزدربنداینانند, آمریکاشده لولوخوره ؛بیچاره ایران وایرانی
  • علی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    14 13
    اینها باید دسته جمعی بروند پیش اردوغان برا شاگردی کنند . اردوغان کشورشو از صفر تا صد رساند و این آقایان هنوز درجا میزنند . !
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      23 6
      عردوغان از صفر تا صد نوکری و مزدوری غرب و صهیونیسم رو رفته و ننگ و خفت رو برای خودش و ملتش گذاشته! چنین ملت نادان و احمق و سیاستمدار مزدور مفلوکی رو تاریخ به خود ندیده
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    18 5
    وزیری که به درز دیوار میخندد
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    7 2
    جنس ساقی ها خوب شده ها همتون هم که بلللللله
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    14 8
    تاریخ درمورد وطنفروشیهای دیپلماسی خنده وذلت قضاوت خاهد کرد
  • حسن زاده ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    10 0
    وزارت خارجه ما اداره کاریابی برای مدیران ژن خوبی است که فاقد پست هستند. صدها کارشناس متخصص وزارت خارجه ا ز این روند بکارگیری مدیران نالایق جناحی در پستهای سفارت و کارداری به تنگ آمده اند. افرادی که یک روز سابقه کار دیپلماتیک ندارند در ظرف یک روز به بالاترین پستهای دیپلماتیک گمارده می شوند. اینها می توانند از منافع ملی کشور دفاع کنند؟!!!
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    4 22
    مردم ترکیه مثل مردم ایران آشغال خور نیستند و اردوغان هم مشرق مشرق حرام خوار نیست
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      48 10
      مردم ترکیه خودشون آشغالن و حکومت کثیفشون آشغاله، عردوغان آتا ترور وهابی هم مزدور صهیونیستها و سگ آمریکاست
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    24 0
    همه کشورهای به فکر منافع ملی و مردم خود هستند الا ایران
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    5 8
    عصبانیت،خشم،لجاجت،صبرومقاومت بیفایده، نشانه ناتوانی،نادانی نابودیست وازپیامبران وامامان نقل شده است
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    1 3
    عصبانیت،خشم،لجاجت،صبرومقاومت بیفایده، نشانه ناتوانی،نادانی نابودیست وازپیامبران وامامان نقل شده است
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    1 9
    عصبانیت،خشم،لجاجت،صبرومقاومت بیفایده، نشانه ناتوانی،نادانی نابودیست وازپیامبران وامامان نقل شده است
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    16 3
    چرا این همه ناراحت هستید؟ خودتان و بدنه نظام این ها را انتخاب و به جامعه تحمیل کردید؛ و به آنان که برای کشور دلسوز واقعی و کاردان بی توقع بودند ترجیح دادید! مردم در دل به این تیتر ها و سیاست‌ها می خندند و واقعا متاسف هستند. چرا مردم را ساده می انگارید؟
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    14 2
    چرا این همه ناراحت هستید؟ خودتان و بدنه نظام این ها را انتخاب و به جامعه تحمیل کردید؛ و به آنان که برای کشور دلسوز واقعی و کاردان بی توقع بودند ترجیح دادید! مردم در دل به این تیتر ها و سیاست‌ها می خندند و واقعا متاسف هستند. چرا مردم را ساده می انگارید؟
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    21 12
    از ظریف متنفرم...
  • A.m IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    52 6
    تحلیل روزنامه نگار مشرق، از مشرق تا مغرب از واقعیات روز بدور است. در جامعه ای که روزنامه نگار و خبرنگار، جای سیاست مدار بنشینند، اوج نابسامانی آن جامعه است.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    47 7
    حالم از کلمه ظریف بهم می خورد .
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    11 14
    مشرق تا دیروز ترکیه رو به باد تهمت بسته بودی الان داری وطن فروشی میکنی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس