پیام رسان‌ نمایه

مدیر اجرایی پیام‌رسان بیسفون از راه‌اندازی سرویس چت رمزنگاری شده ( پیام امن)در این پیام‌رسان خبر داد و گفت: با این خدمت پیغام‌ها درپیام‌رسان بومی از مبدا تا مقصد رمزنگاری می‌شود که قابل رمزگشایی نیست.

به گزارش مشرق، پیام‌رسان بومی بیسفون که در نمایشگاه الکامپ با شعار معنادار و جنجالی «نگران تیک سوم نباشید» حضور یافته است، امروز با رونمایی از سرویس جدید چت رمزنگاری شده با عنوان پیام امن از معنی شعار خود را اعلام کرد. 

میلاد موحدین مدیر اجرایی بیسفون در مراسم معرفی سرویس پیام امن اظهار داشت: در این سرویس که مانند چت رمزنگاری شده تلگرام است تمامی پیغام‌ها از مبدا تا مقصد رمزنگاری می‌شود و در این بین رمز برای هیچ کس قابل گشایش نیست.  

بیشتر بخوانید:

چرا دسترسی هاتگرام و تلگرام طلایی به تلگرام قطع نمی‌شود؟

چرا پیامرسان‌های داخلی از تلگرام عقب افتادند؟

وی ادامه داد: نگران شعار تیک سوم نباشید اشاره به امن بودن پیام‌ها در این روش تبادل اطلاعات دارد. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره بیانیه مشترک چهار پیام‌رسان برای تعیین تکلیف وضعیت بازار پیام‌رسان در کشور تاکید کرد: روح کلی و حرف اصلی این بیانیه درخواست برای سیاسی نکردن فضای پیام‌رسان‌ها در کشور بود تا موضوع پیام‌رسان‌ها اسباب کار سیاسی نشود. 

وی توضیح داد: این بیانیه موافق یا مخالف باز کردن یا بستن برنامه‌های دیگری نیست حتی زمانی که تلگرام فعال بود اعلام کردیم موافق فیلتر کردن تلگرام نیستیم و علاقمندیم در فضای رقابتی کار کنیم اکنون نیز درخواستی برای بستن هات‌گرام و تلگرام نداریم، اما حرف اصلی و مشکل اصلی این است که باید فضا شفاف و تکلیف مشخص شود و هر چه هست به صورت نهایی و قطعی اعلام شود تا بتوانیم روی آن برنامه‌ریزی کنیم. 

وی از مشکلات متعدد پیام‌رسان‌های داخلی درباره فناوری، زیرساخت و مقررات صحبت کرد و گفت: برخی از مفاد مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از پیام‌رسان‌ها در حد حرف باقی مانده است از جمله تکالیف بانک مرکزی که از مرداد پارسال قرار شد، در مدت دو ماه آیین‌نامه پرداخت اینترنتی را پرداخت کند، اما پس از آن حتی یک جلسه پای صحبت نشسته است. 

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار درباره اینکه در وضعیت فعلی پیام‌رسان‌ها اقبال بیشتر با کدام پیام‌رسان است و کاربران بیسفون بیشتر به چه دلیل از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند، گفت: در حال حاضر در وضعیت فعلی پیام‌رسان‌ها هر برنامه‌ای که کیفیت سرویس بهتری داشته باشد و با کندی کمتری روبرو شود مورد اقبال است. بیسفون از نظر کیفیت تماس مورد رضایت کاربران است و سرویس CAllout بیسفون که امکان تماس از نرم‌افزار بیسفون با شماره موبایل مقصد را دارد برای تماس‌های بین‌المللی نسبت به هزینه‌های معمول رومینگ مقرون‌ به صرفه‌تر است و مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

به گفته موحدین بیسفون ۳ میلیون  و ۹۰۰ هزار کاربر ثبت‌نام شده دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس