علیرضا محجوب

نماینده مردم تهران در مجلس گفت:هر چند بالقوه مشکلات اقتصادی یک تهدید است اما می‌توان آن را تبدیل به فرصت کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش‌رو در کشور اظهار داشت: این اشتباه همکاران ما بود که نامه نوشتند چرا که مشکل شخص وجود ندارد. 

وی افزود: به هم ریختن کشور کاملا به نفع دشمنان ما است، هر وزیری که عوض می‌کنیم در واقع آنها را به مسیرشان تشویق می‌کنیم. 

بیشتر بخوانید:

آغاز دوره بازسازی درونی اقتصاد ملی

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه‌حل برورن رفت از مشکلات اقتصادی اصلا فردی نیست چرا که موضوع هم فردی نیست،‌ آنچه که باید دنبال کنیم، باور کردن اهمیت موضوع یعنی این مشکل اقتصادی است. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: ما نه در گذشته موضوع را باور داشتیم و نه امروز، فکر می کنیم این یک شوخی و تهدید است، هر چند بالقوه این مشکلات اقتصادی یک تهدید است، اما می‌توان آن را تبدیل به فرصت کرد و این تهدیدی است که واقعیت و عینیت دارد و تهدید تو خالی نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با ارائه راهکارهایی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور گفت:‌ همه باید نیروی خود را و قوه کارشناسی خود را به کار بگیرند، مجلس هم در این مورد باید توضیح دهد که برای آن موضوع چه کار کرده است و چند جلسه در راستای حل این مشکلات برگزار کردیم و در رابطه با آن بحث داشتیم. 

محجوب ادامه داد: به عنوان مثال بنده که نسبت به موضوعات اقتصادی آشنایی دارم، چه کسی ار بنده دعوت کرده تا در جلساتی با رویکرد برون‌رفت از شرایط کنونی بحث کنیم؟ و یا دیگر همکارانم هم همین‌طور. 

وی همچنین تصریح کرد: اینکه ما فرافکنی کنیم کاری از پیش نمی‌برد، اساسا باید در وهله اول باید مشکلات قانونی آن حل شود و پس از آن باید از مجری توقع داشته باشیم. بعد اگر کسی آن را اجرا نکرد حق داریم بگوییم آن را برکنار کنید، زمانی که ما تکلیفی به کسی ندادیم، چرا از او بازخواست می‌کنیم، بنابراین این موارد باید تشریح و شناسایی شوند. 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکالیف جاری ما سبب تحریم نیست، گفت: آنچه سبب تحریم شده است، اتفاقات و اختلافاتی است که بین حزب جمهوریخواه و دموکرات در آمریکا وجود دارد، این یک منشأ مؤثر در این مقطع است. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: در منشأ دیگر ما باید به قدری قوی باشیم که نتوانند ما را تحریم کنند، ما که در قانون برنامه پنجم که دولت قید نکرده بود و ما می‌گفتیم اساس بر این باشد که برند مورد قبول باشد، انتظار داریم با قوانین مصوب شده، کشور گلستان شود؟ این همه ما شب و روز می‌خواهیم بر حمایت از تولید ملی تأکید و قوانینی ضمن آن تصویب کنیم، اما ۱۰ جمله از سرمایه‌گذاری خارجی می‌نویسند، کسی برای سرمایه‌گذاری خارجی به ما اعتماد نمی‌کند، اما دم از سرمایه‌گذاری  خارجی می‌زنیم، به جای اینکه به کارگر و کشاورز ایرانی اتکا کنیم. 

محجوب در ادامه سخنانش یادآور شد: به جای اینکه برای حمایت از کارگر و کشاورز ایرانی اتکا کنیم و برای تقویت فعالیت این قشر اقدام کنیم، برای فعالیت چهار حرف موهوم ده‌ها مصوب می‌نویسیم، اما سؤال این است که تاکنون برای قشر کارگران و کشاورزان تاکنون یک قانون مصوب کرده‌ایم؟ اینها در واقع یعنی کسی اعتقادی به چنین مطالبی ندارد و این نامه‌ها تنها شعار و فرافکنی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: این مجلس حق ندارد مسئولیت خود را گردن دیگران بیندازد، نماینده حق دارد نامه بنویسند و باید هم قرائت شود، اما این مسئله مصونیت ایجاد نمی‌کند و مردم حق دارند بگویند برای کارگران، کشاورزان و صنعت‌گران و کارآفرینان چه کردید. در واقع ما فعالیت مؤثری برای اینها نداشته‌ایم، تنها فعالیت مؤثر ما در جیب کسانی بوده که در تحریم و در به جز آن، چون آن‌ور میز و آن‌ور مرز نشسته‌اند از هر وضعیتی سود می‌برند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: تا اقدام مؤثری برای تقویت نیروهای مولد تولیدی انجام نشود و تا آنهایی که عامل تولید هستند طرف توجه نباشند و توجهات از تعارف و این موارد فراتر نرود، تغییر، ترتیب و به هم زدن ترکیب چیزی را حل نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    آفرین. نکته اصلی همینه
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    چرا درمان تامین اجتماعی که متعلق به کازگران بود تقدیم دولت نمودید ?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس