کد خبر 874353
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
حجاج ایرانی

مشاور تغذیه و کارشناس فیزیولوژی ورزش در توصیه‌های بهداشتی و تغذیه‌ای به حجاج گفت: زائران سرزمین وحی سعی کنند برای تامین مایعات بدن طی روز از آب معدنی استفاده کنند.

به گزارش مشرق، الهام جمالی،مشاور تغذیه و کارشناس فیزیولوژی ورزش درباره توصیه‌های بهداشتی و تغذیه‌ای به حجاج در ایام حج گفت: حجاج باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، زیرا حضور در سرزمین وحی و در آب و هوای گرم عربستان،  ممکن است آن‌ها را دچار مشکل کند.

بیشتر بخوانید:

برنامه ریزی برای خرید سوغات توسط حجاج از داخل کشور


وی با تاکید بر اینکه حجاج سعی کنند تنها از مواد غذایی تهیه شده توسط آشپزخانه مرکزی سازمان حج و زیارت استفاده کنند، افزود: مواد غذایی که در بیرون از هتل به خصوص توسط دستفروش‌ها به فروش می‌رسد و یا شیرینی‌هایی که حتی بسته بندی شده تهیه و به فروش می‌روند ممکن است حجاج را دچار مشکل کنند و  توصیه ما این است زائران از خوردن هرگونه مواد غذایی در بیرون از هتل خودداری کنند.


این مشاور تغذیه بر شستن چندین باره دست‌ها تاکید و اظهار داشت: حجاج در روز چندین بار دست‌ها را بشویند تا از انباشته شدن میکروب‌ها در زیر ناخن و انتقال آنها به دهان جلوگیری شود.

جمالی مصرف آجیل و میوه‌های خشک در میان وعده زائران را توصیه و تصریح کرد: حجاج سعی کنند برای میان وعده از آجیل و میوه‌های خشک استفاده کنند و در صورت خوردن میوه، حتما آن را شسته و مصرف کنند.


وی با تاکید بر استفاده لیموی تازه در وعده‌های غذایی، گفت: لیموی تازه همراه با عسل و آب و همچنین خاکشیر در جلوگیری از بروز گرمازدگی و نیز کاهش دمای بدن به افراد بسیار کمک می‌کند و مصرف نوشابه‌های صنعتی  زیاد توصیه نمی‌شود زیرا هم برای افراد سالم هم برای افراد دیابتی مضر خواهد بود.

این مشاور تغذیه از لزوم استفاده زیاد از مایعات در طی روز توسط حجاج خبر داد و گفت: حجاج سعی کنند برای تامین مایعات طی روز از آب معدنی استفاده کرده و در هنگام تابش آفتاب ظهر، تردد و فعالیت زیاد نداشته باشند تا از بروز گرمازدگی خود جلوگیری کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس