قنیطره.jpg

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند با آزادسازی ده‌ها منطقه در استان«قنیطره»، خود را به مرز جولان اشغالی برسانند.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از جنوب سوریه حاکی است، نیروهای سوری در ادامه عملیات در شمال غرب استان درعا موفق شدند کنترل ارتفاعات «الجابیه، ام حوران، الواویه، عشتره، کفر الوادی و السکریه» را در دست‌گیرند.

با تثبیت مواضع نیروهای ارتش سوریه در مناطق تازه آزادشده، گروه‌های تروریستی در استان درعا فقط در چند منطقه ازجمله «انخل، نوی، العجمی، الیادوده، مزیرب» و محله‌های جنوبی شهر درعا البلد، اردوگاه درعا، المنشیه، سد الشرقی و سد الغربی حضور دارند و فرآیند مصالحه آنان در این مناطق همچنان ادامه دارد.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، گروه‌های تروریستی در مناطق مورداشاره با دولت سوریه به توافق رسیده‌اند و در حال تحویل سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین خود به نیروهای ارتش سوریه هستند تا به وضعیت آنان رسیدگی شود. 

به گفته منابع میدانی، گروه‌های تروریستی در شهرک‌های «الیادوده و المزیرب» مقادیر زیادی از سلاح‌های سنگین خود را شامل تانک و خودروهای نظامی به نیروهای ارتش سوریه تحویل داده‌اند.

به گزارش مشرق، هم‌زمان با پیروزی‌های میدانی نیروهای ارتش سوریه در استان درعا، ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش از شهرک «حیط» در جنوب غرب استان، حملات گسترده‌ای را علیه نیروهای سوری در حومه غربی گذرگاه مرزی «النصیب» انجام دادند.

اما نیروهای ارتش سوریه با هوشیاری توانستند تحرکات تروریست‌ها را در این محور رصد کنند و خودروهای انتحاری آنان را قبل از رسیدن به مواضع خود منهدم کنند؛ عناصر تروریستی پس از درگیری‌های پراکنده و متحمل شدن خسارت‌های سنگین مجبور به عقب‌نشینی شدند.

عناصر تروریستی داعش درصدد بودند با عقب راندن نیروهای سوری، نفوذ خود را در این محور افزایش دهند و مناطق غربی گذرگاه مرزی «النصیب» را دوباره ناامن کنند که ناکام ماندند؛ تروریست‌های داعش نزدیک به ۶ درصد استان درعا را در اشغال دارند.

در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه نزدیک به ۹۴ درصد استان درعا را به کنترل درآورده‌اند که مساحتی معادل ۲ هزار و ۶۵۰ کیلومترمربع است و فقط ۲۰۰ کیلومترمربع از جنوب غرب استان در اشغال گروه تروریستی داعش است؛ سایر گروه‌های تروریستی در مساحت ۵۰ کیلومترمربعی در مناطق مصالحه شده حضور دارند و وضعیت آنان در حال رسیدگی است.

نقشه میدانی جنوب سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

از استان قنیطره خبر می‌رسد، نیروهای ارتش سوریه با بسیاری از گروه‌های تروریستی به توافق و مصالحه رسیده‌اند و عناصر تروریستی در حال تحویل سلاح‌های خود هستند تا به وضعیتشان رسیدگی شود.

در حال حاضر، نیروهای سوری مناطق مهمی ازجمله «تل احمر غربی، تل احمر شرقی، ممتنه، رویحینه، رسم القطیش، رسم الزاویه، رسم الخوالد، عین زیوان، عید العبد، کودنه، الاصبح، مربعات، المطیحات و تبع الصخر» را در استان قنیطره به کنترل درآورده‌اند.

با پیشروی‌های به‌دست‌آمده، عناصر تروریستی به سمت جولان اشغالی متواری شدند و از سویی دیگر نیروهای سوری با تسلط بر شهرک «رویحینه» پس از ۷ سال به مرزهای جولان اشغالی رسیدند.

آخرین وضعیت میدانی استان قنیطره

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در ۴۸ ساعت گذشته موفق شده‌اند ۱۷۰ کیلومترمربع از خاک استان قنیطره را به کنترل دربیاورند تا مجموع مساحت تحت تسلط آنان به ۴۷۰ کیلومترمربع افزایش یابد.

مساحت استان قنیطره حدود هزار و ۲۰۰ کیلومترمربع است و گروه‌های تروریستی در حال حاضر مساحتی در حدود ۷۳۰ کیلومترمربع را در اشغال دارند اما بر اساس توافق‌های به‌دست‌آمده، عناصر تروریستی بخش‌های وسیعی از مناطق اشغالی را در مصالحه با نیروهای سوری تخلیه می‌کنند و به استان ادلب منتقل می‌شوند.

به گفته منابع میدانی، تاکنون ۵۵ اتوبوس حامل ۲ هزار و ۶۰۰ تن از عناصر تروریستی و خانواده‌های آنان از مناطق اشغالی استان قنیطره (شهرک ام باطنه و مناطق حومه) خارج و به استان ادلب منتقل‌شده‌اند؛ در حال حاضر، مرحله دوم عملیات انتقال تروریست‌ها به شمال سوریه در حال اجرا است.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، شماری زیادی از عناصر تروریستی قصد خروج از مناطق اشغالی استان قنیطره را ندارد و خواهان رسیدگی به وضعیتشان هستند اما برخی از گروه‌های تروریستی در شهرک‌های شمالی ازجمله «جباثا الخشب» بر طبل جنگ با نیروهای ارتش سوریه می‌کوبند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 6
  • GB ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    به درک.دشمن اون طرف مرزه هر وقت اونو زدید پیروزید
    • احمد IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      44 0
      از منافقهای این وری خیلی بیشتر ضربه خوردیم. اگر نبودن اصلا برای گرفتن اون ور جنگ لازم نبود.
    • CA ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      19 1
      اسیاب به نوبت
  • US ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    نيم ساعته با F18 ها جمع شدن .
    • محمد IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      35 0
      بسوز صهیونیست بی پدر خخخخخ
    • احمد IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      32 0
      نبرد نهایی نزدیک است صهیونیسم دست و پاهای آخرش را می زند
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      2 6
      بدون پدر مگه ميشه ؟
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      13 0
      مزدور هنو از رو نرفتی ادمت میکنم
    • جن انگلیسی BE ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      4 0
      ابو طیاره جان گوش کن به این آهنگ قدیمی / یادش به خیر عجب زود گذشت اسکل زیاد پیدا میشه تو دنیا/ اما یکیش اسکل ما نمیشه/ لاله رو میگن نوبر بهاره/ برای من تو نوبری همیشه/ از همه اسکلا تو اسکلتری/ بایک نگاه دل ز همه میبری/ من نمیگم تموم عالم میگن/ از همه خوشگلا تو خوشگلتری
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      6 0
      سوخو قاتل داعش کجاست جواب این دلقک رو بدهد؟
    • سوخو قاتل داعش RU ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      27 0
      جوجه فکلی _ اف 22 تون با همه دک و پوزش با دیدن سوخوی 35 گریخت . . . و به آسمان عراق پناه گرفت ؛ یادت رفت ؟؟ مشرق نظرم درج کن ؛ لطفا
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    مقاومت توانست تمام تروریست ها در سرتاسر خاک سوریه را در استان ادلب جمع کند هم امنیت را با کمترین هزینه و سریع تر به شهرها و مناطق استراتژیکش و انرژیش برگرداند هم عملا تروریست هایی که چریکی ، نامتقارن و پراکنده منجر به ایجاد دردسرهای بزرگ می جنگیدن را مجتمع کرد تا فلج بشن حالا می شه بصورت انبوه و دسته ایی این ها را هلاک کرد تروریست هایی که با حامیان مختلف یعنی ترکیه و قطر و امارات و عربستان با هم مشکلات زیادی دارند داعش هم هست ارتش ترکیه هم هست هم اکنون استان ادلب برا خودش باغ وحشیه .
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    5 10
    پیشرفت ها خیلی خوبه ولی حیف سوریه دیگه حالا حالا ها سوریه نمیشه... جبهه مقاومت توان اقتصادیش خیلی ضعیفه بازسازی ارتش و زیرساختهای سوریه شاید دو سه دهه زمان ببره تا به 7 سال قبل برسه
  • حسین نصرتی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    37 0
    باذن الله نابودی رژیم جعلی اسراییل با دست فرزندان جبهه مقاومت به فرماندهی امام خامنه ای بسیار نزدیک است...
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    31 0
    دمشون گرم.به امید آزادی جولان و قدس
  • US ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    16 0
    ایران میتونه از این اهرم علیه ترامپ استفاده کنه و بگه اگه تحریما افزایش پیدا کنه ماهم میایم لب مرز جولان
    • احمد IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      13 0
      لب مرز جولان که رفتیم و می مونیم، دلیلی هم نداره که سرش معامله کنیم. برای خاک سوریه هم سوری ها تصمیم میگیرند. ما اشغالگر نیستیم.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    3 9
    بنده اصولا مخالفم
    • BE ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      2 1
      من با شما موافقم
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    0 20
    قشنگ سوریه را پاک سازی کنید تا بعد روسیه و آمریکا بیان منافع بعد از جنگ را با هم تقسیم کنند و مقداری هم به ترکیه بدهند
    • محمد IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      25 0
      معلومه بدجور سوختی خخخخ
  • منصور IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    14 0
    دلاور مردان خدا قوت
  • شیخی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    12 0
    نقاب از چهره تروریست ها صهیونیست عیان شده
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    12 0
    باید یک سگ کشی حسابی از داعش کرد که نه زیر بار مصاحمه میرود و نه تسلیم _ اصولا برای این گروه تکفیری عار است تسلیم و آتش بس .... هر چی می کشیم از گور همین داعش می کشیم ...
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    4 0
    باید یک سگ کشی حسابی از داعش کرد که نه زیر بار مصاحمه میرود و نه تسلیم _ اصولا برای این گروه تکفیری عار است تسلیم و آتش بس .... هر چی می کشیم از گور همین داعش می کشیم ...
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    12 0
    باید فورا بعد از درعا سراغ استان های عربی رقه و دیرالزور رفت و آنجا را از کرد های جدایی طلب پس گرفت _ همین حالا هم بسرعت معادن نفتی و گازی رو قاچاق می کنند ترکیه بدون سوال کردن از دولت قانونی سوریه
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    0 1
    ببینید که داعش اصلا توجهی به مصالحه ندارد و حتی در بدترین شرایط روی به اقدامات تهاجمی می آورد . واقعا فکر کردند می تونن کاری بکنن ؟؟ به چه امیدی این چنین حمله می کنند ؟ قطعا سوریه باید جواب دندان شکنی به این اقدامات داعش که سعی بر هم زدن صلح دولت با تروریست ها دارد بدهد ، بایسکی بسرعت کلک داعش را کند و مواضع آنها را بشدت بمباران کرد
  • سوخو قاتل داعش RU ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    5 3
    روسیه قهرمان دوستت داریم = ♡♡♥
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    2 0
    مشرق یه فکری بکن با یوسی بروزر پیام میدیم فقط میشه یه بار پیام داد . برای بار دوم باید صحفه رو از نو باز کنیم . که هم اذیت میشیم و هم هزینه بره
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      13 0
      مشرق شیر مادرت درج کن : موافقم ؛ منم که با یوسی بروزر پیام میدم بدجوری اذیت شدم _ در مورد تحولات سوریه باید گفت : قبل از رفتن به شمال و بیرون کردن نیروهای ترکیه و ادلب ابتدا باید آمریکا رو از تنف بیرون کرد تا حساب کار دست کرد هایی بیاد که با باد امریکا شیر شدند ، سپس فورا باید علیه کرد ها عملیات کرد زیرا مذاکراه و گفتمان با اونها فقط وقت تلف کردنه و کلی زمان می بره اخر سر هم می گن از رقه و دیرالزور نمیریم ، ولی اگه نیرو های سوریه رو در مناطق خودشون ببینن تسلیم می شن و تن به بیرون رفتن از سوریه میدن . منابع نفتی و چاه های نفت و گاز سوریه رو غارت کردند و به ترکیه قاچاق می کنند . باید سریعا عمل کرد ...
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    8 0
    اون ملعون اسرائيلی کدوم گوریه الان ؟؟ یه مدت این مار خوش خط و خال با پرچم یهود تو مشرق حاضر شد ؛ الان از ترس خفه قان گرفته . البته مواقعی که احساس خطر می کرد بیرون می اومد و شروع به تهدید و ترساندن می کرد
  • FR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    11 0
    حالا که رسیدید جولان بدید اون قسمت و دست سپاه پاسداران تا کار نابودی این صهیونیست ها رو یکسره کنیم
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    8 5
    جولان نه گولان، اون منطقه مال کردهای سوریه بود که اسرائیل بلند کرده !
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      17 5
      منظورت کردهای ساکن اسرائیل هست که از سوریه بلند کردن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس