کد خبر 874598
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰
ناهار

وعده غذایی ناهار به دلیل اهمیتی که دارد جزو 3 وعده مهم غذایی قرار گرفته است پس استفاده از مواد غذایی مناسب و البته مغذی باید مد نظر قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، وعده غذایی ناهار به دلیل اهمیتی که دارد جزو 3 وعده مهم غذایی قرار گرفته است پس استفاده از مواد غذایی مناسب و البته مغذی باید مد نظر قرار بگیرد.

1.پاستا: احساس خواب آلودگی بعد از خوردن یک بشقاب بزرگ پاستا به خاطر مقدار فراوان کربوهیدرات علتی است که باید به آن اشاره کرد.غذای ناهار
2.غذای شب مانده: دور ریختن تمام غذاهای شب کار خوبی نیست اما خوردن سس مرغ و کلم بروکلی که حاوی مقدار فراوان شکر است همان احساس خواب آلودگی پاستا را ایجاد می کند.
3.گوشت سرخ شده،  بیشتر این غذاها سنگین است و کالری زیادی دارد. گوشت گاو، سس و پنیر حاوی چربی های اشباع شده اند، همچنین این دسته غذا و فست فودها باعث انسداد رگهای خونی می شود.
4.ساندویچ های از قبل آماده شده: بوقلمون و پنیری که روی گندم هاست مضر است بیشتر ساندویچ های از قبل درست شده روزها داخل یخچال های جعبه ای نگهداری می شوند و نمی شود چربی های اضافی حاصل از سس مایونز و پنیر موجود در آن را کنترل کرد پس بدن در معرض افزایش وزن و چربی خون قرار می گیرد.
5.سوپ سبزیجات: غذاهای مایع شکم پرکن هستند. کالری پایین و مملو از مواد غذایی، تقریبا بدون پروتئین. در واقع یک کاسه سوپ برای مدت طولانی کافی نیست ولی اگر می خواهید برای ناهار سوپ بخورید به آن سیب زمینی و بوقلمون اضافه کنید.
6.سالاد سبزیجات: یک ظرف کاهو خیار هویج و یک ورقه نازک نان ناهار محسوب نمی شود.یه عنوان مثال سوپ سبزیجات و یک سالاد ساده نمی تواند شما را تا شب سیر نگه دارد ، شما پروتئین ماهی و نخود و چربی های سالم مغز و آواکادو نیاز دارید
7.کیک تولد همکارتون: وسوسه ناهار نخوردن و ذخیره کالری ایده غلطی است ، از طرفی کیک هیچ ارزش غذایی ندارد، شکر و آرد باعث افزایش قند خون می شود و چند دقیقه بعد هم دوباره هوس می کنید که یک تکه دیگه بخورید پس چاقی و اضافه وزن حاصل این وسوسه خواهد بود.
منبع: نمناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    10 6
    خجالت نمی کشید مطالب را بدون توجه به فرهنگ ایران ترجمه می کنید ؟؟؟؟و بدون توجه منتشر می کنید؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    5 8
    خجالت نمی کشید مطالب را بدون توجه به فرهنگ ایران ترجمه می کنید ؟؟؟؟و بدون توجه منتشر می کنید؟؟؟؟
  • LB ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    7 5
    باشه. به روحانی میگم ببینم بودجه میده براش یا نه! آواکادو! بوقلمون! بی قلمون!
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    4 1
    مشرق تازگیا خیلی بنجل شده هر چرت و پرتی رو ترجمه و منتشر میکنه!
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      0 0
      شما که خیلی سواد داری منبع خبر رو یه نگاهی میکردی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس