مراسم برترین های فوتبال

مراسم برترین‌های فوتبال ایران با بی‌نظمی زیادی برگزار شد. مراسم فوتبالی‌ای که بیشتر به سینما شباهت داشت و افراد غیرفوتبالی زیادی در آن حضور داشتند.

به گزارش مشرق، مراسم برترین‌های فوتبال شب گذشته (دوشنبه) در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. مسئول برگزاری این مراسم سازمان لیگ بود که سابقه برگزاری جشن قهرمانی لیگ هفدهم به بهترین شکل و با نظم را در کارنامه‌اش ثبت کرده است، جشن قهرمانی‌ای که بدون افراد متفرقه برگزار شد.

با این حال مراسم برترین‌های فوتبال ایران شباهتی به جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر نداشت، بلکه شبیه به جشن قهرمانی استقلال در جام حذفی این فصل بود که کل ورزشگاه در زمین چمن حضور داشتند و با جام و مدال‌های بازیکنان استقلال عکس یادگاری می‌انداختند.

در مراسم برترین‌ها به قدری افراد غیر فوتبالی و غیر ورزشی دیده می‌شد که اگر فردی بی‌خبر از همه جا وارد سالن محل برگزاری مراسم برترین‌ها می‌شد، تصور می‌کرد به سینما آمده تا مراسمی که قرار است بهترین‌های سال گذشته فوتبال ایران معرفی شوند.

این مراسم طبق برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی سازمان لیگ قرار بود ساعت 21:45 آغاز شود اما از آن‌جایی که ترک عادت موجب مرض است، مراسم برترین‌ها با 40 دقیقه تاخیر آغاز شد تا مشخص شود همه چیز سر جایش است. البته تاخیر در آغاز مراسم بخشی از بی‌نظمی برترین‌ها بود.

بی‌نظمی و هلهله و سرگردانی افراد در این مراسم باعث شد تا حسن روشن، پیشکسوت فوتبال ایران و استقلال پیش از آغاز مراسم با ناراحتی با گفتن این جمله که "برای گاو و گوسفند احترام بیشتری قائل هستند" سالن برگزاری مراسم را ترک کند.

ازدحام مقابل درهای ورودی سالن برگزاری مراسم به خاطر بسته بودن درب‌ها، در حالی که 15 دقیقه از زمانی که به عنوان زمان آغاز مراسم اعلام شده بود، گذشته است.

اگر از تعداد بالای مدعوین که منجر به کمبود صندلی شد و حتی برخی از خبرنگاران به ناچار مجبور شدند تمام مراسم را ایستاده پوشش دهند، بگذریم، عدم دعوت از افراد فوتبالی به این خاطر که شناختن یا نشناختن مرد سال فوتبال ایران برایشان فرقی نمی‌کرد، باعث شد تا سالنی که ظرفیتش در ابتدای مراسم تکمیل بود، در هنگام معرفی مرد سال فوتبال ایران که مهم‌ترین بخش مراسم برترین‌ها بود با ریزش حدود 75 درصد از جمعیتش روبرو شود. حتی تعداد زیادی از افرادی هم که مانده بودند به نامی که از سوی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان مرد سال فوتبال ایران معرفی می‌شد بی اعتنا بودند و منتظر رسیدن نوبت برای گرفتن عکس سلفی با بازیکنان و مربیان حاضر در مراسم بودند.

وینفرد شفر در میان خیل زیادی از افرادی که در تلاشند تا با او سلفی بگیرند.

نکته جالب اینجاست که حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ از حضور این تعداد فرد غیرمرتبط به فوتبال در سالن مراسم شوکه شده بود. البته درستش این بود که او از حضور شیرازی، مدیرعامل شرکت امین سیما کیش که به خاطر تبلیغات محیطی 59 میلیارد تومان به سازمان لیگ و باشگاه‌ها بدهکار است شوکه می‌شد. فردی که به راحتی پول باشگاه‌ها را پرداخت نمی‌کند و در عوض مقابل مدیران این باشگاه‌ها که به شدت نیازمند پول هستند با لبخند جولان می‌دهد.

از بحث نحوه برگزاری مراسم برترین‌ها که فاصله بگیریم، انحصار جوایز مهم بین سرخابی‌های پایتخت بسیار عجیب بود. در مراسم امسال تمام جوایز به جز بازیکن اخلاق و پدیده لیگ بین بازیکنان استقلال و پرسپولیس تقسیم شد و حتی در بخش‌هایی که کاندیداها اعلام شد از بازیکنان ذوب‌آهن که نایب قهرمان لیگ هفدهم شدند خبری نبود.

حتی در بخش‌هایی که جوایز بین استقلال و پرسپولیس تقسیم شد، هم اشکالاتی وارد است مانند انتخاب سرور جپارف به عنوان بهترین پاسور در حالی که بیشترین تعداد پاس گل لیگ هفدهم در اختیار محسن مسلمان (10 پاس گل) و وحید امیری (7 پاس گل) است. همچنین باتوجه به شکستن رکورد بیشترین دقایق کلین‌شیت توسط حسین حسینی، می‌توانست جایزه بهترین دروازه‌بان به این بازیکن برسد.

سالن محل برگزاری مراسم برترین‌ها، پیش از آغاز این مراسم

سالن محل برگزاری مراسم برترین‌ها، هنگام معرفی مرد سال فوتبال ایران

به گزارش مشرق،‌ با تمامی این اوصاف، امیدواریم که در سال‌های آینده مراسم برترین‌ها شکیل‌تر و منظم‌تر برگزار شود و حداقل مجری آن بداند که تفاوت مراسم امسال با سال‌های گذشته در چه بوده است. مجتبی پوربخش که به همراه عبدالله روا مسئولیت اجرای مراسم برترین‌ها را برعهده داشت، در ابتدای مراسم اعلام کرد که امسال برخلاف سال‌های قبل، برترین‌های تمام بخش‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در بخش‌های بانوان و آقایان معرفی می‌شوند اما او این نکته را نمی‌دانست که پارسال هم به همین شکل بود و برترین‌ها در تمامی‌ بخش‌ها و رده‌ها معرفی شده بودند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس