کد خبر 874810
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
فرانسه

فرانسه در یک مسابقه جذاب ۴-۲ از سد کرواسی گذشت و برای دومین بار قهرمان جهان شد.

به گزارش مشرق، فرانسه با پیروزی مقابل کرواسی برای دومین بار قهرمان جهان شد. قهرمانی فرانسه به معنای آن است که دیدیه دشان بعد از ماریو زاگالوی برزیلی و فرانتس بکن باوئر آلمانی به سومین فردی تبدیل می‌شود که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی قهرمان جهان می‌شود. اما این تنها نکته جذاب فینال نبوده است. ما با استفاده از آمار اوپتا به سایر نکات جالب مسابقه پایانی خواهیم پرداخت:

-فرانسه بعد از برزیل ۱۹۷۰ (برتری ۴-۱ مقابل ایتالیا) به نخستین تیمی تبدیل شد که در مسابقه فینال جام جهانی ۴ گل به ثمر می‌رساند.

-بعد از فینال جام جهانی ۱۹۵۸ که با برتری ۵-۲ برزیل مقابل سوئد همراه شد، فینال جام جهانی ۲۰۱۸ در کنار فینال جام جهانی ۱۹۶۶ (برد ۴-۲ انگلیس برابر آلمان غربی) پر گل ترین فینال جام های جهانی بوده است.

-کیلیان ام‌باپه با ۱۹ سال و ۲۰۷ روز سن به دومین بازیکن جوانی تبدیل شد که موفق به گلزنی در فینال جام جهانی می‌شود. رکورد جوان ترین گلزن فینال جام های جهانی همچنان در اختیار پله است که در فینال جام جهانی ۱۹۵۸ با ۱۷ سال و ۲۴۹ روز سن در مقابل سوئد گلزنی کرد.

-آنتوان گریزمن اکنون ۱۰ گل در رقابت های معتبر (جام جهانی+یورو) گلزنی کرده است. در تیم ملی فرانسه تنها ۳ بازیکن آمار بهتری نسبت به گریزمن در این زمینه دارند؛ میشل پلاتینی (۱۴)، ژوست فونتین (۱۳) و تیری آنری (۱۲)

-پل پوگبا به نخستین بازیکن تاریخ باشگاه منچستریونایتد تبدیل شد که در فینال های جام جهانی گلزنی می‌کند. همچنین بعد از امانوئل پتی (گل به برزیل در فینال ۹۸) پوگبا نخستین بازیکن لیگ برتری است که در یک فینال جام جهانی موفق به گلزنی می‌شود.

-گل خارج از محوطه جریمه پوگبا به کرواسی اولین گل خارج از محوطه فینال ها بعد از گل مارکو تاردلی در فینال ۱۹۸۲ مقابل آلمان غربی بود.

-بعد از هلند ۱۹۷۴ (شکست ۲-۱ به آلمان غربی) کرواسی نخستین تیمی است که در اولین تجربه حضور در فینال شکست می‌خورد.

-ایوان پریشیچ با زدن گل در فینال از داوور شوکر گذشت و حالا هیچ بازیکنی به اندازه او روی گل های کرواسی در رقابت های معتبر اثرگذار نبوده است. (۷ گل و ۴ پاس گل)

-پریشیچ بعد از مارکو ماتراتزی در فینال جام جهانی ۲۰۰۶، دومین بازیکن تاریخ مسابقات است که در یک فینال جام جهانی هم پنالتی می‌دهد و هم گل می‌زند.

-ماریو ماندژوکیچ بعد از ارنی برندتس هلندی (مقابل ایتالیا در جام جهانی ۱۹۷۸) دومین بازیکن تاریخ مسابقات است که در یک مسابقه هم دروازه حریف را باز می‌کند و هم دروازه تیم خودی را.

-مانژوکیچ بعد از فرانس پوشکاش، زولتان ژیبور، گرد مولر و زین الدین زیدان پنجمین بازیکن تاریخ است که هم در فینال لیگ قهرمانان/جام باشگاه های اروپا و هم در فینال جام جهانی موفق به گلزنی می‌شود.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    11 9
    پناه میبرم به خداوند از علمی که سود نمیرساند . اینهمه به صورت افراطی بررسی تاریخچه و این رکوردهای بی ارزش جز جاهلیت مدرن چیز دیگری نیست .
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
      0 0
      خدا شفات بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس