امیر عابدینی

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: آقای تاج در یک جلسه خاص که برخی اصحاب رسانه در آن حضور داشتند ادعا کرد باید کارلوس کی‌روش را تا پایان جام جهانی تحمل کنیم.

به گزارش مشرق، امیر عابدینی در مورد عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: اعتقاد دارم جام جهانی خوب، منظم و تمیز برگزار شد. ما هم حضور موفقی در این مسابقات داشتیم و نقاط ضعفی نیز همراه با این حضورمان وجود داشت. بهترین دستاورد ما حضور فغانی در جام جهانی بود. این را هم که چهار امتیاز در مرحله گروهی این مسابقات گرفتیم و توانستیم عرض‌اندامی کنیم، به فال نیک می‌گیریم.

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه افزود: به نظرم برآیند کار ما در جام جهانی مفید بود. مردم هم از این عملکرد راضی بودند و این نشان می‌دهد کار فوتبال قابل‌قبول بوده است. کارلوس کی‌روش را هم باید از نظر عملکردی مورد بررسی قرار دهیم و به آن نمره قبولی یا متوسط بدهیم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در واکنش به درگیری لفظی کارلوس کی‌روش با برانکو ایوانکویچ و صحبت‌های رد و بدل شده میان این دو سرمربی تصریح کرد: من واقعاً از این موضوع تعجب کردم!‌ در هر صورت مدیریت در فوتبال بخش‌های مختلفی دارد و فقط بحث تخصصی نیست. وقتی می‌گوییم مدیریت تیم ملی یعنی این موضوع معنای عام پیدا می‌کند، نه خاص. مدیریت این است که بتوانیم تعامل و ارتباط برقرار کنیم، نه اینکه فقط روی موج احساسات عمل کنیم. باید به جامعه احترام بگذاریم. هر جامعه‌ای دارای کنش و واکنشی است و اگر مردم احساس کنند کسی به هویت آنها لطمه می‌زند مقابل آن خواهند ایستاد.

عابدینی ادامه داد: من از مواضع کی‌روش تعجب کردم. برانکو نشان داده مربی بزرگی است و در سطح فوتبال آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این مربی در سطح فوتبال جهان هم مطرح است. او مربی قابل قبول و باشخصیتی است. کی‌روش را هم در سطح جهانی می‌شناسند. توقع من این بود که او در چنین شرایطی در بستر خشنودی مردم حرکت کند نه اینکه خلاف آن عمل کند.

وی درباره بحث تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش و اینکه گفته می‌شود فدراسیون فوتبال قصد دارد قرارداد این سرمربی را تا پایان مسابقات جام ملت‌های 2019 آسیا تمدید کند، گفت: آقای کفاشیان هشت سال در فدراسیون فوتبال زحمت کشید و یکی از گله‌مندی‌های او از فوتبال همین تحمل کی‌روش بود. این را به واقع می‌گویم. در جلسات متعدد از او شنیدم که معتقد بود کی‌روش به دنبال ایجاد تنش است. آقای تاج هم در یک جلسه خاص که برخی اصحاب رسانه در آن حضور داشتند ادعا کرد که باید کی‌روش را تا پایان جام جهانی تحمل کنیم، چون بهانه‌های کی‌روش تمام شدنی نیست و هر روز یک بهانه جدید می‌گیرد. ما نباید بگویم کی‌روش را به لحاظ فنی مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. من از نظر نظام مدیریتی در فوتبال صحبت می‌کنم. این وضعیت که هر روز کی‌روش نظام مدیریت ما را به چالش می‌کشد، فوتبال ما را دچار مشکل کرده و بهتر است یک تصمیم قاطع در مورد او گرفته شود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان عنوان کرد: نمی‌دانم چرا دوستان ما در سطح وزیر و در سطوح بالاتر وقتی با آقایانی که از خارج به کشورمان می‌آیند می‌خواهند دست بدهند، مثل اینکه با فرشتگان آسمانی دست می‌دهند. آقایان واقعیت‌ها را کنار می‌گذارند و به این می‌پردازند که روی موج محبوبیت یک خارجی سوار شوند. آنها روی آن موج سوار می‌شوند. این روش هم باعث می‌شود آن فرد توقعاتش را به گونه‌ای بالا ببرد که حتی رئیس فدراسیون را یک تدارکچی بداند و در مقابل، او مواضعی بگیرد که رئیس فدراسیون مجبور شود برای احساسات مردم از مواضعش کوتاه بیاید. در مورد اینها باید روزی تصمیم گرفت و باید با قاطعیت هم تصمیم گرفت. من اعتقاد دارم ادامه کار با کی‌روش با سطح مدیریتی که الان در فدراسیون وجود دارد، تقریباً مقدور نیست. مگر اینکه مثل دوره‌های قبل باز هم مسائل را تحمل کنیم و این حرکت را ادامه دهیم.

عابدینی در واکنش به اینکه با همه این اوصاف اما مردم کی‌روش را دوست دارند، گفت: واقعیت‌ها را نیز باید دید. من هم اعتقاد دارم که مردم کی‌روش را دوست دارند. من این حرف‌ها را می‌زنم در شرایطی که می‌دانم این اتفاق رخ داده است، اما باید کار را تجزیه و تحلیل کنیم و ببینیم که ایشان (کی‌روش) برای فوتبال ما چه کرده است. زمانی که شما به موضوع جمع‌آوری اعضای تیم ملی نگاه می‌کنید و می‌بینید که روی نیمکت بازیکنان لژیونر نشسته بودند اینها همه معنا و مفهوم دارد. چرا روی نیمکت تیم ملی بازیکنان لیگ ننشسته بودند؟ چرا با اینکه انتقادات زیادی به بازیکنان لیگ داخلی بوده است، اما اگر بخواهیم بازیکنان درخشان تیم ملی را معرفی کنیم با قاطعیت می‌توان گفت که آنها بازیکنان لیگ داخلی بودند؟ من اعتقاد دارم که باید مقداری بررسی کارشناسی شود. البته ممکن است محبوبیتی که از کی‌روش وجود دارد، کاذب باشد. ما در گذشته خیلی‌ها را دوست داشته‌ایم که بعداً پشیمان شده‌ایم. ممکن است راجع به کی‌روش هم همین‌طور باشد، هرچند می‌دانم اگر این مصاحبه را برای او ترجمه کنند و برایش بفرستند یا ارسال کنند کی‌روش مواضع بسیار پرخاشگرانه‌ای خواهد گرفت!

وی درباره اینکه به نظر نمی‌آید اگر کی‌روش برابر انتقادات موضع بگیرد منطقی باشد، گفت: همه تجربه دارند. من از اوفارل که قبل از آقای مهاجرانی در تیم ملی بوده تا رایکوف و همین‌طور آدم‌های بزرگی مانند ایویچ همه را می‌شناسم. چه در زمانی که بازیکن بودم و چه در زمانی که به‌عنوان مدیر فوتبالی فعالیت می‌کردم با همه آنها ارتباط داشتم. مگر ایویچ جزو پنج مربی بزرگ دنیا نبود؟ آمدن و رفتنش را در ایران چه کسی متوجه شد؟ حضور او چقدر تنش داشت؟ همچنین بلاژویچ چقدر برای فوتبال ما تنش داشت؟ در ادامه هم خیلی‌ها به فوتبال ما آمدند و خدمت کردند، اما به هیچ عنوان ایجاد تنش نکردند و خدمات‌شان ارزنده بود و پایه‌گذار فوتبال نوین در ایران بودند. کسانی که به فوتبال، فرهنگ و اخلاق و رفتار ما بها دادند و همچنین توقعات‌شان در سطح بضاعت ما بود، اما بعضی از دوستان واقعاً این‌طور نیستند. باید منصفانه بگوییم که برخی‌ها این‌طور نیستند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: ما عاشق این مملکت و این ملت هستیم و نمی‌شود که بگویند ما این کشور را دوست نداریم و دشمن هستیم و بعضی از دوستان که از خارج آمده‌اند آنها دوست باشند و بگویند که آنها خدمتگزار هستند. باید برای خدمات‌شان به آنها پول داد و آنها را تأمین کرد، اما دیگر نیایند روی عواطف و احساسات ملت پا بگذارند، آن هم برای مردمی که در این مملکت با همه نارسایی و کمبودها دارند زندگی می‌کنند.

عابدینی درباره بحث لژیونر شدن بازیکنان ایرانی و پیشنهاداتی که برای علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم پرسپولیس آمده است، تصریح کرد: مارکت فوتبالیست‌ها مثل بهار دختر می‌ماند. اگر در خانه نگهدارید ممکن است مجبور شوید تا آخر آن را در خانه نگه دارید. بازیکنی که خواهان دارد به‌خصوص در سطح بالای فوتبال، باید برود. اگر سطح فوتبال ما دبیرستانی باشد، آنجا دانشگاه است. اعتقاد دارم نباید جلوی بازیکنان را گرفت و باید اجازه داد آنها به تیم‌های بزرگ اروپایی بروند. الان ما در داوری نشان دادیم حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و باید به جامعه داوری‌مان درود بفرستیم. با این وجود چرا باید جلوی فوتبالیست‌ها را بگیریم؟ اعتقاد دارم وقتی مشتری پیدا می‌شود باید بازیکنان بروند و بدرخشند.

وی در واکنش به این موضوع که هواداران پرسپولیس معتقدند اگر علیرضا بیرانوند از این تیم جدا شود ممکن است آنها ضرر کنند، گفت: برانکو شرایطی را برای فوتبال ایران و پرسپولیس به وجود آورده که بازیکن‌سازی در آن در حال رقم خوردن است. پرسپولیس باشگاه بزرگی است و برانکو باید این مسئله را حل کند. در غیر این‌صورت اگر این موضوع حل نشود بیرانوند هم آنقدر بزرگوار است که شش ماه در تیم بماند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پایان در خصوص بحث معافیت بازیکنان تیم ملی فوتبال و صحبت‌هایی که در این خصوص مطرح می‌شود، یادآور شد: اعتقاد دارم بازیکنی که به تیم ملی می‌رود و در سطح ملی بازی می‌کند از سربازان نظام و ملت است و از حیثیت ملی دفاع می‌کند. باید به او بها داد. به نظرم باید مقداری در این زمینه انعطاف داشته باشیم. این موضوع برای همه ورزش‌ها وجود دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    2 6
    کیروش دندونای ما رو شمرده
  • امیر IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    8 2
    فقط پرسپولیسیها میگن کیروش بد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس