کد خبر 880309
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
ترامپ و اون

کاخ سفید اعلام کرد رهبر کره شمالی در نامه تازه‌ای به ترامپ، تعهدات صورت گرفته در نشست سنگاپور را پیگیری کرده است.

به گزارش مشرق، کاخ سفید می‌گوید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی نامه جدیدی از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دریافت کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه گفت نامه جدید رهبر کره شمالی که دیروز به دست ترامپ رسیده، «با هدف پیگیری دیدارشان در سنگاپور» و «پیشبرد تعهداتی» که طرفین انجام دادند، نوشته شده است. از زمان نشست سنگاپور، این دومین بار است که کیم جونگ اون به ترامپ نامه می‌نویسد.

ترامپ امروز در توییتر ضمن تشکر از رهبر کره شمالی به دلیل بازگرداندن بقایای نظامیان آمریکایی کشته شدن در جنگ دو کره، از رهبر کره شمالی بابت این «نامه فوق‌العاده» تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد که «به زودی» بار دیگر با رهبر کره شمالی دیدار کند.

ترامپ و کیم اردیبهشت ماه امسال در سنگاپور دیدار کردند و به اولین رهبران آمریکا و کره شمالی بدل شدند که با یکدیگر دیدار مستقیم داشته‌اند. در پایان آن نشست، طرفین بر لزوم «اتمی‌زدایی از شبه جزیره» کره و حرکت به سمت عادی‌سازی روابط میان دو کشور، تأ‌کید کردند. هرچند آمریکا رزمایش‌های نظامی در نزدیکی شبه جزیره کره را متوقف کرد، اما همچنان به اعمال تحریم علیه کره شمالی ادامه می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس