کد خبر 874600
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
ترزا می

نخست‌وزیر انگلیس گفته که رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به لندن به او گفته به جای مذاکره با اتحادیه اروپا بر سر راهبرد «برگزیت» به دنبال شکایت از آنها باشد.

یه گزارش مشرق، «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلستان روز یکشنبه از یکی از توصیه‌هایی عجیبی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به او پیشنهاد شده و او آن را رد کرده پرده برداشت.

به نوشته راشاتودی، دونالد ترامپ به نخست‌وزیر انگلستان گفته برای اجرایی کردن «برگزیت» (خروج انگلستان از اتحادیه اروپا) وارد مذاکره با اتحادیه اروپا نشود و به جای آن، از این اتحادیه شکایت کند. 

بیشتر بخوانید:

انتقاد شدید ترامپ از برگزیت

او در گفت‌وگویی با رسانه دولتی «بی‌بی‌سی»، درباره این پیشنهاد عجیب ترامپ گفت: «او به من گفت باید از اتحادیه اروپا شکایت کنم. گفت شکایت کن، با آنها وارد مذاکره نشو. شکایت کن.»

نخست‌وزیر انگلیس با لبخندی کنایه‌آمیز در ادامه گفت که این طرح ترامپ را رد کرده است. او در پاسخ به این سوال که آیا درخواست ترامپ را پذیرفته گفت: «در واقع نه. ما با اتحادیه اروپا مذاکره می‌کنیم، ولی نکته جالب است که رئیس‌جمهور ترامپ در کنفرانس خبری هم گفت که از مذاکرات خارج نشوید.»

سخنان چند روز پیش ترامپ در بدو ورود به انگلیس درباره اینکه ترزا می توصیه‌های او برای برگزیت را نادیده گرفته موجی از انتقادات و تعجب به همراه داشت. ترامپ همچنین در اظهارنظری عجیب گفته بود که «بوریس جانسون»، وزیر خارجه مستعفی انگلیس حرف‌های خوبی درباره او می‌زند و می‌تواند جایگزین خوبی برای ترزا می باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس