کد خبر 880177
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
احسان حدادی

در حالی که تنها ۱۶ روز تا آغاز بازی‌های آسیایی زمان وجود دارد هنوز فدراسیون دوومیدانی اسامی ملی‌پوشان خود را اعلام نکرده و اعلام اسامی نهایی را به هفته آینده موکول کرده است.

به گزارش مشرق، در حالی که نشست اعضای سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی به منظور انتخاب ترکیب تیم ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا دیشب (چهارشنبه) بعد از پایان رقابت‌های فینال لیگ طلایی در مجموعه آفتاب انقلاب برگزار شد اما هنوز ترکیب نهایی تیم ملی مشخص نشده است.

این اعلام نشدن اسامی دوومیدانی کاران در حالی است که تنها ۱۶ روز به آغاز بازی‌های آسیایی باقی مانده است. از طرفی دوومیدانی رشته‌ای رکوردی است و از ابتدا برای انتخاب تیم ملی رکورد ورودی در هر ماده تعیین شد. فدراسیون هم از ابتدا اعلام کرد تنها کسانی به جاکارتا اعزام می‌شوند که رکورد ورودی را ثبت کرده باشند اما به نظر می‌رسد فدراسیون قصد ندارد روی حرف خود بایستد.

ملی‌پوشان هم در چندین رقابت داخلی و خارجی که مورد تایید فدراسیون باشد شرکت کردند و رکوردهای آنها به راحتی در دسترس است اما مشخص نیست که چرا سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در انتخاب ورزشکاران اعزامی تعلل می‌کند.

البته در کل تنها چند نفر موفق به کسب ورودی کامل شدند. شاهین مهردلان در پرتاب وزنه، حسن تفتیان در ماده ۱۰۰ متر و احسان حدادی در پرتاب دیسک اسامی نفراتی است که به طور کامل رکورد لازم برای حضور در بازی‌های آسیایی را ثبت کردند. همچنین حسین کیهانی در ۳۰۰۰ متر با مانع با چند صدم ثانیه اختلاف، به رکورد ورودی نزدیک شده است.

تیمور غیاثی سخنگوی فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که اسامی تیم ملی برای جاکارتا نهایی شده است یا خیر گفت: "خیر هنوز نهایی نشده است، به توافق نرسیدیم. ان‌شاالله یک‌شنبه به جمع بندی می‌رسیم و اعلام خواهیم کرد. البته اسامی کلی اعلام شده و تنها نفراتی که باید نهایی شوند یک‌شنبه اعلام خواهد شد."
او در پاسخ به این سوال که سجادی رییس کاروان بازی‌های آسیایی اعلام کرده است که همه اسامی نهایی شده و جمعه در جاکارتا انجام می‌شود، پس چرا فدراسیون اسامی ملی‌پوشان را اعلام نمی‌کند؟ گفت: "ما با او تماس داریم. ما می‌خواهیم اسامی را اعلام کنیم اما هنوز اسامی نهایی نشده است."

عضو سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در پاسخ به این سوال که آیا رویداد دیگری برای انتخاب ورزشکاران وجود دارد گفت: "اصلا. ما اسامی ۱۶ سهمیه را داده‌ایم. سجادی آنجا آی‌دی کارت را صادر می‌کند ولی اعلام اسامی نهایی ما به یک‌شنبه موکول شده است. باید تعدادی را حذف یا جابجا کرد. به همین دلیل یک‌شنبه صبح اسامی را اعلام خواهیم کرد."

غیاثی در پاسخ به این سوال که آیا دختران در لیست نهایی حضور خواهند داشت یا خیر نیز خاطرنشان کرد: "احتمالا داریم."

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس