کد خبر 874885
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
فیلم/ اوضاع بی‌سر و سامان مَسکن در تهران!

یک پ‍ژوهشگر مسکن گفت : میزان خانه های خالی در ده سال اخیر 4 برابر شده و رشد خانه هالی سالیانه 17 درصد بوده است .

به گزارش مشرق، وحید عزیزی پژوهشگر مسکن شب گذشته با حضور در برنامه پایش با تشریح وضعیت مسکن کشور گفت : میانگین هر متر مربع قیمت مسکن طبق آمار مرکز پزوهش های مجلس از سال 80 و با تغییر نگاه به مسکن افزایش قیمت ها شروع شد . روند افزایش قیمت مسکن شروع شد تا به اینجا رسید که در هر حال حاضر قیمت هر متر مربع مسکن طبق آمار مرکز آمار 6 میلیون تومان است .

این پ‍ژوهشگر مسکن گفت : آمار بانک مرکزی برخلاف مرکز آمار است و عنوان می کند میانگین هر متر مربع مسکن در تهران 6.5 میلیون تومان است .مسکن تولیدی در بین سال های 55 تا 65 بیشتر مصرفی بود ، در آن سال ها 20 درصد مسکن های ساخته شده برای سرمایه گذاری بود و 80 درصد آن نیاز مصرفی بود .

بیشتر بخوانید:

آخوندی: دولت نباید حتی یک خانه بسازد

وی افزود : در حال حاضر مسکن به یک کالای مصرفی تبدیل شده است ، در ده سال اخیر دو سوم از کل مسکن های ساخته شده با نیت و هدف سرمایه گذاری ساخته شده است . در ده سال اخیر میزان خاله های خالی 4 برابر رشد کرده و میزان رشد این مسکن ها سالیانه 17 درصد بوده است .

عزیزی گفت : با وجود مشخص بودن میزان خانه های خالی متاسفانه وزارت مسکن قانون اخذ مالیات بر خانه های خالی را اجرا نمی کند .

در ادامه این برنامه مجری با نشان دادن عکس همایش سازمان نظام مهندسی در هتل مجلل و لوکس از هزینه های اضافه انتقاد کرد و گفت : چه لرومی دارد که سازمان نظام مهندسی همایش خود را در هتل های مجلل برگزار بکند ، مگر رئیس جمهور دستور نداده بود که دولت و سازمان های دولتی و عمومی غیردولتی از هزینه اضافه جلوگیری کنند .

نتیجه نظرسنجی درباره گرفتن مالیات ویژه از چند خانه دارها

بیش از ۸۰ درصد از شرکت در یک نظرسنجی خواهان اخذ مالیات ویژه از افرادی که بیش از نیاز مسکونی خود خانه خریده اند ، شدند .
برنامه پایش شب گذشته در سوال نظرسنجی خود از مردم پرسید : آیا موافقید دولت از افرادی که بیش از نیاز مسکونی خود خانه خریده اند مالیات ویژه دریافت کند ؟

در پایان این برنامه ۸۰.۶۷ درصد از شرکت کنندگان با انتخاب گزینه بله عنوان کردند دولت باید مالیات ویژه از کسانی که بیش از نیاز مسکونی خود خانه خریده اند بگیرد . حدود ۱۹.۳۳ درصد نیز مخالف اخذ مالیات ویژه بودند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    0 0
    تعداد خانه ها هم 4 برابر شده، خانه های خالی هم 4 برابر شده. طبیعیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس