کد خبر 879383
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
العبادی و بارزانی

دفتر اطلاع‌رسانی حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق از دیدار وی با نخست‌وزیر اقلیم کردستان و رئیس دفتر ریاست این اقلیم خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، دفتر اطلاع‌رسانی حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که وی امروز دوشنبه با نیچروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان و فؤاد حسین رئیس دفتر ریاست این اقلیم دیدار کرده است.

بر اساس این این بیانیه، در این دیدار درباره تحولات کشور و برخی مسائل مشترک بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین تصمیمات عراق برای آرام کردن تظاهرات‌

حمایت العبادی از معترضان و برکناری پنج مسئول

العبادی و مسئولان اقلیم کردستان با اشاره به ضرورت ادامه ارتباطات و گفت‌وگوها به‌گونه‌ای که همکاری ملی مشترک را در سایه پیروزی علیه گروه تروریستی داعش تقویت کند، بر اهمیت حفظ این همکاری برای دور کردن هرگونه خطری از عراق تأکید کردند.

طبق این بیانیه دیدگاه‌های دو طرف درباره حل برخی از مشکلاتی که عراق با آن روبرو است و حرکت برای تشکیل دولت آینده به‌گونه‌ای که خواسته‌های ملت عراق را برآورده کند، نزدیک بود.

دیدار العبادی و بارزانی در حالی صورت گرفته که گروه‌های سیاسی عراق منتظر اعلام نتایج شمارش دستی آرای نتایج انتخابات هستند تا مرحله جدیدی از گفت‌وگوهای سیاسی برای تشکیل فراکسیون پارلمانی بزرگتر را آغاز کنند.

واکنش علاوی به رهنمودهای مرجعیت عالیقدر عراق

"ایاد علاوی" رئیس ائتلاف میهنی در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاهش خطرناک سطح خدمت‌رسانی و تولید در کشور در پی فساد مالی و اداری که مرجعیت در خطبه‌های نماز جمعه آن را مشخص کرد، نتیجه طبیعی اصرار برخی بر ادامه شیوه سهم‌خواهی‌های حزبی و طایفه‌ای است که ما از مدت‌ها قبل درباره آن هشدار داده بودیم.

وی افزود: متأسفانه برخی همچنان اصرار بر ادامه این شیوه ولو با عناوین و اسامی مختلف دارند و ما بارها بعد از اعلام نتایج انتخابات درباره تکرار اشتباهات تشکیل دولت‌های قبلی هشدار دادیم.

علاوی اظهار داشت: هیچ عامل خارجی نمی‌تواند کسی را از خشم مردم در امان نگاه دارد، بنابراین راه‌حل مشکلات فقط در داخل عراق است و همه باید از این موضوع آگاه باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس