کد خبر 874221
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
افشانی

شهردار تهران با توجه به تغییر اقلیم، احتمال بروز سیل در تهران وجود دارد و مدیریت شهری در این زمینه تلاش می‌کند آمادگی خود را برای این بحران داشته باشد.

به گزارش مشرق، سید محمد علی افشانی در بازگشایی بخش میان خط 7 متروی تهران و افتتاح ایستگاه مهدیه که صبح امروز با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران و محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران برگزار شد اظهار کرد: از همه کسانی که از ابتدای این پروژه نقش داشتند چه مجریان، چه ناظران و چه کارگران و تمام کسانی که در عمق زمین و در شرایط دشوار تلاش داشتند تشکر می‌کنم.

وی افزود: آنچه مهم است دو چالش اساسی تهران، آلودگی هوا و ترافیک است و توسعه مترو و تکمیل و تجهیز آن به واگن‌ها و سیستم‌های مورد نیاز کمک می‌کند این دو مشکل تا حدودی برطرف شوند.

شهردار تهران ادامه داد: مهمترین مأموریت شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی و توسعه آن است چرا که توسعه حمل‌ونقل کمک شایانی را در بهبود وضعیت هوای تهران خواهد داشت.

وی گفت: در سال گذشته بیش از 22 روز کاری مدارس تهران به‌خاطر مشکل آلودگی هوا تعطیل بود.

وی با اشاره به اعتمادسازی مردم بیان کرد: احساس می‌کنم اگر ما با مردم به‌گونه‌ای صحبت و صادقانه با آنها رفتار کنیم و آنها به گفتمان ما اعتماد بیشتری داشته باشند بخش قابل توجهی از مشکلات با اعتماد مردم حل خواهد شد.

شهردار تهران تصریح کرد: متأسفانه در شرایط فعلی شهرداری تهران بدهی بالایی را به پیمانکاران و بانک‌ها دارد و این در حالیست که سیستم بانکی نیز به‌دلیل بدهی بالای شهرداری رغبت زیادی را برای همکاری و تعامل با شهرداری ندارد که البته ما تلاش کرده‌ایم تا با برگزاری جلسات متعدد نگاه بانک‌ها به شهرداری را تغییر بدهیم.

وی با اشاره به قرارداد 630 واگن بیان کرد: در ابتدا 11 کشور برای این قرارداد وارد کار شدند که در نهایت تعدادی از آنها انصراف دادند، ضمن اینکه در قرارداد جدید مدیریت شهری تأکید شده است که 50 درصد از ساخت واگن‌ها در داخل انجام شود که این رقم در مدیریت شهری سابق 25 درصد بود.

افشانی اظهار امیدواری کرد رسانه‌ها اطلاع‌رسانی دقیقی را نسبت به موضوعات و مسائل مختلف شهری داشته باشند و با اخبار نادرست خود یأس و ناامیدی را در جامعه القا نکنند.

وی با بیان اینکه از این پس هیچ پروژه ناایمنی در شهر به بهره‌برداری نخواهد رسید گفت: یکی از ویژگی‌های بنده این است که تا زمانی که از ایمنی پروژه‌ای مطمئن نشوم آن را افتتاح نخواهم کرد.

شهردار در ادامه با اشاره به احتمال بروز سیل در تهران گفت: با توجه به شرایط به دو معاونت فنی و عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرده‌ام که ظرف مدت یک ماه آینده خطوط مترو را برای بروز احتمالی سیل در تهران بازدید میدانی داشته باشند.

وی گفت: با توجه به تغییر اقلیم هر لحظه ممکن است در تهران سیل بیاید و به همین منظور ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

افشانی همچنین در مورد بهره‌برداری پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر تهران گفت: با توجه به منابع محدود پروژه‌های با اولویت و پیشرفت بالاتر مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد در این دوره یکی از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری خواهد بود گفت: به‌گونه‌ای عمل خواهم کرد که یک نفر جرئت نکند به‌راحتی به اموال مردم دسترسی پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
    11 0
    سیل؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
    0 0
    سیل کجا بود آخه بدبخت مشرقی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس