مرکز و جنوب سوریه1.jpg

نیروهای ارتش سوریه از شروع عملیات در استان درعا توانستند کنترل ۱۵۸ منطقه را در دست‌گیرند.

به گزارش مشرق، ۳۰ روز قبل زمانی که عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب سوریه در آستانه آغاز شدن بود، ۵۵ درصد از مساحت استان درعا در اشغال گروه‌های تروریستی بود و رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه عملیات نیروهای سوری در این محور هشدار می‌داد.

اما نیروهای ارتش سوریه بدون توجه به تهدیدهای رژیم صهیونیستی عملیات خود را در جنوب آغاز کردند و پس از یک ماه درگیری موفق شدند با پاک‌سازی ۴۳ درصد از مناطق اشغالی، مساحت تحت کنترل خود را در استان درعا به ۸۸ درصد برسانند.

در جریان درگیری‌ها و مصالحه‌های صورت گرفته در یک ماه گذشته، بخش‌های وسیعی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب و شمال غرب استان درعا به کنترل نیروهای سوری درآمده و در حال حاضر تروریست‌ها فقط درصد از خاک استان درعا را در اشغال دارند.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، نیروهای ارتش سوریه از شروع عملیات در استان درعا توانستند کنترل ۱۵۸ منطقه ازجمله «بصری الشام، داعل، ابطع، شهرک و ارتفاع الحاره، کفرشمس، بصر الحریر و کفرناسج» را در دست‌گیرند.

آزادی گذرگاه مرزی «النصیب» پس از ۴ سال اشغال، یک پیروزی و دستاورد مهم برای نیروها سوری به شمار می‌آید چراکه این گذرگاه در مرزهای مشترک سوریه و اردن به‌عنوان یک شاهرگ اقتصادی محسوب می‌شود.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری در جریان عملیات یک ماه گذشته، مساحتی در حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومترمربع را در استان درعا به کنترل خود درآوردند و در حال حاضر فقط ۶۰۰ کیلومترمربع همچنان در اشغال گروه‌های تروریستی است.

آخرین وضعیت میدانی جنوب سوریه

به گزارش مشرق، در جریان درگیری‌های ۳۰ روز گذشته، گروه‌های تروریستی جبهه النصره و ارتش آزاد علاوه بر متحمل شدن خسارت‌های مالی شدید، ۲۳۵ تن از نیروهای خود را در استان درعا از دست دادند و ده‌ها تن دیگر هم زخمی شدند.

گروه‌های تروریستی در جریان توافق و مصالحه با دولت سوریه هم حدود ۷۰ خودروی نظامی، تانک و مقادیر قابل‌توجهی از تجهیزات نظامی ازجمله موشک‌های ضد زره، خمپاره، دستگاه‌های شنود ارتباطی ساخت کشورهای ناتو و رژیم صهیونیستی را به نیروهای ارتش تحویل دادند.

گروه تروریستی داعش هم بخش‌هایی از جنوب غرب استان درعا را در اشغال دارد؛ بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، حدود هزار و ۳۰۰ تن از تروریست‌های داعش در این مناطق اشغالی حضور دارند.

تاکنون ۲ هزار تن از عناصر تروریستی به همراه خانواده، آمادگی خود را برای تخلیه مناطق اشغالی و انتقال به شمال سوریه اعلام کرده‌اند؛ پیش‌بینی می‌شود با توافق و مصالحه در مناطق غربی استان درعا تعداد بیشتری از تروریست‌ها به مناطق اشغالی استان ادلب منتقل شوند.

آخرین وشعیت میدانی مرکز و جنوب سوریه

به گزارش مشرق، فشار مردم در شمال غرب، غرب و جنوب غرب استان درعا با برگزاری تظاهرات گسترده علیه گروه‌های تروریستی چند برابر شده است و آنان را یکی پس از دیگری مجبور به مصالحه و تسلیم شدن می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    9 37
    اینا فردا همه رو جمع میکنن تو ادلب یهو از اون بالا حمله نکنن تمام سوریه رو بگیرن هههههه
    • احمد IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
      14 4
      لااقل همه تو یه جبهه جمع بشن که اگر حرکتی کردن بشه همه رو با هم بمباران کرد و به درک فرستاد. تا حالا چند تا حرکت کوچک بیشتر ازشون سر نزده که بعدش هم حسابی ادبشون کردن. غیر از بیشتر مشغول کشتن همدیگر بودند.
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
      26 6
      هههههه و هناق
  • مهماندار هواپیما IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    22 5
    ادلب گورستان ادمکشان اجاره ایی
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      9 0
      انشاا... همه تروریستهایی که به ملت کرد و عرب و علوی و دروزی و شیعه سوریه مقاوم ستم کردند و خون دهها نفر را به ناحق زمین ریختند و صدها نفر از عزیزان وطن را که در قالب مدافعان حرم به مردم سوریه خدمت می کردند به شهادت رساندند به زودی در ادلب به زباله دان تاریخ خواهیم انداخت و سوریه را و صد البته مردم جهان را از شرشان نجات خواهیم داد.
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    5 0
    ادلب تیر خلاص بر پیکره بی جان و نجس وهابیت خبیث...
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    0 6
    با همه این حرفها فعلا به مرز جولان نرسیدن هر وقت رسیدن اونوقت پیروزیشون کامله
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    0 7
    الان دیگه تقسیم سوریه عادلانه شده . بشار اسد جاههای سرسبز رو گرفته و می تونه سوریه رو قطب کشاورزی منطقه بکنه. جاههایی که کردها گرفتن که کویری هست و اصلا بدرد نمی خوره. مخالفاش هم که نواحی کوهستانی و مرزی رو گرفتن که یا مین گذاری هست یا قابل کشاورزی نیست.
  • US ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    1 0
    خب نوبت بقیه دیوار دفاعی صهیونیست هاست
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    0 1
    خوب اسد نباید به روسیه خاین اعتماد نماید اما کمکهایش را نیز رد نکند اسد برای زنده ماندن فقط و فقط باید به بسیج مردمی در کنار ارتش به چشم تنها امید بنگرد وگرنه ایران نیز مصلحت اندیش است و اسد خود را برای مقابله با اسرائیل آماده نماید
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    8 0
    مشرق یک مقداری از مناطق جنوبی حمص بگو . اونجا دست کی هست و برنامه مقاومت به چه شکل خواهد بود‌
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    12 0
    ادلب هم باغ وحشی شده برای خودش....امیدوارم همدیگر رو تکه پاره کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس