پوتین / ترامپ

کاخ سفید در واکنش به اظهارات رئیس جمهور روسیه مبنی بر دعوت از همتای آمریکایی خود برای دیدار از مسکو، اعلام کرد که «دونالد ترامپ» از این دیدار استقبال می کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پس از اشاره «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به دعوت خود از همتای آمریکایی اش برای سفر به مسکو، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» از این سفر استقبال می کند.

به رغم مخالفتها در داخل آمریکا پس از دیدار سران دو کشور در هلسینکی، پوتین اعلام کرد که برگزاری یک نشست دیگر با ترامپ همچنان در دستور کار سران دو کشور قرار دارد.

پوتین که برای شرکت در نشست بریکس (BRICS) در ژوهانسبورگ بسر می برد، خطاب به خبرنگاران گفت: در مورد نشست ما (هلسینکی) من گفته های رئیس جمهور ترامپ را به خوبی درک می کنم. او تمایل دارد که نشستهای بیشتری برگزار شود. من نیز برای آن آمادگی دارم.

در همین ارتباط، کاخ سفید نیز اعلام کرد که ترامپ علاقمند است تا نشست دیگری با رهبر روسیه داشته باشد. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اظهار داشت: رئیس جمهور ترامپ مشتاقانه در انتظار دیدار با رئیس جمهور پوتین در واشنگتن است و به مجرد دریافت یک دعوتنامه رسمی، از سفر به مسکو استقبال می کند.

از سوی دیگر، «جیمز متیس» وزیر دفاع دولت ترامپ نیز می گوید که در حال بررسی امکان برگزاری نخستین دور از گفتگوها میان وزرای دفاع دو کشور طی سالهای اخیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس