روزنامه

روزنامه‌های اصلاح طلب در شماره امروز در تیترهایی با عنوان «ایران-آمریکا؛ مذاکره بزرگ»، «سقوط آزاد سکه و ارز»، «مذاکره برای ایران» و... همچنان با ذوق زدگی برای پیشنهاد ترامپ مشغولند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** موسویان: جای روحانی بودم، ترامپ را به تهران دعوت می‌کردم!

روزنامه‌های اصلاح طلب در شماره امروز در تیترهایی با عنوان «ایران-آمریکا؛ مذاکره بزرگ»، «سقوط آزاد سکه و ارز»، «مذاکره برای ایران» و... همچنان با ذوق زدگی برای پیشنهاد ترامپ مشغولند.

نکته قابل توجه اینجاست که برخی اصلاح طلبان، از فرط ذوق زدگی و از هول حلیم، داخل دیگ افتاده‌اند.

«حسین موسویان» در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «اگر جای روحانی بودم» نوشت:

«اگر من جای آقای روحانی بودم با تصمیم شورای عالی امنیت ملی و موافقت مقام معظم رهبری در پاسخ به پیشنهاد آقای ترامپ، به ایشان پیشنهاد می‌کردم به تهران سفر کند و قبل از گفت‌وگوهای کاریT چند برنامه ایران‌شناسی برای او می‌گذاشتم...اگر ترامپ این دعوت را رد کند، توپ به زمین طرف امریکایی شوت خواهد شد چون ترامپ می‌خواهد به مقامات و افکار عمومی جهان تلقین کند که او خواهان گفت‌وگو و حل و فصل اختلافات از طریق دیپلماسی است و این ایران است که مخالفت می‌کند. اگر ترامپ بپذیرد و به تهران سفر کند، بخشی از خواسته او تأمین می‌شود. او می‌خواهد فردی تاریخ‌ساز تلقی شود. نفس سفر او به تهران، امکان این مانور را به او خواهد داد بدون اینکه هزینه‌ای برای تهران داشته باشد.»

موسویان در ادامه نوشت:

«درنهایت هم دوحالت بیشتر متصور نیست؛ اینکه در جریان این سفر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به دست آید یا خیر. حتی درصورتی که توافقی هم حاصل نشود، این ترامپ است که ریسک سفر را پذیرفته و دست خالی برگشته و تهران چیزی را از دست نخواهد داد؛ ضمن اینکه نفس سفر رییس‌جمهور امریکا به تهران برای حل مشکلات با ایران، حاکی از عزت و اقتدار ایران خواهد بود».

در پاسخ به این پیشنهاد و این ذوق زدگی تأمل برانگیز، یک اتفاق عبرت آموز تاریخی را بازگو می‌کنیم.

در دولت یازدهم و در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، مذاکره مستقیم مقامات ایرانی با مقامات آمریکایی تا جایی پیش رفت که پیاده‌روی 15 دقیقه‌ای ظریف و کری در ژنو، مکالمه تلفنی 15 دقیقه‌ای روحانی با اوباما و دست دادن ظریف و اوباما در صحن سازمان ملل نیز به آن اضافه شد.

روحانی پس از مکالمه تلفنی با رئیس جمهور وقت آمریکا در اظهارنظری عجیب گفت که اوباما را فردی مؤدب! و باهوش! می‌بیند.

پس از این ارتباطات ویژه، روحانی «حمید ابوطالبی» را به‌عنوان نماینده ایران در سازمان ملل معرفی کرد. اما پاسخ دولت اوبامای باهوش! و مؤدب! بسیار دردناک بود؛. دولت اوباما در اقدامی گستاخانه سفیر ویژه و مخصوص روحانی را تروریست نامید و با وجود همه تلاش‌ها حاضر نشد برای ابوطالبی ویزا صادر کند!

اما گستاخی اوبامای مؤدب! و باهوش! به همین جا ختم نشد؛ وی قانون تحریمی آیسا (ISA) را تمدید کرد؛ اقدامی که دولتمردان از آن با عنوان «نقض فاحش برجام» نام بردند. اوباما قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را نیز تمدید کرد و قانون محدودیت ویزا را نیز امضا کرد و در نهایت 2 میلیارد دلار از اموال مردم ایران را نیز غارت کرد.

اصلاح طلبان بارها ثابت کرده‌اند که هم نسبت به منافع ملی بی توجه هستند و هم غائبان همیشگی کلاس تاریخ هستند.

** کنسرت بازی شهرداری تهران و نمک پاشی روی زخم مردم

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «شهرداری تهران اعلام کرد؛ برای کنسرت خیابانی همایون شجریان آماده‌ایم» نوشت:

«در شرایطی که ناامیدی خواسته و ناخواسته در مردم مشاهده می‌شود، همایون شجریان برای بهترکردن حال مردم پیش‌قدم شد. ماجرای کنسرت برای مردم از صفحه اینستاگرامی همایون شجریان آغاز شد. او در صفحه خود نوشت: عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنانچه مشکل مجوز نباشد سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«بلافاصله پس از اعلام آمادگی این خواننده کشورمان بود که عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای برگزاری این کنسرت به کار خواهد گرفت. حجت نظری در توییتر خود اعلام کرد: قدردان پیشنهاد همایون شجریان برای برگزاری کنسرت خیابانی رایگان هستم و با استقبال از آن تمام تلاشم را برای برگزاری و اخذ مجوزهای این کنسرت که منجر به حال خوب شهروندان و ارتقای نشاط اجتماعی می‌شود انجام می‌دهم و پیشنهاد می‌کنم کنسرت او در مناطق جنوبی شهر تهران انجام شود... محمدعلی کریمی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اعلام اینکه در صورت صدور مجوزهای لازم، شهرداری امکان برگزاری این کنسرت را فراهم می‌کند، به "شرق" گفت: شهرداری تهران نیز ضمن تقدیر از این اقدام امیدآفرین، تمام‌قد آماده است در برگزاری این اتفاق مبارک، همراهی‌های لازم را داشته باشد.».

روزنامه ایران نیز در مطلبی با عنوان «پیشقدم شدن هنرمندان برای خوب کردن حال مردم» نوشت:

«به‌دنبال اعلام آمادگی برخی هنرمندان موسیقی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی رایگان به‌منظور امیدافزایی و نشاط بخشی به قشرهای مختلف جامعه، دفتر موسیقی نیز همگام با این حرکت مثبت، برای صدور مجوز این نوع کنسرت‌ها اعلام آمادگی کرد...محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد همکاری شهرداری تهران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص برگزاری کنسرت درفضای باز یا کنسرت‌های خیابانی به "ایران" گفت: اعلام برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان کاری بسیار ارزنده و بسیار قابل تحسین است و طبیعتاً با وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت‌وگو خواهیم کرد تا مقدمات صدور مجوز این درخواست فراهم شود».

هیاهوی رسانه‌های اصلاح طلب برای برگزاری کنسرت خیابانی و ادعای تزریق امید با برگزاری کنسرت، پیش از آنکه یک پیشنهاد کارساز باشد، توهین به شعور مردم و به عبارتی نمک پاشی روی زخم مردم است.

آیا برگزاری کنسرت خیابانی از کار آن هموطنی که با افزایش سرسام آور اجاره بهای مسکن دست به گریبان است یا کارگری که چندین ماه حقوق معوقه دارد یا آن زن سرپرست خانواری که با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند، گره‌ای باز می‌کند؟!

از زمان روی کار آمدن «محمد علی نجفی» و سپس «محمد علی افشانی»، تهران گویا به خواب رفته است. در این مدت هیچ پیشرفت فیزیکی در پروژه‌های شهری مشاهده نشده است و بی عملی و کم تحرکی به جزو لاینفک شهرداری اصلاح طلب تهران بدل شده است.

** دم خروس التهابات ارزی بیرون زد!

کارشناسان پیش از این بارها اعلام کرده بودند که افزایش سرسام آور قیمت دلار و سکه و افزایش مشکوک قیمت برخی از اقلام، بخشی از عملیات روانی جریان خاص برای گروگان گیری اقتصاد ایران و سپس زمینه چینی برای تحمیل برجام های بعدی است. نکته قابل توجه اینجاست که پس از پیشنهاد مضحک ترامپ مبنی بر مذاکره بدون پیش شرط با ایران، دم خروس این التهابات بیرون زد.

روزنامه آفتاب یزد در صفحه اول در مطلبی با عنوان «حرکت شطرنجی دونالد ترامپ» نوشت:

«رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط با ایران را مطرح کرده است. اکنون تهران بایستی دست به یک انتخاب حساس و سرنوشت ساز بزند. ناطق نوری گفته این موضوع در شورای عالی امنیت ملی کشور بررسی می‌شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه در مطلبی با عنوان «سقوط آزاد سکه و ارز» نوشت:

«مسئولان کشورمان اظهارات آرامبخشی را مطرح کردند و رئیس جدید بانک مرکزی نیز از رونمایی از یک بسته جدید خبر داد».

روزنامه همشهری نیز در صفحه اول در مطلبی با عنوان «شرط ایران برای مذاکره» نوشت:

«واکنش‌ها به پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط ترامپ؛ اول بازگشت به برجام...صعود انفجاری بورس روی موج توافق و ریزش قیمت‌ها در بازار سکه و ارز».

ذوق زدگی روزنامه‌های اصلاح طلب از پیشنهاد مضحک ترامپ و القای مساعد شدن اوضاع اقتصادی در صورت مذاکره با آمریکا، به طرز قابل توجهی دم خروس التهابات ارزی را بیرون زد.

این در حالی است که پیش از این، رسانه‌های اصلاح طلب اذعان کردند که التهابات بازار ارز و گرانی برخی از کالاها به علت عدم مدیریت صحیح نقدینگی از سوی دولت است. برای نمونه روزنامه اصلاح طلب آرمان چندی پیش در مطلبی نوشته بود: «اگر یک آسیب شناسی واقع گرایانه نسبت به تحولات اقتصادی چند وقت گذشته صورت دهیم، به نظر می‌رسد وفاق اصلی وجود دارد که ریشه اصلی و متغیر کلیدی گرانی‌های اخیر در حوزه‌های سکه، ارز، خودرو، مسکن و در آینده نزدیک سایر کالاهای حتی فیزیکی که می‌تواند به این گروه بپیوندد، در حجم نقدینگی است. کارشناسان اقتصادی مستقل و دور از گرایشات حزبی و گروهی از مدتها قبل این پیام را به دولت، بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی مطرح کرده و در مصاحبه‌ها اعلام خطر شد که دولت آقای روحانی نقدینگی را از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به حدود هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسانده و این پیام از سال‌های گذشته که به (هزار هزار) میلیارد تومان رسید نیز مخابره شده بود که یک روز سرریز و به اقتصاد آسیب جدی خواهد رساند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 33
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    15 8
    نه عامو ساده اید ها اینم شد پیشنهاد
    • سید IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
      27 14
      اصلاح طلبان تهوع آور قطعاً آرزوی مذاکرات جدید با شیطان بزرگ را همراه خود به گورشان خواهند برد.
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      0 3
      جاوید اصلاحات تا ابد الآباد
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      0 2
      جاوید اصلاحات تا ابد الآباد
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      4 0
      اسهال طلبان شیرجه میرن تو مستراح ترامپ
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    74 7
    جالب است دوباره افرادی مثل موسویان که انگ جاسوسی را بدک می کشند روحانی را دعوت به مذاکره با ترامپ می کنند این جماعت خائن دست از خیانت خود بر نمی دارند ادب نشده اند اگر بار قبل مجازات می شد دوباره نسخه خیانت و وادادگی نمی پیچید
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    20 66
    وای اگر دونالد ترامپ حکم جهادم دهد ، ارتش ایران نتواند که جوابم دهد
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
      14 6
      تو دیگه چقدر .....بدبخت
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
      10 4
      این که گفتی یعنی چه
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      2 0
      این اظهار نظر بیشتر شبیه افکار و توهمات یک بیمار روانی است ، خداوند شفا ی عاجل عنایت فرماید
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    6 50
    ظریف میتونه با ترامپ مذاکره کنه و نتیجه برد-برد بشه
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
      17 2
      لابد مثل برجام! حقیقتا چقدر ساده لوح هستید، عین خوارج!
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    35 13
    سخنان تهاجمی دکتر روحانی و سردار سلیمانی کارگر افتاد. اگر ترامپ راست می گوید و اهل مذاکره است، برای اثبات حسن نیت خود به برجام برگردد. مذاکره بدون پیش شرط ترامپ، یعنی به برجام بر نمی گردم و هیچ شرطی را قبول نمی کنم، نه اینکه هیچ شرطی ندارم. باید این را فهمید و این یک بازی خطرناک است.
  • عبدالله IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    34 5
    بسم الله الرحمن الرحیم ؛ دعوت به تهران لازم نیست. اگر واقعا ترومپ مرد توافق و عهد است (که صد البته نیست!) به تعهد قبلی خود برجام برگردد. آنوقت بیاید دم از توافق بزند!!! هر چند که این حیوان شیطان صفت خیال خام ضد اسلام دارد و بس. اصولا حرف این ترومپ را نباید جدی گرفت و اصلا نباید در روزنامه یا سایر رسانه ها به این مساله اهمیت داد. باید کار خودمان را بکنیم و این سگ یهود هر چقدر می خواهد پارس کند...
  • محمد IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    34 7
    درود بر خمینی بت شکن سربازان خمینی هنوز زنده هستند مگر من ایجازه میدهم که ترامپ به ایران بیاید.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    32 7
    به موسویان بفرمایید با کمال ادب و احترام ... این همه شهید و جانباز و فداکاری شده که تو بی شرف هرخواستی واقعا ... سیاسی به تمام معنا هستی
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    24 3
    ترامپ در کتاب «هنر معامله» می‌گوید: در مذاکرات باید اول به حریف ضربه زد بعد کنترل مذاکره را به دست گرفت. پس معلوم است این ترامپ غیرقابل اعتمادتر از قبلی هاست.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    40 7
    اقایان غرب پرست کی می خواهید دست از سجده کدخدا بردارید؟
    • FR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
      13 1
      موسويان حقوق بگير امريكاست در ادبيات غربي بهش ميگن جاسوس در شرقي بهش ميگن جاسوس در ايران بعضي وقتها ميگن چهره ماندگار بعضي وقتها ميگن جيره گير و بعضي وقتها هم اصلا صداش در نمياد و اگر هم صداش در حد ملي در امده باشه و همه در جريان افتضاح باشن، انوقت با حروف الفبا صداش ميكنن مثلا حج ... هاشمي رفسنجاني ميشه "هـ ر" يا مرد خاكسترى و مهدي هاشمي رفسنجاني ميشه "م هـ ر " ولي عموم بهش ميگن خوائن لندن نشين و هنوز هم محاكمه نشده و دل مردم خون هست رباي بانكه ٪؜٤٨ براي پژو ٢٠٦ كه تو فرانسه هم كسي نميخره به بدبخت مردم ايران تحميل ميشه چطور ظلم ميشه.....
  • FR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    24 4
    موسویان .. خودتی ! تنهایی به اینهمه ابتکار وچنین راه حل درخشانی رسیدی ؟ سفر ماکرون چرا لغو شد ؟ منظور اینه که سوسولها ودلال زاده ها بروند جلوی فرودگاه وقربان صدقه ترامپ روند تا ایرانشناسی اش تکمیل شود ! عجب نخاله هایی دور وبر بعضی ها بودند....
  • DE ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    23 3
    اصلاح طلبان ابزار ترامپ و نتانیاهو برای تاثیرگذاری تحریم ها هستند...
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    23 3
    جناب موسویان حتما ترامپ شما راهم میشناسد
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    25 3
    در کله موسویان چیزی بعنوان مغز وجود ندارد .
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    16 24
    الان به عربستان چاقو بزنی خونش در نمیاد
    • NL ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
      10 0
      امثال تو چقد ساده هستند مگه بعد برجام چی به ما دادن که عربستان ناراحت باشه که بعدش بخوان بدن عربستان 500 میلارد باج میده تو چی میخوای بدی بیست میلیارد هنوز خیلی خام هستید
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
      5 3
      خیلییییی ساده ای ، خییییلی ! مودبانه نوشتم که بگیری!
  • FR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    15 3
    مرگ بر آمريكا در شعار و آمريكا پرستي و كد خدا پرستي در عمل ! چرا ؟
  • مهماندار هواپیما IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    20 4
    اقای موسویان شما جای خودت هم نیستی سازمان سیا جای شماست
  • NL ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    0 16
    مذاکره کار عقلاست خیلی هم خوب . امام حسن هم با معاویه مذاکره و صلح کرد . از معصومین بالاتر هم داریم؟
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
      0 0
      بله! امام حسن (ع) هم صلح کرد اما وقتی که افراد بیشرفی که ادعای تبعیت از اسلام و امام می کردن، بهش خیانت کردن و پشتش را خالی کردن و نتیجه نهاییش هم شهادت امام حسن(ع) و بعد امام حسین(ع) بود که روسیاهیش برای کوفیهای خیانتکار بی وفا تا ابد ماند. آیا ما هم کوفیهای این دوران خواهیم شد؟!!!
    • NL ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      0 0
      هر مذاکره ای ؟؟ ترکمنچای هم مذاکره کردن اول تبانی و زد و بند هم مذاکره میشه اول
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    2 9
    شما تو همین سایت نوشتید چرا همایون شجریان کنسرتش رو لغو کرده خب رایگان برگزار کنه .حالا که میخواد کنسرت خیابانی بگذاره یه ایراد دیگه می گیرید؟ صد زحمت به بنی اسرائیل!!!
  • مرتضی IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    8 22
    پیشنهاد میکنم دیدار اگه میخواد ترامپ بیاد ایران عاشورا تشریف بیاورند...
  • حسين IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    13 1
    اون كم خردهايي كه بعد از خروج ترامپ از برجام، بازهم از مذاكره مي گويند و ادعا مي كنن راهي جز مذاكره نيست، كنار بكشند تا كساني كه اعتقاد دارند بدون مذاكره هم مي توان اوضاع را سامان داد، سر كار بيايند
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    11 0
    درسته ایرانیام مهمان نوازند ولی هر مهمانی مهمان نیست نمیگذاریم پای نجسش به تهران باز بشه
  • علی اکبر خاوری نژاد IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    0 16
    پیشنهاد اقای موسویان بسیار کار امد،منطقی ونگرشی فارغ از احساس است و هجمه مقابل ایشان،موضع گیریی قشری گونه است، ایشان نشان دادند که دیپلماتی کار کشته اند وتحلیلی جامع و مانع ارایه کرده اند که در واقع نتیجه اش برد بردی سرفرازنه و همه جانبه برای ایران است.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    0 0
    کلی فقط جنوب شهر ویا شمال شهرتهران چون وسط ماله یکدرصد حکومتیهاوخودیها ومتوهمها ومفسدها...هست
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    8 0
    حالا که جاش نیستی ... زیاد خیالبافی نکن شب خواب بد میبینی!
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    2 17
    مشرق بی وجود که فقط کامنت همفکرای خودت رو منتشر میکنی اگر واقعا اینقدر به خودتون اطمینان دارید پیشنهاد بدید رفراندوم برگزار بشه تا معلوم بشه اکثریت مردم نظرشون چیه ولی قطعا جرات این کار رو ندارید.
    • محمد IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
      1 0
      خفه شو برو تو هم سایتای خودتون مشغول نشخوار باشید رفراندوم برگزار شد تا ۱۴۰۰ باهاش بمونید از برکات برجام لذت ببرید
    • DE ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      1 0
      رفراندوم بگذاریم و ازصیهونیست ها و منافقین و دیگر ارگانهای وابسته به غرب دعوت کنیم نظارت بر کار ما داشته باشند تا رفراندم ما با اعتبار شود.ای خاک مردار خوک بر سرت بی غیرت وطنفروش.
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      0 0
      رفراندوم هم بزاریم شما ها یک چیز دیگر میگویید و قبول نمی کنید. مگر سال ۸۸ نبود. گفتید تقلب شده و کشور را به آشوب کشیدید. . برو بی همه چیز
  • DE ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    0 0
    موسویان: جای روحانی بودم، ترامپ را به تهران دعوت می‌کردم! جای موسویان بودم بیشتر از این در تاریخ ایران آبروی خودم را نمیبردم.همه این نوع افراد دلال مسلک و بی هنر و بی اعتقاد به ما میتوانیم هستند .چشمشان به ماتحت خارجیهاست فکر میکنند تخم دوزرده زده بیرون.
  • محمد US ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    0 0
    دست بوسي رانكفتيد
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 0
    خدایا کشور ما را از شر احمق ها و خیانتکاران و مفتخور های فاسد ایمن بدار
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    1 0
    مشکلی نداره دعوتش کنن ببرند اصفهان شیراز یزد بگردادندش بعد ولش کنن توی بیابون طبس
  • DE ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    0 0
    موسویان دیپلماتی کارکشته نیست بلکه با دیپلم آتیش کلا همه رو کشته.موسویان مواضع بسیار بد سیاسی و مواضعی آبکیش معروفه. فقط حرف های گنده گنده که تیتر روزنامه های در پیتی بشه .
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    0 0
    از آن پی تی خارج و فردای آن مذاکره بدون پیش شرط را پیش بکشید
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    0 0
    تغییر برجام خواست خود عربستان و اسراییل بود خاک
  • FR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    0 0
    موسویان دارای پرونده جاسوسی است وی قبلا گفت که روحانی بهتر است استعفا بدهد
  • رضا IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    0 0
    آزموده را آزمودن خطاست.آمریکا فقط و فقط میخواهد از ایران امتیاز بگیرد.برجام میخواست همه مشکلات ما را حل کند پس کو.
  • رضا IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    0 0
    آزموده را آزمودن خطاست.آمریکا فقط و فقط میخواهد از ایران امتیاز بگیرد.برجام میخواست همه مشکلات ما را حل کند پس کو.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس