کد خبر 876853
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
اتحادیه اروپا و آمریکا

وزیر اقتصاد فرانسه در اجلاس وزرای کشورهای گروه۲۰ گفت: جنگ تجاری یک واقعیت در شرایط کنونی است و آمریکا بر اساس قانون جنگل رفتار می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از تلگراف؛ ارونول مایر وزیر اقتصاد فرانسه در سخنرانی خود در جمع وزرای کشورهای عضو گروه ۲۰ در آرژانتین گفت:‌ در واقعیت جنگ تجاری در حال وقوع است.

وی گفت: سیاست‌های آمریکا در اعمال تعرفه‌های یکجانبه بر اساس قانون جنگل است.

بیشتر بخوانید:

به جای نفت ایران، فروش نفت آمریکا به چین است که به صفر می‌رسد

اروپا باید برای تنها ماندن آماده شود

ل مایر در سخنرانی خود درخواست‌های دولت ترامپ در این زمینه را رد کرد.

وزیر اقتصاد فرانسه گفت: نتیجه این اقدام آمریکا این است که اینگونه اقدامات اتحاد بین آمریکا و اتحاد اروپا را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

در این اجلاس که در بوئنوس آیرس برگزار می‌شود استیون منوخین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که آمریکا از خواسته‌های خود عقب نشینی نمی‌کند.

وی گفت: چین و اتحادیه اروپا باید به تجارت آزاد، عادلانه و متقابل احترام بگذارد.

ل مایر در پاسخ به سخنان منوخین گفت: آمریکا باید به سمت منطق و عقل بازگردد.

وی گفت: منوخین در رویکرد خود نسبت به اتحادیه اروپا غیرمنعطف عمل کرده است.

استیون منوخین گفت: پیام من به این اجلاس بسیار واضح است وهمان پیامی است که رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس G۷ مطرح کرد. اگر اتحادیه اروپا به تجارت آزاد اعتقاد دارد ما آماده‌ایم که با آنها قرارداد تجارت آزاد بدون تعرفه امضا کنیم.

در اجلاس کنونی که با حضور روسای بانک‌های مرکزی کشورها برگزار می‌شود وزیر اقتصاد فرانسه به سخنان منوخین واکنش نشان داد و گفت: ما در حالی که  یک اسلحه  روی سرمان نشانه گرفته شده است مذاکره نمی‌کنیم و این آمریکاست که باید اولین قدم را برای از بین بردن تنش بردارد.

کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول در این اجلاس ابراز نگرانی کرد که افزایش موانع تجارت می‌تواند به ضرر رشد اقتصاد جهانی تمام شود.

وزیر اقتصاد فرانسه در بخش مهم سخنان خود گفت: که اروپا انتظار دارد تا ترامپ در رفتار خود تغییر ایجاد کند در غیر این صورت اروپا چاره‌ای جز اقدام متقابل نخواهد داشت.

ل مایر تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا تعرفه‌های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینوم را لغو نکند اتحادیه اروپا درباره تجارت آزاد با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس