کد خبر 876767
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
مرغ

ترکیب پروتئینی در غذاهایی که با مرغ پخته شده و در یخچال نگهداری شده است، با گرم کردن مجدد، تغییر می کند. این تغییر ساختار پروتئین ها ممکن است باعث مشکلات جدی گوارشی شود.

به گزارش مشرق، وقتی غذا باقی می ماند معمولا دلمان نمی آید آن را دور بریزیم و ممکن است آن را دوباره گرم کرده و مصرف کنیم. اما به یاد داشته باشید این غذاها را هرگز نباید دوباره گرم کنید.

مرغ: ترکیب پروتئینی در غذاهایی که با مرغ پخته شده و در یخچال نگهداری شده است، با گرم کردن مجدد، تغییر می کند. این تغییر ساختار پروتئین ها ممکن است باعث مشکلات جدی گوارشی شود. پس اگر تمایل دارید مرغ پخته شده را دوباره گرم کنید، مطمئن شوید که به خوبی مغز پخت شده باشد.

اسفناج، کرفس و چغندر: در صورت گرم کردن دوباره این سبزیجات، نیترات به نیتریت تبدیل و خواص سرطان زایی پیدا می کنند. بهتر است این سبزیجات را دوباره گرم نکنید. این سبزی کاربرد زیادی در پخت سوپ دارد. لازم به ذکر است که کرفس نیز حاوی نیترات بوده و در صورت گرم شدن مجدد به ماده خطرناک تبدیل می شود لذا اگر در پخت سوپ از آن استفاده می‌کنید، به هنگام مصرف دوباره کرفس آن را جدا کنید.

تخم مرغ: اگر این منبع پروتئین را که آب پز یا نیمرو شده دوباره گرم کنید، می تواند سمی شود و دستگاه گوارش شما را ویران کند!

قارچ: بهترین کار این است که قارچ را بلافاصله پس از آماده سازی بخورید. پروتئین های موجود در قارچ به محض برش خوردن قارچ آسیب می بینند و این خبر بدی برای شکم شماست! پس فکر گرم کردن دوباره قارچ را از سرتان بیرون کنید.

سیب زمینی: اگر سیب زمینی پخته را به جای اینکه به سرعت در یخچال بگذارید تا خنک شود، در دمای اتاق بگذارید گرمای محیط باعث تحریک رشد باکتری بوتولیسم می گردد که بسیار خطرناک است. بوتولیسم با عملیات quick zap ماکروویو نیز از بین نمی رود، بنابراین بهترین راه این است که بلافاصله آن را در یخچال گذاشته و از گرم کردن مجدد آن پرهیز کنید.

برنج: در مورد برنج نیز همانند سیب زمینی مهم است که شرایط نگهداری آن پیش از گرم کردن مجدد چگونه بوده است. براساس مطالعات آژانس استاندارد غذایی، برنج خام حاوی اسپورهای باکتری است که می تواند باعث مسمومیت غذا شود. وقتی برنج را می پزید اسپورها می توانند زنده بمانند! بنابراین اگر برنج پخته شده را در دمای اتاق بگذارید، اسپورها تکثیر شده و ممکن است تولید سم کنند که باعث اسهال و استفراغ خواهد شد. دوباره گرم کردن برنج این سم را از بین نخواهد برد. پس برنج پخته شده را دوباره گرم نکنید.

منبع: جام جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    16 0
    این جفنگیات را کدام دیوانه ای سرهم کرده است
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 0
    اخه کسی که تخم مرغ رودوباره گرم میکنه از چی میترسونی
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 0
    چقدر سم به عمرمان خورده ایم و خبر نداشتیم !
  • دیدگا IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    1 0
    این مطلب به شدت سبک زندگی و غذایی ما رو تحت الشعاع قرار داد! ما در هفته دو روز غذا درست میکنیم و الباقی هفته غذا از فریزر در میاریم و گرم میکنیم!
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 6
    اصلا مرغ و سیبزمینی 1 بار گرم بشه بو گند میگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس