فیلم/ اقدام عجیب نیروهای امنیتی در نشست پوتین و ترامپ!

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که بخشی از آن بامداد پنجشنبه منتشر شده گفته رئیس‌جمهور روسیه را مسئول دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا می‌داند.

به گزارش مشرق، در پی شدت گرفتن فشارها علیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بابت سخنانش در نشست «هلسینکی» او بامداد پنجشنبه تصریح کرد شخص «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه مسئول دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا می‌داند. 

ترامپ که با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات را می‌پذیرد گفت: «بله، این را قبلاً هم گفته‌ام. قبلاً هم چندین بار این را گفته‌ام و الان هم می‌گویم؛ بله این صحیح است.»

رئیس‌جمهور آمریکا به این سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا حاضر است پوتین را به طور خاص مقصر دخالت در انتخابات آمریکا بداند گفت: «بله، چون او مسئول آن کشور است؛ همان‌طور که من خودم را مسئول مسائلی می‌دانم که در این کشور اتفاق می‌افتد. بنابراین، با توجه به اینکه او در جایگاه رهبری یک کشور است، باید او را مقصر دانست.»

ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با پوتین که روز دوشنبه در شهر هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار شد دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ را رد کرده و گفته بود پوتین در گفت‌وگو با او قویاً این موضوع را تکذیب کرده است.

این سخنان ترامپ حملات بی‌سابقه به او را به همراه داشت و سیاستمداران هر دو حزب آمریکا به شدت از او انتقاد کردند. 

ترامپ به همین دلیل روز سه‌شنبه در نشستی با حضور نمایندگان کنگره از این سخنانش عقب‌نشینی کرد و گفت که ارزیابی دستگاه‌های اطلاعاتی کشورش مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ را قبول دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    2 0
    ترامپ بیشعوری بیش نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس