کد خبر 879052
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲
خبر ویژه

ارکان شهرداری تهران تصریح کرد دولت، بدهی خود به شهرداری کلانشهرها از جمله شهرداری تهران را تأدیه نمی‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه همشهری نوشت: شهرداران کرج، قم، یزد، زاهدان از بدهی‌های کلان دولت خبر می‌دهند.


شهرداری‌های کلانشهرهای کشور مطالبات انباشته عظیمی از دولت دارند و مقدار آن در برخی شهرها به حدی رسیده که ممکن است آنها را از تأمین هزینه‌های جاری نیز ناتوان کند. شهرداری زاهدان به‌دلیل بودجه بسیار اندک و کمبود در ساخت و ترمیم زیرساخت‌های شهری، نیاز فوری به دریافت نقدی مطالبات خود از دولت دارد. شهرداری کرج مطالبات انباشته شده‌ای از سال‌های قبل دارد که دائما بر آنها افزوده می‌شود.

شهرداری مشهد ادعا می‌کند دستگاه‌های دولتی مبلغی حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آن بدهکارند که ۵۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به انتشار اوراق مشارکت مترو است. شهرداری قم منتظر دریافت ابلاغ آیین‌نامه تهاتر مطالبات دولتی با بدهی‌های دولتی و همزمان نگران لایحه بازنگری مالیات بر ارزش افزوده است. در این بین شهرداری تبریز اعلام کرده شهرداران کلانشهرهایی که برای پرداخت حقوق کارمندان خود وام گرفته‌اند، امروزه دچار مشکل شده‌اند، اما تنها نگرانی شهرداری تبریز به تأخیر افتادن زمان افتتاح پروژه‌هاست. شهرها زمینگیر شده‌اند. به جز چند شهر بزرگ، دیگر شهرها مطالبات گوناگونی از دولت دارند.


همشهری می‌افزاید: دولت به شهرداری تهران ۶هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بدهی قطعی دارد؛ یعنی بدهی‌هایی که طبق قانون موظف بوده به شهرداری پرداخت کند.‌ طلب ۶هزار و ۳۰۰میلیاردی شهرداری تهران از دولت موضوعی به‌حساب می‌آید که نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. آنگونه که گزارش معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری حکایت می‌کند، هزار میلیارد تومان از این رقم به عوارض مستمر در مالیات بر ارزش افزوده مربوط می‌شود. همچنین عوارض مستمر در مناطق ۲۲گانه ۳۲۰میلیارد تومان، عوارض ساخت‌وساز ساختمان استانداری ۶۵میلیارد تومان، آرای کمیسیون ماده ۱۰۰و ۷۷، ۱۲۷۷میلیارد تومان، سهم ۵۰درصدی دولت در تخفیفات بافت فرسوده ۵۷۵میلیارد تومان، سهم دولت در یارانه بلیت شرکت واحد ۱۳۸۱ میلیارد تومان، سهم دولت در یارانه بلیت شرکت بهره‌برداری مترو ۷۰۴میلیارد تومان و سهم شهرداری از محل تخلفات وصول‌شده ۹۷۰میلیارد تومان از این مقدار بدهی را شامل می‌شوند.


یادآور می‌شود در دوره قالیباف، بدهی دولت به شهرداری تهران ۱۴هزار میلیارد تومان عنوان شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس