کد خبر 876472
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
جهرمی نمایه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دبی آب کارون ‌وقتی از اهواز می‌گذرد ۱۱۰ مترمکعب است و وقتی به خرمشهر می‌رسد به ۲۰ مترمکعب کاهش می‌یابد که ۹۰ مترمکعب صرف کشتزارهای ‌نیشکر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در برنامه سیمای استانی افق روشن خوزستان با اشاره به مشکل کمبود آب در خوزستان، اظهارداشت: دبی آب کارون ‌وقتی از اهواز می گذرد ۱۱۰ مترمکعب است و وقتی به خرمشهر می رسد به ۲۰مترمکعب می رسد، چرا که ۹۰ مترمکعب صرف کشتزارهای ‌نیشکر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات بازداشت ۳۰ تروریست مسلح آشوب‌های اخیر خرمشهر

آذری جهرمی با بیان اینکه در دنیا به ازای هر هکتار کشت‌ نیشکر ۱۰ تا ۱۲ هزار لیتر آب مصرف می شود، اظهارداشت: این درحالی است که این نرخ در کشور ما ۳۶ هزار لیتر آب است که نشان از مصرف بالا و ‌بهره‌وری پایین ما دارد.

وی با اشاره به کاهش پنجاه درصدی مصرف آب در مزارع دشت مغان و دشت قزوین با استفاده از اینترنت اشیا، تصریح کرد: فناوری اطلاعات هم ‌میزان مصرف آب را کاهش و هم‌ میزان محصول را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به تفاهم با وزارت نیرو برای هوشمندسازی شبکه توزیع سراسری برق در ‌کشور، خاطرنشان کرد: به‌ زودی با وزارت کشاورزی نیز در زمینه هوشمندسازی کشاورزی تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس