کد خبر 877639
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
رئال

پرز با بازگشت به رئال در همان تابستان بیش از ۲۵۰ میلیون یورو هزینه کرد.

به گزارش مشرق، در انتخابات ریاست باشگاه رئال مادرید در سال ۲۰۰۹، فلورنتینو پرز به عنوان تنها نامزد وارد میدان شد و در نهایت برای دومین بار به ریاست این باشگاه رسید تا رئال را از شرایط نابسامان آن روزهایش نجات دهد.

پرز که در مقطع اول حضور با جذب ستارگانی نظیر زیدان، رونالدو، فیگو، بکام و اوون رئال را به یک تیم کهکشانی تبدیل کرده بود، در اولین تابستان نیز بار دیگر اقدام به کهکشانی کردن رئال کرد و به فاصله چند روز، دو بار رکورد گران ترین نقل و انتقالات دنیای فوتبال را شکست. 

ابتدا کاکا با ۶۷ میلیون یورو از میلان جذب شد و سپس خرید ۹۶ میلیون یورویی کریس رونالدو از منچستریونایتد، رکورد گران ترین ترانسفر تاریخ را شکست. در کنار این دو بازیکن، پرز برای جذب کریم بنزما و ژابی آلونسو، به ترتیب ۳۵ میلیون یورو به لیون و ۳۰ میلیون یورو به لیورپول پرداخت کرد.

جذب استبان گرانرو (ختافه)، آلوارو اربلوا (لیورپول)، ازکوئیل گارای (راسینگ سانتاندر) و رائول آلبیول (والنسیا)، مجموع هزینه های رئال در تابستان ۲۰۰۹ را به ۲۵۴ میلیون یورو رساند تا همگان از پروژه جدید پرز با نام کهکشانی های ۲ یاد کنند.

حال بعد از گذشت ۹ سال، از بین همه بازیکنان یاد شده تنها کریم بنزما در رئال باقی مانده است. در بین همه بازیکنان حاضر در رئال کنونی، فقط سرخیو راموس و مارسلو قبل از بنزما به رئال آمده بودند.

تیم تحت هدایت مانوئل پیگرینی در فصل ۱۰-۲۰۰۹ در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به دست لیون حذف شد و با وجود کسب ۹۶ امتیاز، باز هم جنگ قهرمانی لالیگا را به بارسلونا واگذار کرد.

با وجود شایعات متعدد درباره خروج بنزما از مادرید، او از طریق شبکه های اجتماعی رفتن به تیم هایی نظیر میلان و یوونتوس را رد کرده است. بعد از خروج کریستیانو رونالدو، جولن لوپتگی سرمربی جدید رئال بیش از قبل روی این مهره فرانسوی حساب باز کرده و همین امر نیز انگیزه های بنزما را برای ماندن در رئال بیشتر کرده است.

آمار گلزنی کریم بنزما در فصل گذشته، بدترین آمار وی بعد از اولین فصل حضور در مادرید بود. با این حال درخشش وی در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان نشان داد هنوز هم می‌توان روی بنزما به عنوان مهره ای کلیدی حساب باز کرد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس