کد خبر 875184
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
مریم فرجی

پرونده قتل مریم فرجی با اعترافات نامزد سابق او و کشف جسد در باغی در فردیس، وارد مرحله تازه‌ای شد و خط بطلانی بر ادعاهای مطرح شده درباره سیاسی بودن قتل این جنایت کشید.

به گزارش مشرق، براساس اعترافات قاتل که با ادله کشف شده در صحنه جنایت مطابقت دارد، انصراف دختر جوان از ازدواج با قاتل، انگیزه این قتل بود.

در همین رابطه:

خانواده مریم نیز پس از کشف جسد، هویت او را شناسایی کردند. به گفته دادستان فردیس، جسد به پزشکی قانونی انتقال یافته و برای متهم به قتل هم از سوی بازپرس فردیس قرار قانونی صادر شده است.

آغاز تحقیقات

سرهنگ بیژن جنتی، رئیس پلیس شهرستان فردیس درباره آغاز تحقیقات برای کشف این پرونده گفت: چهاردهم تیر امسال خواهر مریم با مراجعه به پلیس آگاهی فردیس فقدان او را اطلاع داد. براساس این شکایت، دختر جوان با خودروی خود از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته بود. تلاش خانواده‌اش برای تماس با او نیز بی‌نتیجه مانده بود. پس از این شکایت تیمی از ماموران تحقیقات خود را آغاز کرده و روز بعد جسد سوخته زنی در شهرقدس کشف شد. خانواده مریم در تحقیقات عنوان کرده بودند در گردن دخترشان پلاتین بوده که پزشکی قانونی نیز تائید کرد در بدن مقتول پلاتین بوده است.

وی افزود: اولین احتمال این بود که جسد سوخته متعلق به مریم باشد و تحقیقات همزمان بر روی دو پرونده آغاز شد اما در ادامه مشخص شد جسد سوخته متعلق به مریم نبوده است.

رئیس پلیس شهرستان فردیس با اشاره به شایعه‌سازی برخی افراد در این پرونده گفت: مریم دی‌ماه سال گذشته و در جریان اغتشاشات دستگیر و با وثیقه آزاد شده بود. برخی افراد سعی کردند با فضاسازی قتل او را سیاسی نشان دهند. این انگیزه در حالی مطرح می‌شد که بررسی‌های ما در همان روزهای اول نشان داد هیچ انگیزه سیاسی در این پرونده وجود ندارد.

کشف راز قتل

سرهنگ جواد صفایی، رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز که پس از اعلام فقدانی دختر جوان به تیمی از کارآگاهان جنایی ماموریت داده بود این پرونده را سریع کشف کنند، در تشریح تحقیقات ماموران برای کشف راز قتل گفت: پس از این شکایت در نخستین گام تحقیقات را بر روی افراد مرتبط با مقتول متمرکز کردیم و متوجه شدیم مریم آخرین‌بار با نامزد سابقش تماس گرفته است. همین سرنخ کافی بود که تحقیقات را بر روی پسر 29 ساله متمرکز کنیم و او به عنوان مظنون اصلی پرونده مورد بازجویی قرار گرفت. در حالی که پسر جوان در تحقیقات منکر اطلاع از سرنوشت دختر جوان بود اما تناقض‌گویی‌های او باعث شد 20 تیرماه با دستور بازپرس پرونده بازداشت شود.

وی افزود: متهم ابتدا مدعی شد، آن روز با مریم قرار گذاشتم و او را دیدم. بعد از آن از یکدیگر خداحافظی کردیم و خبری از او ندارم. پسر جوان وقتی متوجه شد ماموران به او شک کرده‌اند سناریوی خود را تغییر داد و این بار ادعا کرد، روز پنجشنبه مریم به دیدنم آمد و خودروی پرایدش را به من داد و قرار شد خواهرش برای گرفتن ماشین با من تماس بگیرد. وقتی فهمیدم او ناپدید شده، ترسیدم و ماشین را به حوالی خیابان انقلاب تهران برده و رها کردم.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: پس از این اعتراف به محل رها کردن پراید رفتیم و خودروی مریم را در حالی که مدارکش داخل آن بود، کشف کردیم. از سوی دیگر در شاخه دیگری از تحقیقات، هویت جسد سوخته مشخص شد و مطمئن شدیم جسد متعلق به مریم نیست. روز یکشنبه و پس از ده روز از قتل سرانجام پسر جوان لب به اعتراف گشود و به قتل مریم اعتراف کرد. او ادعا کرد جسد را در باغچه‌ای در حوالی شهرک گل‌های فردیس دفن کرده است. این باغچه متعلق به خواهر متهم است. با اعتراف متهم، تیمی از ماموران با همراهی بازپرس راهی باغچه شده و با راهنمایی پسر جوان جسد در باغچه کشف شد. متهم مدعی بود به خاطر مخالفت مریم با ازدواج مرتکب قتل شده است.

اعترافات متهم به قتل

مهدی 29 ساله که در بنگاه املاک در فردیس کار می‌کند، پس از افشای راز جنایت درباره انگیزه‌اش از قتل مدعی شد: هفت سال قبل با مریم آشنا شدم و قرار بود با هم ازدواج کنیم. مدتی بود او سرد شده بود و می‌گفت، از ازدواج با من پشیمان شده است. روز پنجشنبه با هم قرار گذاشتیم تا صحبت کنیم. او ادعا کرد یکی از اساتید دانشگاه از او خواستگاری کرده و قصد دارد با او ازدواج کند. با شنیدن این حرف، کنترل خود را از دست دادم و با دست و شال خفه‌اش کردم. بعد از قتل تصمیم به دفن جسد در باغ گرفتم، به همین خاطر بیل و کلنگ آورده و شروع به کندن زمین کردم. یکی از همسایه‌ها به من شک کرد و به پشت‌بام آمد و پرسید مجید چه‌کار می‌کنی؟ به دروغ گفتم برای ساخت آلاچیق چاله‌ای حفر می‌کنم. حدود نیم متر زمین را کندم و جسد را دفن کردم. بعد هم ماشین او را به تهران برده و رها کردم. نمی‌خواستم به قتل اعتراف کنم تا جسد پیدا نشود اما بعد از ده روز راز جنایت فاش شد و مجبور به اعتراف شدم.

جسد قابل شناسایی بود

به گفته رئیس‌پلیس شهرستان فردیس، با توجه به مرطوب بودن باغچه، جسد قابل شناسایی بود و از سوی خانواده مریم شناسایی شد. متهم تنها روی صورت مقتول دوغاب گچ ریخته بود.

بازسازی صحنه قتل

سرهنگ صفایی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز هم در پایان تاکید کرد: پلیس بدون توجه به جوسازی‌های سیاسی که در این پرونده بود به تحقیقات خود ادامه داد و خیلی زود متهم دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد. او بزودی صحنه قتل را با دستور بازپرس پرونده بازسازی می‌کند.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    8 3
    خخخخخخخخخخ خیانت همینه
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
      5 3
      خخ خخخخخخخخخخخ خخخخ خخخخخ خخخخخخخخ خخخخ؟؟؟؟؟؟؟؟ خاک بر سرت با این خخخخخ نوشتنت... عاقبت خیانت؟ اینا که ازدواج نکرده بودن هنوز!!!!
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    23 1
    من نمیدونم اینایی که خواستگاری میکنن بعد جواب منفی میشنون میزنن دختر میکشن فازشون چیه . مگه قحطی دختر اومده که زندگی خودت و یکی دیگه نابود میکنید ؟
  • AE ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    2 3
    جسد سوخته متعلق به کیست؟ در ماشین مقتول چکار می کرد؟
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    4 11
    دختر33ساله با یک پسر29ساله !!!عاقبتش همینه وقتی میخوای سرهمه را کلاه بزاری یکی خفت میکنه !
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
      2 7
      از کجا فهمیدی. که کارشون خیلی بد بوده حالا دختر 33 ساله نباید با پسر 29 ساله ازدواج کنه؟ بنظرت اون پسره کثیفتر از خودت پس کار خوبی انجام داده؟؟؟؟
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
      4 1
      1739..وقتی یکزن بزرگتراز مرد یا مردی بزرگتراز یک زن بااحساسات همدیگه بازی کنن اونی که کوچکتره احساس شکست بدی میکنه باتوجه به اینکه پسره تو سن خیلی کمتر بااین دختره دوست شده دیگه واویلااااااااااا
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    18 1
    عاقبت دوستي هاي خياباني.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    11 1
    متتتتتتاسفانه خانمها دنبال یکی بهرین هستند و راح با پیدا شدن رقیب اسم و رسم دارر قبلی رو فراموش میکنند و احساسطرف براشون ارزش نداره
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
      3 7
      البته دخترا حق دارند....من یه مردم...البته که دخترا حق دارند..اینا که هنوز ازدواج نکرده بودن
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    7 7
    چنین ارتباطایی برای دخترا خیلی خطرناکه ... باید مواظب بود.
  • سعیدم IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    4 13
    کجایی بودن. ؟ بیشتر قتلها را چه اقوامی انجام میدهند؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
      7 0
      خفه لطفا دوبهم زن امنیت باید تو رو دستگیر کنه
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
      4 1
      قوم الظالمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس