کد خبر 874534
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
استقلال

استقلال روزهای خوبی را سپری نمی کند و تنها با چند شکایت جدید می تواند اوضاع برای آبی پوشان تهران سخت تر شود.

به گزارش مشرق، در روزهای پرتلاطمی که باشگاه استقلال تجربه می‌کند و در گیر و دار نقل و انتقالاتی این باشگاه، مجتبی جباری هم از دنیای مستطیل سبز خداحافظی کرد تا او نیز در این روزها در کانون توجه قرار بگیرد. بعد از خداحافظی او بود که نقل قولی افشاگرانه از سیدرضا افتخاری در رسانه‌ها در خصوص جباری و بازگشت این بازیکن به استقلال منتشر شد. مدیرعامل استقلال بعد از یک سال پرده از راز قرارداد با جباری برداشت و اعلام کرد همان زمان ایفمارک مصدومیت او را تایید کرد اما بنا به اصرار منصوریان او را جذب کردیم. شاید اصرار منصوریان برای جذب یک بازیکن مصدوم گناه تلقی شود اما پذیرش این اصرار از سوی مدیرعامل که مقام بالادست سرمربی است را هم می‌توان عذر بدتر از گناه دانست. مدیرعامل یک باشگاه می‌تواند بنا به ادله کافی و لازم زیر بار اصرار سرمربی تیمش با هر خواسته غیر منطقی نرود و این نه تنها امر غیر طبیعی نیست، بلکه شیوه درست‌تر در مدیریت باشگاه است.

 

هرگونه درخواست‌های غیر منطقی از سوی سرمربیان یک اشتباه است اما پذیرفتن این درخواست‌ها با علم به اشتباه بودن آن از سوی مدیران اشتباهی به مراتب بزرگتر محسوب می‌شود. البته این تنها باری نبوده است که مدیرعامل استقلال خواسته‌های سرمربیان تیمش را با علم به اشتباه بودن آن پذیرفته و در آینده به آنها اعتراف کرده است.


افتخاری چندی پیش هم اعلام کرد از ابتدا با حضور بویان در استقلال مخالف بوده اما با اصرار شفر وی را جذب کرده است.


اما اصرار شفر برای جذب بازیکنی در حد بویان می‌تواند سوال‌برانگیز باشد. بویان، مجتبی جباری نبود که سالهای زیادی برای استقلال بازی کرده باشد و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه باشد. کاپیتان این تیم نبود و گذشته از آن کارنامه قوی هم نداشت. او قبل از پیوستن به استقلال ماه‌های زیادی را بازی نکرده بود و حضورش در این تیم هم اصلا موفقیت‌آمیز نبود.


حال اینکه چرا مدیر عامل استقلال با توجه به جمیع جهات و بخصوص با توجه به کارنامه نه چندان قوی بویان با اصرار شفر حاضر به عقد قرارداد با وی شد و بعدا نیز به آن اعتراف کرد. البته این را هم باید گفت بی‌توجهی به این نکاتی که به لحاظ مدیرعامل استقلال ساده به نظر می‌رسد، می‌تواند در طولانی مدت به گرفتاری تبدیل شود که راه گریزی برای آن وجود نخواهد داشت و دوباره داستان تکراری پرونده‌های شکایت رو می‌شود. چند بار استقلال باید تاوان ندانم‌کاری‌هایی را بدهد که حاصل بی‌تدبیری مدیران باشگاه است.


البته اینطور که از شواهد پیدا است پرونده جذب بازیکنان مصدوم که حتی به تایید ایفمارک هم نمی‌رسد به جباری و بویان ختم نمی‌شود. استقلال از چهارم تیر ماه تمرینات خود را شروع کرد و در حال حاضر در ترکیه اردو زده است اما بازیکنان تازه وارد این تیم مثل آقاخان، تیموری و محمدی مصدوم هستند و باید به تایید ایفمارک برسند. این برای استقلال یعنی شروع داستان تکراری که هیچ درس عبرتی از آن گرفته نمی‌شود. طی سال‌های گذشته و در جریان پرونده‌هایی که در فیفا تلنبار شد چند بازیکن شرایطشان شبیه جباری و بویان بود؟ مگر در فصل شانزدهم استقلال به خاطر شکایت عادل شیحی از پنجره نقل و انتقالات محروم نشد؟


شیحی چند دقیقه برای استقلال بازی کرد؟ در آن مقطع چند رسانه ماجرای مصدومیت این بازیکن را از آن ابتدا بازگو کردند و در نهایت واکنش مدیران استقلال به این افشاگری و شفاف سازی چه بود؟ در این هیاهو که حتی هیات مدیره استقلال به صراحت اعلام می‌کند که پایین‌ترین نمره را به نحوه یارگیری استقلال می‌دهد، بازیکنانی که جذب باشگاه شده‌اند هم مورد مصدومیت دارند و معلوم نیست چقدر به کار آبی‌ها بیایند.


توقع هواداران این بود در زمانی که پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالات محروم است و نمی‌تواند یارگیری کند، استقلال بیشترین استفاده را از این شرایط بکند و بازیکنانی را جذب کند که راه این تیم را برای رسیدن به قهرمانی هموار کنند نه اینکه قراردادهای شبانه استقلال با هزار و یک مشکل روبه‌رو شود. در این میان شاید جذب بازیکنان تیم‌های دیگر خیلی عجیب و غیر واقعی به نظر برسد، وقتی استقلالی‌ها حتی در حفظ سرمایه‌های خود ناکام هستند و با گذشت سه هفته از تمرینات این تیم هیچ کدام از این بازیکنان سر تمرین حاضر نشدند. شاید هم همین شرایط و اوضاع بلبشو استقلال باعث شده تا باشگاه ذوب آهن برای صدور رضایتنامه تبریزی مبلغی نزدیک 2 میلیارد بخواهد. نکته اینجاست در شرایطی که قرار است هنگام بازگشت استقلال از ترکیه، افتخاری با گزارشی از کارهای خود به جلسه هیات مدیره برود، در این نشست چه توجیهی برای سهل‌انگاری‌های این مدت خود خواهد داشت. استقلال با تفکر قهرمانی با شفر تمدید کرد، کاری که به قول مهدی پاشازاده تنها کار مثبت مسوولان استقلال بود اما در این مدت چه مقدار ابزار لازم را برای شفر آماده کردند تا بتواند تیمش را برای قهرمانی آماده کند. زیاد دور نرویم نزدیک یک ماه دیگر استقلال باید در مرحله یک چهارم نهایی مقابل السد قطر بازی کند اما هنوز هیچ کار درستی برای مقابله با این حریف نداشته است.


 این روزها حال و هوای استقلال اصلا خوب نیست و اگر تصور کنیم به دلیل بی‌تدبیری مدیران این تیم قرار است بازیکنانی مثل جابر انصاری و بویان به فیفا شکایت کرده و به فهرست طلبکاران تیم اضافه شوند، اوضاع استقلال از همین چیزی هم که هست بدتر می‌شود. در این اوضاع و احوال می‌توان تصور کرد که صندلی افتخاری برای ماندن لرزان خواهد شد و نمی‌تواند او پاسخ درستی برای عملکرد این چند وقت اخیر خود در استقلال بدهد.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس