کرواسی

محافل غربگرا در حالی درباره «عواطف مادرانه» رئیس‌جمهور کرواسی در حاشیه اختتامیه جام جهانی فوتبال مانور دادند که وی در جنایت‌های سازمان ناتو شریک است.

به گزارش مشرق؛ پس از بازی فینال جام جهانی فوتبال، تصاویر رئیس جمهور کرواسی که کشورش پس از باخت در فینال، نایب قهرمان جام محسوب می‌شود، به شدت همه جا پر شد. این جذابیت زیاد به زن بودن او مرتبط می‌شد و غربگرایان ایرانی کوشیدند از این زن و آغوش گشوده‌اش برای همه اعضای تیم ملی کرواسی، اینجا در ایران چهره‌ای لطیف و مهربان بسازند. چهره‌ای که رئیس‌جمهور کرواسی هم علاقه داشت از او ساخته شود و غربگرایان ایرانی به کمکش شتافتند. روزنامه شهروند تیتر یک با عکس بزرگی از این زن زده که «تحسین جهانی برای بانوی شطرنجی» و آفتاب یزد با عکس بزرگی از او تیتر زده که «پدیده جام جهانی».

زهرا احمدی‌پور، معاون سابق رئیس‌جمهور روحانی هم برای عقب نماندن از قافله تحسین و تمجید توئیت زده که «رئیس جمهور کرواسی مثل یک مادر باعشق، تمام بازیکنان خودش و تیم حریف را بغل کرد و آخرین رئیسی بود که برایش چتر آوردند. کاش دنیا رهبران زن بیشتری داشت.» حتی علی مطهری که قدیم‌ها بر مسائل فرهنگی اسلام حساسیت زیادی داشت، در یک نظر کارشناسی! گفت این آغوش رئیس جمهور کرواسی جنسی نبوده و مادرانه است!

اما کولیندا گرابار- کیتاروویچ، زنی که آغوش گشوده‌اش برای اعضای تیم ملی فرانسه و کرواسی باز شد، چه کسی است؟

به گزارش روزنامه جوان، او پیش از آنکه رئیس‌جمهور کرواسی شود، سال‌ها معاون دبیر کل ناتو بوده است؛ بزرگ‌ترین پیمان نظامی جهان. از همین رو این پیام زیر توئیت احمدی‌پور جالب توجه است: «اطلاع دارید که این خانم یک سرهنگ ارتشی و نفر دوم ناتو بوده؟ مادرانه‌های ایشان را برای کودکان و جوانان افغانستان و عراق و لیبی و سوریه می‌شود برای ما هم توضیح بدهید؟» این سرهنگ خانم تلاش کرد چهره‌ای مهربان از خود به نمایش بگذارد و به نظر می‌رسد حداقل در میان غربگرایان ایران شدیداً موفق بوده است و آنها مقهور خنده و آغوش او شدند و روی خشن این سرهنگ ناتو را کلاً سانسور کردند.

روزنامه کیهان نیز درباره حواشی رئیس  جمهور کرواسی نوشته است: به دنبال عمل هنجارشکنانه کولیندا کیتاروویچ، رئیس‌جمهوری زن کرواسی که در مراسم اهدای جام جهانی روسیه، همه بازیکنان دو تیم فرانسه و کرواسی و همچنین رئیس‌جمهوری فرانسه را در آغوش کشیده و بوسید و متاسفانه رسانه ملی ما با توجیه اینکه مردم از تلویزیون مملکت خودشان صحنه‌های هنجارشکنانه را دیده و لذت ببرند، این عمل نامتعارف را نمایش داد، روزنامه‌ها و رسانه‌های کرواسی و همچنین صربستان، به شدت خانم رئیس‌جمهوری را مورد حمله قرار داده و حرکات وی در هنگام مراسم اعطای جام را غیرطبیعی دانستند.

برخی از این رسانه‌ها به جوگیر شدن و عدم رعایت شخصیت ریاست جمهوری از سوی کیتاروویچ ‌اشاره کردند از جمله «تومیلاو کلاوسکی»، مقاله‌نویس روزنامه‌های انتقادی در زاگرب نوشت:
«او همه معیارها را زیرپا گذاشت. رفتارش فاقد خویشتنداری و متظاهرانه بود.»

همچنین پرشماره‌ترین نشریه عامه‌پسند کرواسی با اتکاء به اظهارنظرهای کارشناسان روابط اجتماعی نوشت:

«او از یاد برد که باید وقارش را حفظ کند»

یک مفسر تلویزیونی هم در شبکه سراسری کرواسی گفت:

«خدا رحم کرد که باران می‌آمد وگرنه بعید نبود خانم پرزیدنت توپ‌جمع‌کن‌های دور میدان را هم ماچ کند!»

بعضی از رسانه‌ها و نشریات هم به موضوع جالب اما تاسف‌بار دیگری ‌اشاره داشتند که گویا خانم رئیس‌جمهوری در هنگام مراسم اعطای جام در مصرف مشروبات الکلی زیاده روی کرده، به شدت مست بوده و حال خود را نمی‌فهمیده است! از جمله روزنامه معروف «بلیک» چاپ صربستان در گزارشی تیتر زد: «ابراز شادی بود یا تلوتلوی مستی؟»

همچنین «انیفورمر»، دیگر روزنامه صربستان درباره مستی خانم «کولیندا کیتاروویچ» به طعنه نوشت: «کولیندای مشروب خورده و پاتیل، ستاره اول بازی بود!»

به خاطر همین افراط در مصرف مشروبات الکلی بود که روزنامه پرتیراژ «کوریر» هم در بازی با  نام کوچک خانم رئیس‌جمهور، «کلیندا» را به «الکلیندا» تغییر داد.

گفتنی است سرمربی تیم فوتبال کرواسی نیز در اظهارنظری با انتقاد از رئیس‌جمهور این کشور و سایر مقامات دولتی گفت: پیراهن تیم ملی را بر تن نکنید! شما باعث شدید کرواسی فقیرترین کشور اروپا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 57
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    آدم میمونه چی بگه ‌‌‌‌... آغوش مادرانه ، چطور میخوان توجیه کنن مجبورن اینو بگن .
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    97 24
    برید صحبت های دالیچ مربی کرواسی رو بخونید ببینید چی در مورد اینا تو کشورشون گفته، البته بعدش رسانه ها زدن نامه ماله دالیچ نبوده و از این حرفا ولی صحبت های جالبی توش بود
    • IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
      28 45
      همون چیزایی که ما درباره شما می گیم
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    کرواسی الان یکی از بدترین اعضای اتحادیه اروپایی با نرخ بیکاری بالای 15 درصد است که در اروپا یک رقم بسیار بالا محسوب می شود. وقتی مسوولان یک کشور نتوانند با خرد و تدبیر مشکلات را حل کنند تلاش می کنند با شومن بازی و اتلاف وقت و حاشیه سازی مردم را سرگرم کنند چیزی که عینا در ایران هم دیده می شود. اما جالب کسانی بودند که از یک رییس جمهور فاسد، الکلی و نالایق از هر لحاظ یک قهرمان تراشیده و شرایط جهنمی کشورش را بهشت برین توصیف کردند. ناگفته نماند خود فرانسه قهرمان جام جهانی هم الان با بحران بی سابقه اقتصادی و رکود و بیکاری و اعتراضات شدید مردمی مواجه است و الان به انبار باروتی در آستانه انفجار تبدیل شده است. اما غربگرایان ایرانی و جهان سومی چنان یوتوپیایی از اروپا تراشیده اند که گویی اصلا چیزی به نام فساد و بدبختی در آن وجود ندارد!
    • هاشم AT ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
      اوکی شما خوبی فقط!
    • رضا IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
      36 17
      ممنون از نگاه خوب شما
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
      6 23
      یعنی خیلی خوبند ؟!
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    85 40
    البته از صربستان که ۲۵سال پیش به قتل عام مسلمانان در بوسنی افتخارمیکردوبه شدت مخالف استقلال کرواسی,,بوسنی و..بود نباید انتظار داشت این خانم را تمجیدکند
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    48 44
    ایچ ها همشون جنایتکارن
  • حسین PL ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    حضرات خودباخته لیبرال یا مطالعه نمیکنن با اینکه میدانند و تحریف میکنند. مردم کرواسی به شدت شاکی هستند و به چشم یک دست نشانده و کلفت آمریکا و ناتو به این کیتاروویچ نگاه میکنن اونوقت این ابلهان اومدند برای مردم ایران این زنیکه را برجسته کردند؟ خاک بر سر این جماعت که نه دین دارند نه غیرت ملی
    • حسن IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
      75 29
      قربان كلامت برادر حسين. اين جماعت نادان و حقير همان كساني هستند كه اگر خانم «کولیندا کیتاروویچ»به تهران بيايد همچون موگريني... بدورش حلقه زده و طوافش نمايند و عكس ها و سلفي ها با او بياندازند و خاك اقدامش شوند و حتي اگر الكوليندا ...!!! آغوش مار لانه براي اين جماعت غرب پرست باز نمايد براي رفتن به آغوشش چه اتفاقاتي رقم نمي خورد كه بيا و ببين و تماشا كن. حال فرق نمي كند كه نماينده مجلس باشد يا سياست بازي دگر !!!
    • DE ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
      50 4
      کرواسی خیلی فقیر دارد و اقتصاد بسیار ضعیفی دارد ضمن این این خانم از مقامات ناتو بوده و مامور
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    99 27
    زهرا احمدی پور جمع کن بساطتو برو شرم کن خانم!
    • IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
      53 11
      زهرا احمدی پور بی سواد جوگیر، با این اظهارات فمینیستی بجای اسم مقدس زهرا برو اسمت را به کولیندا (الکولیندا) تغییر بده!
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    66 12
    من هنوز تو کف اظهارنظر مطهری ام... آغوش «مادرانه» بوده؟. خوب شد نمردیم و معنای آغوش مادرانه رو هم فهمیدیم
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    64 14
    "علی مطهری که قدیم‌ها بر مسائل فرهنگی اسلام حساسیت زیادی داشت، در یک نظر کارشناسی! گفت این آغوش رئیس جمهور کرواسی جنسی نبوده و مادرانه است!" آقای مطهری ،با کدام فتوای اسلامی در آغوش گرفتن جوانان خوش تیپ فوتبالیست و حال کردن با آنها توسط یک زن نظامی بول هوس، جنسی نیست و مادرانه است؟!! تو بازهم اظهار وجود کودکانه کردی؟ شرمت باد!!
  • میثم CN ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    20 47
    لطفاً با سند درباره دیگران حرف بزنید، این مقاله به شدت تعصبی نوشته شده، و یک مقاله مبهم بدون توضیح جزئیات و نوع جرایم است.
  • US ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    17 11
    احمقا خاک برسرتون هر حرفی را نمیشه زد اخه. مرحم نامحرم حالتون نیست
  • مرتضی RO ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    30 49
    این موضوع نه اغوش مادرانه بود ،نه کاری خارج از عرف فرهنگی اروپا ، اگر فکر میکنید غیر از اینه ، به عکس رقص مکرون در رختکن فرانسه دقت کنید ، به نظرم ما نباید با خط کش فرهنگی خودمون مردم ممالک دیگر رو قضاوت کنیم ، ما ایرانی هستیم ، با فرهنگی بسیار پیچیده .بهتره شما فقط نگران بهشت و جهنم مردم خودمون باشید .
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
      39 25
      اتفاقا برای آنکه نگران مردم خودمان هستیم مخالف شدید پخش این صحنه ها در جامعه ایرای هستیم. هر چند اگر مسلمان بودیم می دانتیم نجات دادن همه بشریت از انحطاط و گمراهی وظیفه هر مسلمان است
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    27 34
    همه بد هستند کشوری با بالاترین رکورد نرخ تورم و بی ارزشی پول ملی و بیکاری گل و بلبله مخصوصا حاکمانش
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    53 9
    واژه سرهنگ که اصلاح طلبان در انتخابات به سخره می گرفتند حال این سرهنگ خانم برایشان شده محل تمجید
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    53 10
    فارغ از همه این صحبت ها و لوس بازی های اصلاح طلبان، مطهری از کجا فهمید این آغوش جنسی نیست و مادرانه هست!؟
  • رضا ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    18 42
    به نظرم رفتار ایشان در حد جام جهانی و فوتبال قابل تعریف هست و قابل ستایش اما اینکه کشورش چه مشکلاتی دارد یا معاون ناتو بوده یا الکل مصرف کرده یا هرچیزی دیگه نباید ملاک قضاوت قرار گیرد . همه کشور ها دارای مشکلات هستند و دلیل بر بزرگنمایی نیست
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    42 6
    و دوباره گافی تاریخی از اصلح طلبان که یک روز هم دوام نیاورد!! و خوابشون توسط مطبوعات کرواسی و اروپا آشفته شد!
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    42 11
    کولیندا کیتارویچ هم تو زرد از آب درآمد... امان از موی بلوند و چشم رنگی که در طول تاریخ مردم ایران رو کم جادو نکرده!!
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    39 3
    معلوم بود که داره شو بازی میکنه برای به دست آوردن محبوبت که مربی و مردم کرواسی هم این نمایش رو فهمیدن
  • آریو سوئد IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    46 7
    این خانم متهم اصلی فرستادن سلاحهای ساخت اروپای شرقی سابق به النصره و احرارشام در سوریه است. حالا چطور شده که بعضی از ایرانیها از این زن فاشیست حمایت میکنند؟ این آقایون یا ناآگاهند یا خائن.
  • احمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    26 10
    بدید فردوسی پور هم بخونه!1
  • asad IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    26 5
    ...این ابلهان اومدند برای مردم ایران این زنیکه را برجسته کردند؟ البته حسین آقا این زنان غربی که سیاستمدار هم هستند اغلب شخصیتهای برجسته ای هستند مگر اونایی که خیلی پیر شدن و آلزایمر و اینا ... گرفتن.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    32 8
    بعضی ها زود جو زده میشن دیگه؛ متاسفانه خانم های دولتی ایران اسیر تبلیغات و رسانه اند؛ روزنامه های زرد هم که کلا وادادند خوب شد رئیس جمهور خودمون نگفت ایشان خانم مودبی هستند!!!
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    24 12
    بغل کردن رئیس جمهور فرانسه که زنش را طلاق داده هم مادرانه بود؟؟؟؟؟!!!!!
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    22 6
    همه مقامات اروپای شرقی عامل سیا و غالبا ژنرال هستند. ملت ما هم بی خبر باشند اشکالی ندارد اما چرا پس الان اینقدر بی اطلاع هستند
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    30 11
    احتمالا علی مطهری فرموش کرده که یک زن جوان چطور میتواند مردان زیادی را در آغوش بگیرد و مست باشد و حاشیه ایجاد نشود؟؟؟
  • احمدخواجوند IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    23 3
    حالا یکی از اصلاح طلبها بیاید مارا به عشق مادرانه بقل کند کی به کیه
  • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    15 12
    آقای مطهری حیف شدن
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    33 10
    متاسفانه مردم کشور ما ظاهر بین شدن و یکی یکم خشگل باشه دیگه میگن فرشتس
  • FR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    27 27
    مست نبود رفتارش عادی بودحسادت خانم احمدی پوررا خفه کرده
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    12 6
    اصلاحاتی جماعت هیچی نمی فهمه هر چیزی رو از ظاهر درک می کنه و حسرت می خوره
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    5 2
    انصافاً فکر نمیکردم یارو ارتشی بوده باشه :|
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    9 5
    هرکه از دیدگاه خودش موضوع رو در نظر می گیره در نظر میگیره .و بستگی به تفکری که در ذهن داره .
  • سعید IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    6 1
    علی برکت الله
  • پویا IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    24 10
    اصلاح طلبها انسانهای احمقی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس