درعا.سویداء.jpg

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در منطقه«حوض الیرموک» واقع در جنوب غرب استان درعا موفق شدند چند شهرک دیگر را از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند.

به گزارش مشرق، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی جنوب غرب استان درعا حاکیست، عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه عناصر تروریستی داعش در منطقه «حوض الیرموک» همچنان در جریان است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند مناطق «وادی صیصون، نافعه، جمله، العواض، ابوخرج، کفرثامر، فیصون، العوام، عین صماطه و ابورقه» را در جنوب غرب استان درعا از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند.

پیشروی های امروز نیروهای ارتش سوریه در منطقه «حوض الیرموک» در جنوب غرب استان درعا با پشتیبانی جنگنده های سوری و روسی صورت گرفت؛ در جریان درگیری ها ۳۰ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات ۸ روز گذشته در جنوب غرب استان درعا موفق شدند حدود ۲۱۸ تن از تروریست های داعش را از پای درآورند و دهها تن دیگر را هم زخمی کنند.

به گزارش مشرق، حدود هزار تن دیگر از عناصر تروریستی داعش مساحتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر مربع را در منطقه «حوض الیرموک» در جنوب غرب استان درعا همچنان تحت اشغال دارند که معادل ۲ درصد خاک استان درعا است.

تروریست های داعش در جنوب غرب استان درعا، مناطق «الشجره، بیت اره، معربا، کویا و ...» را در اشغال دارند؛ سایر گروه های تروریستی در مساحت حدود ۵۰ کیلومتر مربعی مصالحه شده حضور دارند و وضعیت آنان در حال رسیدگی است.

مساحت تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه در استان درعا به ۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر مربع افزایش یافته است؛ در حال حاضر، جنگنده های روسی به شدت مواضع تروریست های داعش را در جنوب غرب استان درعا هدف قرار می دهند.

به گزارش مشرق، صدها تن از شهروندان سوری پس از پاکسازی مناطق تازه آزاد شده از تله های انفجاری به محل اقامت خود در جنوب و غرب استان درعا بازگشتند تا روال زندگی آنان به حالت ظبیعی بازگردد.

از شمال غرب استان قنیطره خبر می رسد، گروهی از عناصر تروریستی در شهرک جباثا الخشب برای به شکست رساندن مصالحه با دولت سوریه چند خمپاره به سمت منطقه مسکونی الحضر پرتاب کردند.

نیروهای ارتش سوریه هم در مقابل تحرکات تروریست ها را در شهرک «جباثا الخشب» رصد کردند و با آتش توپخانه مواضع آنان را به شدت هدف قرار دادند؛ تاکنون بیش از ۹۵ درصد استان قنیطره به کنترل نیروهای سوری درآمده است.

به گزارش مشرق، گروه های تروریستی فقط در بخش هایی از شمال غرب استان قنیطره حضور دارند و روند مصالحه با آنان همچنان در جریان است؛ تاکنون شمار زیادی از گروه های تروریستی در این محور سلاح های خود را به نیروهای سوری تحویل دادند و در آستانه انتقال به مناطق اشغالی استان ادلب در شمال سوریه هستند.

سلاح های تحویل گرفته از تروریست ها در شمال غرب قنیطره
سلاح های تحویل گرفته از تروریست ها در شمال غرب قنیطره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    21 1
    وعده خداست , همانا پس از هر سختی آسانی است. شکرا لله کی سه سال پیش فکرشو میکرد که تا این حد سگهای داعش و دار و دسته اش تا این حد ضعیف شوند. این است برکت و ثمره مقاومت
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    17 1
    رزمندگان دارن کم کم می رن به سمت صهیون های کثیف
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    9 1
    بنظر من نقاط مصالحه شده در آینده به معضل دیگر سوریه تبدیل خاهند شد ... ای کاش اونا رو هم می فرستادند ادلب . تا با خیال راحت و بدون ترس از کشته شدن غیر نظامی ها همشون رو (که حاضر به تسلیم نیستند) معدوم کرد . استان ادلب به دلیل ماهیت تمام تروریستی بهترین استان برای بمباران کوبنده و عَلک کردن است توسط سوخو فلانکر های بی باک روسی است . چون استان 100 % تروریستی است
  • RU ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    5 1
    اااای جااانم سوخو های قهرمان روسیه // درود بر روسیه و سوخو هاش که نفس داعش را بریده اند و قطعا تاریخ دلاوری سوخو ها و قتل عام وهابی ها توسط سوخو و روسیه را در صحفه زرینش حک خاهد نمود . ♡♡♥
    • US ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
      0 0
      این سوخو ها نیروهای زمینی کلاشنیکف به دست رو خوب میزنند !
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    2 1
    داعش بی شرف تا کجا می خای مقاومت کنی ؟ چقدر تو سمج و سرسختی ...
  • BE ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    0 25
    ایران و روسیه تاوان سنگینی بابت حمایت از اسد خاهند پرداخت اگه مردید درج بکنید ترسوها
    • محمد IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
      18 0
      واق واق نکن سگ صهیونیست
    • ناشناس 97 IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
      0 0
      خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ( ص ) قادمون
  • US ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    8 1
    مرگ بر ترکیه احمق مرگ بر پانترک احمق
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    3 0
    درود بر شرف ایرانیهای قهرمان.ما برای وطنمون خون میدیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس