کد خبر 874645
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
دیدار جابری انصاری معاون ظریف با بشار اسد و ولید المعلم در دمشق

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز با رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه این کشور در دمشق دیدار و با آنها درباره آخرین تحولات مربوط به دو کشور رایزنی کرد.

به گزارش مشرق، «بشار الاسد» رئیس جمهور سوریه و «حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز یکشنبه در دمشق با یکدیگر دیدار کردند.

جابری انصاری در این دیدار پیروزی‌های ارتش سوریه در شهر درعا و ریف آن و شکست‌ تروریست‌ها چه از طریق مصالحه و چه از طریق عملیات نظامی را به ملت و دولت سوریه تبریک گفت و اعلام کرد که این پیروزی‌ها اراده محکم ارتش سوریه و متحدان آن را در آزادسازی کامل اراضی سوریه از لوث وجود تروریسم نشان می‌دهد.

به گزارش سانا، بشار اسد و جابر انصاری در این دیدار تاکید کردند که نابودی تروریسم در بیشتر اراضی سوریه، زمینه مناسب را برای دستیابی به راه‌ حل و نتایج سیاسس آن و پایان جنگ در این کشور، فراهم کرده است.

جابری انصاری امروز همچنین با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه نیز در دمشق دیدار کرده است.

یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته که «ولید المعلم» امروز میزبان جابری انصاری بوده و با او درباره روابط استراتژیک بین دو کشور و آخرین تحولات سیاسی و میدانی در سایه پیروزی‌هایی ارتش سوریه و متحدان آن، بحث و تبادل نظر کرده است.

اسپوتنیک در ادامه گزارش داد که دو طرف همچنین درباره نشست آینده سوچی و اهمیت افزایش هماهنگی‌ها و مشاوره دو جانبه در مرحله آینده برای مقابله با طرح‌هایی که امنیت سوریه و منطقه را هدف قرار می‌دهند، با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

 انصاری قرار است فردا دوشنبه با مقامات سیاسی لبنان از جمله رئیس جمهور این کشور دیدار کند.

روزنامه الحیاة امروز یکشنبه نوشت، حسین جابری انصاری فردا دوشنبه با میشل عون رئیس جمهور، نبیه بری رئیس پارلمان و «سعد الحریری» مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان، جدیدترین تحولات منطقه را بررسی می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس