کد خبر 878050
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
ژاپن

ژاپن ۶ فرد متهم به ایفای نقش در حمله مرگبار سال ۱۹۹۵ به متروی توکیو را اعدام کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دادگستری ژاپن اعلام کرد ۶ عضو باقی مانده از اعضای فرقه «اوم شینریکیو» که مسئول حادثه مرگبار حمله با گاز سارین به متروی توکیو بودند، صبح امروز (پنج‌شنبه) اعدام شده‌اند.

به نوشته سایت شبکه خبری «بی. بی. سی»، اوایل ماه جاری میلادی، هفت عضو دیگر این گروه از جمله «شوکو آساهارا» رهبر معنوی این فرقه، اعدام شده بودند.

این گروه در سال ۱۹۹۵ با حمله به متروی توکیو ۱۳ نفر را کشته و هزاران نفر را مجروح کردند که در میان آنان افرادی نابینا شده یا دچار معلولیت شدند. این بدترین حمله تروریستی تاریخ مدرن ژاپن به شمار می‌آید.

این فرقه به انجام قتل‌های دیگری نیز متهم است. در یکی از این موارد، این گروه در سال ۱۹۹۴ با حمله گازی  ۸ نفر را کشته و ۶۰۰ نفر را مجروح کرد. بعدها نیز اعضای این فرقه تلاش‌های ناموفقی برای حمله به دیگر ایستگاه‌های مترو در ژاپن داشتند. پس از این حملات، «اوم شینریکیو» در آمریکا و بسیاری از دیگر کشورها به عنوان گروهی تروریستی دسته‌بندی شد.

هرچند زمان اقدامات این گروه به دهه ۹۰ باز می‌گردد، اما مقام‌های قضایی ژاپنی اعدام اعضای این فرقه را تا زمان پایان فرآیند درخواست تجدید نظر متهمین، به تعویق انداخته بود. این فرآیند ابتدای سال جاری میلادی به پایان رسید.

فرقه «اوم شینریکیو» (یا «اوم») که هنوز هم به صورت محدود در نقاطی از جهان پیروانی دارد، معتقد است که جهان رو به پایان است و هرکس که عضو این گروه نباشد یا توسط اعضای این گروه کشته نشده باشد، به جهنم می‌رود. 

این فرقه که اوایل دهه هشتاد میلادی شکل گرفت ابتدا ترکیبی از عقاید هندویی و بودایی‌ بود، اما بعدها به سوی عقاید آخرالزمانی گرایش یافت و این تفکر را ترویج می‌کرد که تنها اعضای این فرقه هستند که از پایان جهان جان سالم به در می‌برند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس