کد خبر 87977
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷

بر اساس برخی شنیده‌ها سید حسن خمینی در بخش دیگری از جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد سخنانی با این مضمون که شورای عالی انقلاب فرهنگی دیگر جاسبی را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد نمی‌پذیرد و وی باید این سمت را رها کند بیان کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس ،در حالی که تاکنون گزینه‌های بسیاری برای ریاست دانشگاه آزاد رسانه‌ای شده است، انتشار برخی جزئیات از جلسه اول هیئت امنای دانشگاه آزاد حکایت از این دارد که محمدعلی نجفی نیز به لیست گزینه‌های جایگزین جاسبی اضافه شده است.
 
 یکی از مباحثی که در اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد در تاریخ ۳۰ آذر مطرح شد، بررسی گزینه‌های دانشگاه آزاد بود که فرهاد دانشجو یکی از اعضای این هیئت خبر خبرگزاری فارس را تأیید کرد و اعلام داشت حدود ۱۰ گزینه برای ریاست دانشگاه آزاد در اولین جلسه مطرح شد.

یکی از گزینه‌های دانشگاه آزاد که تاکنون اعلام نشده و نیز رسانه‌ای نشده است، محمدعلی نجفی وزیر آموزش و پرورش دولت سازندگی و عضو کنونی شورای شهر تهران است.

بنابر اخبار رسیده، پس از اینکه بررسی گزینه‌های ریاست دانشگاه آزاد در اولین جلسه هیئت امنا به یکی از بحث‌های داغ تبدیل شد، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد ۳ گزینه مورد وثوق خود را در جلسه مطرح کرد که آقایان کریم زارع معاون پارلمانی دانشگاه آزاد، حمید میرزاده دبیر هیئت مؤسس دانشگاه آزاد و محمد علی نجفی عضو کنونی شورای شهر تهران از جمله این افراد هستند.

اما برخی اخبار حکایت از این دارد که گزینه اصلی آیت‌الله هاشمی برای ریاست دانشگاه آزاد همچنان میرزاده است.

اخبار دیگری از جلسه ۳۰ آذر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد می‌افزاید که آیت‌الله هاشمی از جانب برخی افراد حاضر در جلسه مورد تعریف و تمجید خاصی قرار گرفته و افراد مذکور که از اعضای معرفی‌ شده شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در این هیئت بودند خود را فرزندان معنوی آقای هاشمی معرفی کرده‌اند.

پس از این سخنان آیت‌الله هاشمی نیز از برخی افراد حاضر در جلسه به دلیل رأی ندادن به سلب حق رأی جاسبی برای تعیین رئیس جدید دانشگاه آزاد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکر کرده است.

در بخش دیگری از این جلسه آقای هاشمی اعلام کرده که برای اولین بار است که در این ۳۰ سال برای برگزاری جلسه هیئت امنا به اینجا آمده‌ام و در تمامی این سال‌ها جلسه در دفتر بنده برگزار می‌شد و تنها به این دلیل اینجا آمدم که این مسئله حل شود.

بر اساس برخی شنیده‌ها سید حسن خمینی نیز در بخش دیگری از این جلسه سخنانی با این مضمون که شورای عالی انقلاب فرهنگی دیگر جاسبی را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد نمی‌پذیرد و وی باید این سمت را رها کند بر لزوم همکاری برای پایان یافتن ماجرای ریاست دانشگاه آزاد و طولانی نشدن بیش از حد این موضوع تأکید کرده است.

از سوی دیگر غلامحسین الهام، مشاور حقوقی رئیس‌جمهور، عباس طائب مشاور عالی وزیر علوم، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران و فرهاد دانشجو رئیس سابق دانشگاه تربیت‌مدرس، فریدون عزیزی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان گزینه‌های اصلی ریاست دانشگاه آزاد در جلسه اول مطرح شده‌اند.

وزیر علوم که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مامور برگزاری جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد و تعیین رئیس جدید این دانشگاه است، روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد که دفترش تماس با گزینه‌های مطرح شده در جلسه اول هیئت امنا را آغاز کرده است و تا ۱۰ دی‌ماه بررسی تمامی گزینه‌ها باید نهایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    0 0
    اگه یه کار درست انجام داده باشه.... اونم اینه
  • منطقی ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    0 0
    آب هم که مایه حیات همه موجودات است اگر مدت زیادی در یکجا بماند می گندد وباید عوض شود!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس