کد خبر 876028
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
شیر

با وجود عدم موافقت کارگروه تنظیم بازار با افزایش قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم، قیمت هر هر لیتر شیر پاستوریزه برخی از شرکت های صنایع لبنی به طور غیر قانونی ۷۰۰ تومان تا ۹۰۰ تومان گران شده است.

به گزارش مشرق، با وجود عدم موافقت کارگروه تنظیم بازار با افزایش قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم، قیمت هر لیتر شیر پاستوریزه -که جایگاه مهمی نیز در سید غذایی مردم دارد- به طور غیر قانونی در برخی برند ها 700 تومان تا 900 تومان گران شده است.

بیشتر بخوانید:

نرخ قانونی هر لیتر شیر پاستوریز بطری در حالی که حدود 2500 تومان است که برخی از صنایع این محصول را  به قیمت 3200 تومان و 3400 تومان به فروش می رسانند.

بنابراین گزارش میدانی، در میان گران فروشی شیر پاستوریزه برخی از برند ها نیز محصولات خود را به نرخ های مصوب  و به قیمت هر لیتر 2500 تومان به فروش میرسانند.

بنابراین گزارش در ماه های قبل چند کارخانه لبنی به خاطر گران فروشی خود جریمههای چند 10 میلیارد تومانی شده بودند.

صنایع لبنی می گویند که با توجه به بالا رفتن هزینه های تولید امکان ادامه تولید با نرخ های مصوب و  قبلی را ندارند.

سابقه سال های قبل نشان داده است صنایع  لبنی که به پرداخت جریمه های سنگین به خاطر گران فروشی این محصول مواجه می شوند بعد از چندی در جرینه های آنها تجدید نظر صورت میگیرد و آنها از پرداخت جریمه سر باز میزنند.

بعد از برداشته شدن یارانه دولت به عرضه شیر، همواره این اختلافات میان دولت و صنایع لبنی بر سر نرخ محصولات خود و صنایع و دامداران بر سر نرخ شیر خام وجود داشته و تبدیل به گره ای کور شده است.

تصاویر گران فروشی شیر را در ذیل مطلب مشاهده کنید.

بنابراین گزارش در میان گران فروشی شیر پاستوریزه به عناون یک کالاهای مهم در سبد غذایی مردم دارد، برخی از برند ها نیز نرخ های مصوب را مانند تصویر زیر رعایت کرداه اند و هر لیتر از این محصول را به قیمت 2500 تومان به فروش می رسانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    7 0
    باید تحریم بشن لطفا اطلاع رسانی کنید مردم نخرند محصولاتشو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس