جلسه هیات دولت

در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران به ریاست رئیس جمهور دولت با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» موافقت کرد.

به گزارش مشرق، در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، استاندار پیشنهادی خراسان شمالی از هیات وزیران رأی اعتماد گرفت.

بر این اساس، اعضای دولت آقای محمدرضا خباز را به عنوان استاندار خراسان شمالی منصوب و از زحمات و خدمات استاندار پیشین تشکر کردند.

بیشتر بخوانید:

افشاگری جهانگیری از پشت پرده رای نیاوردن لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها

مخالفان و موافقان تفکیک وزارتخانه‌ها چه می‌گویند؟

رئیس جمهور آقای خباز را از چهره های فعال و مؤثر دانست که همواره در مسئولیت‌هایی که به عهده گرفته، موفق بوده است.

روحانی همچنین با توجه به اهمیت استان خراسان شمالی از جهات مختلف بویژه جاذبه‌های تاریخی و باستانی و مسیر راه زائرین امام رضا(ع)، بر توسعه گردشگری و تلاش برای افزایش اشتغال و بهبود زندگی مردم تأکید کرد.

وی توسعه راه آهن استان و اتصال آن به گلستان به جهت اهمیت اقتصادی و توریستی و بهره گیری از زیرساخت های ارتباطی در جهت توسعه اشتغال های نوین و توسعه پتروشیمی را از برنامه های استاندار ذکر نمود و برای ایشان در پیشرفت هرچه بیشتر استان آرزوی موفقیت کرد.

·  موافقت دولت با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون».

دولت با توجه به ضرورت تمرکز بیشتر بر اشتغال و کارآفرینی و تجهیز کلیه امکانات و فرصت‌های کشور برای حل مشکل بیکاری توسط یک مدیریت واحد و مسئول و نیز لزوم احساس حمایت موثرتر از اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه در برابر تکانه‌های اقتصادی و تمرکز در ساماندهی هرچه بیشتر منابع و امکانات تخصیص یافته کشور در حوزه رفاه اجتماعی، با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» موافقت کرد و آن را در قالب لایحه دو فوریتی برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی فرستاد.

·  دولت با افزایش جریمه ها و حدنصاب های ریالی در قانون امور گمرکی موافقت کرد.

هیات وزیران با توجه به افزایش شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در سال های ۱۳۹۴ لغایت ۱۳۹۶، با افزایش ۳۰ درصدی جریمه ها و سایر حد نصاب‌های ریالی تعیین شده در قانون امور گمرکی موافقت کرد.

·  آیین نامه نحوه و ترتیب وصول پذیره و اهدایی در اراضی موقوفه اصلاح شد.

با تصویب دولت، آیین نامه نحوه و ترتیب وصول پذیره و اهدایی در اراضی موقوفه اصلاح شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس