کد خبر 879142
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
رادار

با وجود وعده کره شمالی برای خلع سلاح اتمی، ژاپن سامانه دفاع موشکی ایجیس خود را با رادارهای پیشرفته «لاکهید مارتین» آمریکا مجهز می‌کند.

به گزارش مشرق، ژاپن قصد دارد سامانه دفاع موشک بالستیک ایجیس خود را به رادارهای جدید و قدرتمند ساخت شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا مجهز کند. 

به نوشته خبرگزاری رویترز، این تصمیم آخرین نشانه از قصد ژاپن برای پیش‌برد برنامه‌های دفاعی خود با وجود وعده خلع سلاح اتمی کره شمالی است. از سوی دیگر، این اقدام ژاپن در منطقه شرق آسیا تهدیدی هم برای چین خواهد بود. 

سامانه دفاع موشکی ایجیس یک سامانه دفاعی قدرتمند است که بر روی کشتی‌های جنگی یا ناوها مستقر شده و با استفاده از سامانه راداری از آن‌ها در مقابل موشک‌های بالستیک دفاع می‌کند. 

گرچه مقامات دفاعی ژاپن در ابتدا هزینه دو  سامانه ایجیس را حدود ۲ میلیارد دلار تخمین زده بودند اما منابعی به رویترز گفته‌اند، خروجی نهایی حداقل دوبرابر این قیمت خواهد بود. 

همچنین رسانه‌های ژاپنی هزینه نهایی دو سایت شامل سامانه دفاع موشکی ایجیس، موشک‌انداز و تجهیزات رهگیری را ۶ میلیارد دلار برآورد کرده‌اند. 

انتظار می‌رود در زمان سفر «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن  به نیویورک در ماه سپتامبر، وی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیدار و درباره معامله رادارهای لاکهید مارتین گفت‌وگو کنند.

رویترز ادامه داد، این معامله برای کمک به اصطکاکی که در بخش تجارت ژاپن با آمریکا به عنوان یک متحد کلیدی ایجاد شده بود، کمک خواهد کرد. آمریکا تهدیدی برای تعرفه بر واردات خودروی ژاپن کرده بود

ترامپ در سفر ماه نوامبر گذشته به توکیو، با افزایش فشار بر ژاپن، تعرفه فولاد را بالا برده و تهدید به وصول مالیات برای واردات خودروهای ژاپنی کرده بود. با این وجود ترامپ از ژاپن خواسته بود تسلیحات آمریکایی بیشتر و میلیاردها و میلیاردها دلار محصولات دیگر از این دست خریداری کند.

رادارهای لاکهید از رادارهای کنونی ایجیس که در ژاپن یا آمریکا استفاده می‌شوند، بُرد بیشتری خواهند داشت. ژاپن نیازمند ابزار شناسایی قوی‌تر برای موشک‌های رهگیری جدید خود است تا در مقابل موشک‌های کره شمالی و تهدیدات چین به طور موثرتر عمل کنند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    2 1
    ژاپن که تو صنایع الکترونیک پیشرفتس. خودش نمیتونه بسازه جالبه
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      4 1
      خودش نباید بسازه. توانایی داشتن یه بحثه و اجازه ی ساختن رو داشتن یه بحث دیگه
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    1 1
    بیاد از ما بخره ارزونتره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس