کد خبر 875276
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کاغذ

صاحب امتیاز روزنامه پیروزی گفت:دو شرکت ۲۳ میلیون یورو ارز وارداتی برای انتشار روزنامه گرفته‌اند؛ درحالی که هیچکدام در زمینه نشریات کار نمی‌کنند و آدرس ثبت شده دفترشان در روزنامه رسمی، جعلی و صوری است.

به گزارش مشرق، «مهدی بگلری» صاحب امتیاز روزنامه پیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه روزنامه‌ها قرار دارد گفت: مشکلات کاغذ و روزنامه حل نشده و با اینکه از گذشته ما این مشکل را داشتیم، اما از دی ماه سال گذشته این مشکل جدی شد و طی آن کاغذ نایاب و گران شد و برخی از مطبوعات را دچار مشکل کرد و در همین وانفسای تیراژ کم، همه تیراژهایشان را کمتر می‌کردند تا بتوانند مصرف کاغذشان را مدیریت کنند. اما علی رغم قول و وعده‌هایی که هم معاونت مطبوعاتی و هم وزارت صنعت و معدن دادند، مشکلات همچنان پابرجا است.

بیشتر بخوانید:

۲واردکننده خودرو رسماً درخواست «رانت» کرده‎اند +سند

وی در ادامه با اشاره به «لیست شرکت‌های دریافت کننده ارز دولتی برای واردات»، که طی روزهای گذشته اعلام شده است، نیز گفت: بعد از اعلام این لیست شوک بزرگی در این حوزه به ما وارد شد و آن حکایت از این داشت که بالغ بر ۳۴ میلیون یورو برای واردات کاغذ روزنامه به ۲۳ شرکت ارز تخصیص داده شده است. نکته جالب توجه این است که دو شرکت اولی که بالغ بر ۲۳ میلیون یورو از این مبلغ را گرفتند، چرا هیچ کاغذ روزنامه‌ای با این نام روانه بازار نکردند؟!

بگلری در ادامه افزود: این ۲۳ میلیون یورو وقتی تقسیم بر توناژ و گرم روزنامه شود چیزی حدود ۳۳ هزار تن کاغذ می‌شود و این مقدار تقریبا مصرف ۶ ماه کل مطبوعات کشور را جواب می‌دهد. در واقع ناشران و مدیران مسئول بر آن شدند ببینند این شرکت‌ها اصلا چه افرادی هستند؟ من این موضوع را پیگیری کردم و متوجه شدم که این دو شرکت «هانا تجارت» ۱۴ میلیون یورو و «صنعت ساحل پرشیا» که ۹ میلیون یورو ارز وارداتی برای انتشار روزنامه گرفته بودند، هیچکدام در زمینه نشریات کار نمی‌کنند! عضو هیئت مدیره هر دو این شرکت‌ها دو برادر بودند و ما در این سال‌هایی که در نشریات کار می‌کنیم هیچگاه نامی از این شرکت‌ها به عنوان فعال حوزه کاغذ نشنیده بودیم.

مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «عصر ارتباط» گفت: بنابراین سایت روزنامه رسمی و مشخصات و آدرسشان را پیگیری کردم. آدرس شرکت هانا تجارت در خیابان میرداماد بود و من شخصا به دفترشان مراجعه کردم و دیدم که آنجا تخلیه است و طی پرس‌وجوهایم از همسایه‌ها متوجه شدم که دو ماه پیش آنجا را تخلیه کردند. از طرفی دفتر شرکت صنعت ساحل پرشیا هم در خیابان شریعتی قرار داشت و آنجا هم یک منزل مسکونی بود که هر چقدر زنگ زدیم هیچکس در را برویمان باز نکرد.

وی در ادامه بیان داشت: در نهایت مشخص شد که این شرکت‌ها، شرکت‌های صوری و کاغذی بودند که ۲۳ میلیون یورو ارز دولتی گرفتند و قاعدتا کاغذی هم با این مبلغ پول وارد نکردند. این نشان دهنده حلقه مفسده‌ای از سوی بانک مرکزی است. آنها اسناد و مدارک جعلی برای واردات کاغذ مهیا کردند و به بانک ارائه دادند و بانک هم این ارز را به شرکت‌ها اختصاص داده است.

مدیر مسئول روزنامه پیروزی افزود: اینها همه یک شخصیت مجهول بودند که توانستند از بانک مرکزی کلاه برداری کرده و از این طریق ارز را دریافت کنند. اگر چنانچه قیمت دولتی و آزاد این ارز را حساب کنید چیزی حدود ۲۳۰ میلیارد تومان می‌شود و آنها طی چنین عملیاتی ۱۱۵ میلیارد تومان سود کردند و این همان ما به تفاوت نرخ یورو دولتی و آزاد است.

وی ادامه داد: وقتی با مالک آپارتمان صحبت کردم او گفت من صاحب خانه را نمی‌شناسم و آنها به وسیله واسطه‌ای همه کارهای ثبتی را انجام داد و از بهمن تا خرداد ماه قرارداد داشتند و حتی زودتر از موعد خانه را تخلیه کردند. نکته‌ای که وجود داشت این بود که این دفتر نزدیک بانک مرکزی بود و دلیلی که برای اجاره این آپارتمان داشت این بود که ما جلسه‌های متعددی با بانک مرکزی داریم و به همین خاطر می‌خواهیم که به این منطقه دسترسی راحتی داشته باشیم.  زمانی که به مسئولین مربوطه اعلام کردیم به ما گفتند که اطلاعات مشتریان محرمانه است و ما نمی‌توانیم آن را اعلام کنیم!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس