کد خبر 878615
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
ذوالفقاری

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: قطعاً ویزای مراسم اربعین بر اساس نرخ رسمی ارز خواهد بود.

به گزارش مشرق، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین در هشتمین جلسه ستاد اربعین حسینی که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهارداشت: قطعاً ویزای مراسم اربعین بر اساس نرخ رسمی ارز خواهد بود و اصرار بر ویزای انفرادی داریم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات اصلی امسال تامین ارز زائرین اربعین است . براساس جلساتی که با مسئولان بانک مرکزی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که انچه که زائران باید پرداخت کنند براساس نرخ رسمی در ایران است که معادل ریالی آن را پرداخت خواهند کرد و در نهایت از طریق بانک مرکزی قیمت نهایی محاسبه وتامین خواهد شد و ما تلاش می کنیم که هزینه ای برای سفر اربعین اضافه نشود،

وی درباره بیمه زائران گفت: در سنوات گذشته هم تلاش می کردیم مبلغ بیمه کاهش یابد امسال هم باهمکاری سازمان حج و بخش های دیگر در این زمینه و هلال احمر تلاش شده است که ضمن حفظ سقف خدمات بیمه ای مبلغ دریافتی بیمه را کاهش دهیم و به دنبال سازوکاری هستیم که زائران حتما امسال با بیمه نامه به سفر اربعین بروند چراکه سال قبل تعداد افرادی که فاقد بیمه بوده و در عراق دچار مشکل شدند و زحماتی را برای ستاد اربعین ایجاد کردند.

رئیس ستاد اربعین درباره صدور ویزا برای زائرین اربعین حسینی بیان داشت: همانند سنوات گذشته دفاتری را در ایام مورد نظر باهمکاری عراق اضافه خواهیم کرد و تلاشمان این است که ویزا هم به صورت انفرادی صادر شود. صدور ویزای انفرادی باعث شد مشکلات کاهش یابد امسال هم تاکید داریم ویزاها انفرادی صادر شوند البته باهماهنگی های انجام شده ،عنوان اربعین از ان برداشته می شود یعنی ویزا  بامدت اعتبار قانونی صادر می شود .

وی درباره تامین امنیت مراسم اربعین ۹۷بیان داشت: در داخل خاک کشور به طور مستقیم تامین امنیت بر عهده دولت ایران است که کمیته امنیتی ما از ماه ها قبل کار راشروع کرده است و تدارک بیشتری دیدیم و حتی مرز مهران را در سال گذشته کنترلش را افزایش دادیم

ذوالفقاری افزود: برخی از افراد از مسیرهای غیرمجاز داخل عراق شده بودند که مشکلاتی برایشان ایجاد شده بودند امسال به شعاع مناسب بودجه تخصیص دادیم تا انسداد مرز، تا مرز مهران و تا امتداد مرز رسمی انجام شود که بتوانیم ان قسمت‌ها راکنترل کنیم تا کسی از مرزهای غیررسمی نیاید چراکه خطراتی دارد و هنوز پاکسازی مناسبی در آنجا نشده و امکان انفجار مین وجود دارد.

وی تصریح کرد: افرادی که غیر مجاز وارد می شوند در انجا مجازات های سنگینی برایشان در نظر گرفته شده و زندان های طولانی مدتی دارد .

رئیس ستاد اربعین درباره مرزهای ورودی به عراق خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه مرز قطعی داریم البته تلاش مان این است که مرز چیلات در دهلران هم اگر دولت عراق هماهنگ شود که قبلا قول آن را داده‌اند، بازگشایی شود حتی اگر امسال تعداد محدودی زائر بفرستیم ، که اینکار کار مثبتی است.

وی ادامه داد: مرز خسروی را سال گذشته هم ما و هم عراق به دنبال بازگشایی آن بودیم  اما به دلایل امنیتی این کار صورت نگرفت و الان هم جلساتی تشکیل و مسوولان عراقی هم از مرزها دیدار کردند و تلاش این است که اگر مطمین شوند در مسیر و منطقه مشکل ناامنی برای زائران به وجود نیاید بازگشایی این مرز صورت گیرد اما چنانچه ملاحظات امنیتی باشد باید دید شرایط در اینده چگونه خواهد بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس