کد خبر 880386
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
داعش افغانستان

تروریست‌های داعش پس از درگیری چند روزه با طالبان در ولایت «جوزجان» از ترس اسیر شدن توسط اعضای طالبان، به نیروهای دولتی تسلیم شدند و با بالگرد به مکان نامعلومی انتقال یافتند.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» دلیل تسلیم شدن دو فرمانده ارشد داعش و بیش از 200 جنگجوی آن‌ها به نیروهای دولتی را شکست سنگین آن‌ها در جنگ با طالبان عنوان کرد.

براساس این گزارش، تروریست‌های داعشی «پس از جنگی دو روزه که پیروزی قاطعی را برای طالبان در پی داشت، برای جلوگیری از اسیر شدن توسط طالبان به نیروهای دولتی افغان تسلیم شدند».

بیشتر بخوانید:

۳۰۰کشته در درگیری‌های طالبان و داعش

«مفتی نعمت» از فرماندهان ارشد داعش که به نیروهای دولتی تسلیم شد در این باره گفت: پیش از اینکه بالگردهای نیروهای دولتی برای نجات آن‌ها به محل برسند به مدت دو یا سه شب نتوانستند بخوابند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان درباره عملیات اخیر این گروه علیه داعش اظهارداشت: در این عملیات بیش از 153 داعشی کشته، 100 زخمی و 134 داعشی نیز توسط طالبان به ‌اسارت گرفته شده‌اند.

مجاهد درباره تروریست‌های داعشی که توسط طالبان به اسارت گرفته شدند نیز گفت: «تحقیقاتی در این باره انجام می‌شود و دادگاه‌های نظامی ما درباره سرنوشت آن‌ها تصمیم خواهند گرفت».

این در حالی است که برخی از ساکنین شهرستان «درزاب» به مرکز ولایت «جوزجان» سفر کردند تا از مقامات دولتی بخواهند تروریست‌های داعش بخاطر جنایت‌هایی که مرتکب شوند مورد مجازات قرار گیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    6 0
    ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎﻟﮕﺮﺩﻫﺎﯼ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺠﺎﺕ ﺁﻥﻫﺎ ﺑﻪ ﻣﺤﻞ ﺑﺮﺳﻨﺪ __________________________ خاک بر سر دولت حقیر افغانستان که تبدیل شده به سگ دست آموز امریکا .... بدبخت داعش انداخته به جون مردمت .... بی پدر انتقالشون میدی برا اربابت امریکا ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس