صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۱ مرداد

هر موقع که روحانی موضعی مقتدرانه و مبتنی بر عزت مردم و منافع ملی اتخاذ می‌کند، داد و فریاد اصلاح طلبان بلند می‌شود که چرا اینگونه صحبت کردی!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** نباید تنگه هرمز را ببندیم، موگرینی ناراحت می‌شود!

«صادق زیباکلام» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:

«اخیراً رییس‌جمهور سعی می‌کند تا شعارهای ضد امریکایی و تندی علیه امریکا بیان کند. تهدید به بستن تنگه هرمز و اینکه اگر ایران بشکه نفت صادر نکند، نمی‌گذاریم کشورهای دیگر نیز نفت صادر کنند، به نوعی دور شدن از میانه روی و اعتدال است...آقای روحانی به خوبی می‌داند که آنچه روز گذشته بیان کرده است، آب به آسیاب ترامپ، نتانیاهو و پادشاه عربستان ریختن برای تحت فشار قرار دادن کشور است...رییس‌جمهور قطعاً می‌داند که اتخاذ مواضع تند و رادیکال سودی برای کشور ندارد و برعکس؛ باید با مواضع اعتدالی سعی کنیم که به اتحادیه اروپا نزدیک شویم تا تحت فشار قرار دادن ایران برای ترامپ دشوار شود...قطعاً به همان اندازه که ممکن است اصلاح‌طلبان از مواضع اخیر رییس‌جمهور ناراحت شوند، فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها و خانم موگرینی نیز به همان اندازه از موضع‌گیری آقای روحانی ناراحت و ناامید می‌شوند».

هر موقع که روحانی موضعی مقتدرانه و مبتنی بر عزت مردم و منافع ملی اتخاذ می‌کند، داد و فریاد اصلاح طلبان بلند می‌شود که چرا اینگونه صحبت کردی!

نگاه جریان اصلاح طلب به آمریکا و همپیمانان اروپایی واشنگتن، نگاه ارباب و رعیتی و گرگ و میشی است. بر همین اساس این جماعت مدعی است که ما باید به طرف غربی امتیاز بدهیم و انتظار امتیازگیری هم نداشته باشیم!

آمریکا تنها زبان زور را می‌فهمد؛ تجربه ثابت کرده است که این اقتدار است که احترام می‌آورد، نه انفعال و قرار گرفتن در موضع ضعف. سران کشورهای اروپایی عضو 1+5 و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا (موگرینی) بارها تاکید کرده‌اند که منافع مشترک با آمریکا دارند و هدفشان تعمیم خسارت محض برجام به حوزه موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران است. طرف اروپایی همچنین بارها تاکید کرده است که برای اجرای تعهدات برجامی به ایران تضمین نداده و به خاطر ایران، مقابل آمریکا نمی‌ایستد.

** سلبریتی ها سوءاستفاده گر هستند

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «سلبریتی‌ها از وضع موجود سوءاستفاده می‌کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«نخبگان جامعه ایران به‌دلیل وجود انحصارهای سیاسی و اقتصادی موفق نشده‌اند حول یک محور در زمینه توسعه جامعه حرکت کنند و به همین دلیل در یک فضای عمومی آزاد سلبریتی‌ها موفق شده‌اند خود را مطرح کنند».

پیش‌ازاین نیز روزنامه‌های اصلاح‌طلب در اقدامی قابل‌تأمل، سلبریتی‌های پشیمان را «قورباغه» و «فاقد شعور سیاسی» و «نااهل» نامیده بودند.

واکنش‌های توهین آمیز روزنامه‌های اصلاح‌طلب به سلبریتی های پشیمان در حالی است که این روزنامه‌ها در روزهای تبلیغات ریاست جمهوری ۹۶ به بازتاب گسترده اظهارات هنرمندان در میتینگ‌های انتخاباتی روحانی می‌پرداختند.

یکی از کارشناسان مسائل سیاسی چندی پیش با اشاره به رفتارهای متناقض برخی سلبریتی ها و نارضایتی‌ها از دولت روحانی نوشت: «مهم‌ترین رهاورد و درس‌آموزی انتخابات ۹۶ برای آحاد مردم، این بود که انتخابات صرفاً یک کنش هیجانی نیست و مردم پس از انتخابات، مسئول تبعات خوب و بد انتخاب خود هستند. انتخابات نشان داد که بیش از همیشه به عقلانیت در رأی دادن نیاز داریم و باید با آگاهی، امانت را به اهلش سپرد؛ نه به...»

** گلایه روزنامه اصلاح طلب از بی توجهی مسئولان به بازار مسکن

روزنامه بهار در گزارشی نوشت:

«قیمت مسکن همچنان می‌تازد و آه از نهاد مردم بلند می‌کند. این تنها جمله‌ای است که این روزها در جهت افزایش 40 تا 60 درصدی قیمت مسکن و اجاره بها می‌توان به کار برد. نابسامانی بازار مسکن آنقدر فزاینده است که نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی کشور را روز به روز افزایش می‌دهد. متاسفانه شرایط بازار به سمتی پیش رفته که هر مالکی براساس تمایلات شخصی خود قیمت گذاری می‌کند و هیچ معیار مشخصی برای ارزیابی قیمت مسکن وجود ندارد. سرگردانی مردم در بنگاه‌های معاملات ملکی از یک سو و بی توجهی مسئولان از سوی دیگر سبب شده تا آمپر بازار مسکن همانند فصل داغ تابستان بالا رود...مسئولان چه نمایندگان مجلس و چه معاونان و روسای بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی روند افسار گسیخته قیمت مسکن را حباب می‌خوانند...اما آن چیزی که در بازار مشاهده می‌شود، رهاسازی بازار به دست دلالان و بی توجهی وصف ناپذیر به این حوزه است تا مردم در سرگردانی بی حد و حصر باقی بمانند».

بی عملی دولت در تأمین مسکن اقشار کم درآمد و متوقف ماندن طرح مسکن اجتماعی در مرحله حرف و شعار و همچینین بی توجهی به بازار اجاره مسکن، موجب شده است که بسیاری از خانواده‌ها در شرایط سختی قرار بگیرند.

** درِ اتاق‌های فکر دولت به روی منتقدین هم باز باشد

محسن رهامی از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه ایران گفت:

«منتقدین هم باید در اتاق فکر (دولت) حضور داشته باشند. اشکالی ندارد کسانی حضور یابند که مخالف نظر رایج دولت و ایده فعلی مدیران اجرایی کشور باشد. اینکه ما کسانی را دعوت کنیم که نظرشان موافق دولت، تصمیمات اجرایی و سیاست‌های اجرا شده 5 سال گذشته کشور باشد کمک زیادی به حل مشکلات نمی‌کند. باید کسانی بیایند که نظر و پیشنهاد جدید داشته باشند. منتقد باشند هم اشکالی ندارد».

متاسفانه سهم منتقدان دولت تاکنون شنیدن ناسزا بوده است. بی‌سواد، بی‌شناسنامه، بی شعور، مزدور، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس‌آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند، انقلابیون نفهم، یک مشت لات و...تنها بخشی از توهین‌های دولتمردان خطاب به منتقدان است.

این همه اهانت به منتقدان در حالی است که روحانی ۱۲ مردادماه ۹۲ در روز تنفیذ حکم ریاست‌جمهوریشان گفت: «پناه می‌برم به خدا، از بستن دهان منتقدان»!

طرح ده‌ها شکایت از سوی دولت علیه رسانه‌های «منتقد» به دلیل انتشار «گزارش‌های انتقادی»، گروگانگیری بودجه صدا و سیما به دلیل پخش برخی گزارش‌های «نقادانه» نسبت به عملکرد دولت و تعطیلی چندین و چند برنامه انتقادی سیما با فشار مستقیم دولت، تنها بخشی از مصادیق رفتار نامناسب دولت با رسانه‌ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    54 5
    موگرینی،مرسی که هستی!
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    اگر تنگه هرمز را ببندیم یا نبندیم یه کار دیگه کنیم و یا.... مهم نیست. مهم اینه که راهایی بلد باشیم که تلافی کنیم توطئه دشمنان ایران را
  • F35 NL ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    تنگه هرمز را ببندید F35 ها بیدار میشوند .
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      وای وای f35 ها بیدار میشوند وای وای ترسیدم اوه تازه شلوارمم خیس کردم اوه تازه کار سنگین هم کردم بوش بلند شد عمو جون ،کوچولو بیشتر بیا تا بیشتر با هم بخندیم
    • محمد IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      63 4
      باز واق واق کردی سگ ولگرد
    • رسول ترک IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      22 8
      :)))))به خلبانتونم مثل خدمه ی تانکاتون پوشک می دید یا نه
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      24 8
      خاطره افتضاح نشوندن بزرگترین دستاورد هوایی بزرگترین ارتش جهان یعنی آر کیو 170 یادت رفته؟ اف 35 بفرستن ، چه بهتر . ما از اینها هم میخوایم تا هندسی معکوس کنیم . ملتی که هزاران ساله بزرگترین متخصص کفتربازی تو دنیاست رو هیچوقت تهدید هوایی نکن
    • BE ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      1 0
      ابو طیاره / باز تو جو گیر شدی ؟
    • محمد IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
      0 0
      منفی نوش جون کن تا یادت باشه هر مثبت فیک برات چند برابر منفی میاره خخخخ
    • بسیجی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
      0 0
      به نظرم اگه نظرات اندیشکده های آمریکایی را کوش کنی یه چیزایی دستگیرت می سه در عرض 1 ساعت کل فرودگاههای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و تمامی نفتکشها و سکوهای نفتی در خلیج فارس از بین میرند و نفت از400 دلار بالاتر میره یعنی هرگالن بنزین در حدود 100 هزارتومان می شه شاید هم بیشتر اونوقت تمامی کشورهای وارد کننده نفت فلج می شن اونوقت f5 ها هم هیچ غلطی نمیتونن بکنن حالا افتاد یا ....
    • بوشناس IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
      2 0
      ما 40 ساله که بیداریم. تو بخواب نازگل عموسام
  • کابو گانگستر NL ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    امریکا چکارش میکنه ؟ سوراخ سوراخش میکنه خخخ منتظر F4 های عهد بوقتون هستیم . میتونید بیایید جلو بوق بزنید باهاش خخخ .
    • محمد IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      364 4
      خیلی واق واق میکنی مثل اینکه پسمونده ارباب بهت ساخته
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      0 0
      جناب کابو گانگستر همونطور که با پراید که ماشینی مربوط به چهل سال پیشه بعنوان بروزترین و مدرنترین ماشین ایران داریم تردد می کنیم همونطور هم با F4 چهل سال پیش به جنگنده های فوق مدرن دشمن حمله می کنیم و پوزه شونو بخاک می مالیم
    • امین ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
      1 0
      کابو گانگستر چند سالته کوچولو؟!!! برو از بزرگترهات بپرس سال 67 با یک هزارم امکانات امروز تونستیم فقط با مین دریایی ،ناوتونو غرق کنیم، اینقدر احمقی که فکر کردی با اف 4 جلوی اف 35 می ایستیم؟!!!! انگار قضیه ارکیو 170 یادت رفته، نکنه آلزایمر داری؟!!!! انگار خبر نداری که اف 35 ، تکنولوژی مشابه ارکیو 170 داره. انگار از موشک خلیج فارس و کوثر و زلزال بارشی بی خبری، انگار از ازدر فوق پیشرفته حوت بی خبری، اف 4 های ایران هم که مثال زدی ، قابل قیاس با گذشته نیست و به مراتب پیشرفته تره، در ضمن یادت باشه، امریکا چون زیاد واق واق می کنه، معینش اینه که نمی تونه گاز بگیره (دندونشو نداره خخخخ) ، همون ضرب المثل معروف: سگی که زیاد واق واق می کنه، گاز نمی گیره.
    • محمد IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
      0 0
      حالت جا اومد خخحخخ
  • ایران قدرتمند IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    30 1
    سابقه تحریم امریکا بر علیه کشورها نشان داده که هدف از تحریم ، برخلاف اظهارات یانکی های گاوچران ، هدف گیری مستقیم مردم کشورهای تحریم شده بوده است البته اشتباه بزرگ انها این است که فکر می کنند ایران هم مثل کره شمالی وعراق است ، شاید ایران گاهی تغییر تاکتیک بدهد اما هرگز زیر بار زور نخواهد رفت و باج نخواهد داد چون تحت هر شرایطی یک قدرت منطقه ای و تاثیرگذار است و امریکا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد و فکر زورگیری را از سرش بیرون کند.
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    23 8
    کامنت های بعضی آنقدر زشت و شرم آور است که انسان در ایرانی بودن و حلالزاده بودن این افراد شک میکند ، چندی پیش محمود صادقی نفوذی وطنفروش و نماینده مجلس توییت زد که جزایر ایرانی را به برادران اماراتی بدهیم و حالا یار و همپالکی اش صادق زیبا کلام نیز ما را به ترس از آمریکا و بی غیرتی فرا میخواند ،خداوند کشور ما را از شر خیانتکاران و دزدان ایمن بدارد .
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    16 1
    اسکل یه f-35 شنیده فکر میکنه باهاش میشه یه ناو غرق شده رو از وسط تنگه در بیارن آره داداش f-35 برات چایی هم میاره دندونات رو هم مسواک میزنه برو با این اسم ها خوش باش و در توهم زندگی کن
    • JSF DE ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      1 0
      اقای .. کشور را فروختید رفت حالا میخواهید فرافکنی کنید. باتلاق برجام را همه ملت فهمیده اند و فورپاشی ایران از طریق شماها و برجام در تاریخ ثبت خواهد شد/ نامه تمام
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    23 2
    خاک بر سر زشت کلام که عقلش به اندازه عقل مورچه هم نمیرسد
    • BE ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      0 0
      استاد خالی بندیه این مغز فندقی
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    24 3
    آیا ایرانیها از ویتنامیها هم کمتر و ضعیفترند؟ ملتی که فقط با کلاشنیکف 20 سال با آمریکا جنگید و او را به زانو درآورد؟
  • سرنشینان سفینه نور BE ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 1
    این دغل دوستان که میبینی مگسانند دور شیرینی/ درود بر رییس جمهور عزیز
  • شرمنده ES ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    ای کاش 4 تا دونه بمب اتم داشتیم ای کاش. 4 دونه هم کافی بود. حیف سیاسته نادرست. با کماله احترام برای فتوای رهبری ولی بمب اتم نیازه اساسیه ایرانه در این منطقه و شرایط دقیقا شبیه نونه شبه
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    1 0
    ترجمه اظهارات این آقا این است ما جرات جواب دادن به ترامپ را نداریم و حسابی از حرفهای او وحشت کرده ایم. بروید کنار تا ببینید شیر بچه های حیدر کرار و مدافعان حرم جطور ترامپ و گنده تر از او را به جایی بفرستند که آمریکاییها ماجرای ویتنام را فراموش کنند.
  • آرش IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 2
    ویتنام همش جنگل بود میرفتن لای برگها قایم می شدند ولی ما چی!!!
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 0
    به نظرشما علت همسویی اصلاح طلبان بااروپایان درچیست؟؟؟
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    1 0
    واقعا من نمي دونم كي اين اسم بي مسما را گذاشته رو اين ززززززيباكلام بابا برو فاميليتو عوض كن خيلي ضايعه
  • حسینی DE ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    0 3
    خرد میگوید با دوستان مروت با دشمنان مدارا
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    تنگه هرمز را تنگ تنگ تنگ کنید
  • نیما IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    به جهنم که موگرینی ناراحت می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس