افتتاح خط ۸ مترو تهران

توقف خط ۷ مترو خاطره‌ای است که شهروندان تهرانی از نجفی شهردار وقت تهران دارند خطی که به بهانه‌ ناایمن بودن تعطیل شد اما هرگز تلاشی برای افتتاح مجدد آن نشد.خطی که توسط قالیباف افتتاح هم شده بود.

به گزارش مشرق، وعده‌های مدیریت شهری تهران در خصوص راه اندازی مجدد خط 7 مترو تهران همچنان ادامه دارد و این در حالی است که راه‌اندازی مجدد این خط به اما و اگرهای بسیاری ربط دارد.

زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خط 7 مترو به دلیل عدم مسائل ایمنی متوقف شده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایلی که باعث به تعویق افتادن مجدد خط 7 شده است کمبود نقدینگی است.

بیشتر بخوانید:

وی تصریح کرد: مدیریت شهری در دوره گذشته مملو از رونق بود و منابع خوبی از فروش تراکم در اختیار مدیران شهری بود و مشکلی را برای اجرای پروژه‌ها نداشتند.

این در حالی است که ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره تلاش مدیریت شهری برای رفع مشکلات شهر تهران اظهار کرد: در زمان قالیباف همه شاهد بودند هر هفته یک ایستگاه مترو در سطح شهر تهران راه‌اندازی می‌شد.

وی افزود: توسعه حمل‌و نقل عمومی برای مدیریت شهری اهمیت ویژه‌ای داشت و در همین  زمینه تلاش‌های گسترده‌ای هم برای آن صورت گرفت.

قناعتی گفت: در روزهای که شهر تهران آلوده بود تعداد مرگ و میرها نیز افزایش داشت و بر همین اساس حساسیت اعضای شورای شهر تهران به سمت توسعه حمل‌و نقل عمومی به ویژه مترو بود.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: در همان زمان هم برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به عدم ایمنی خط 7 مترو تهران انتقاد داشتند و بر همین اساس بازدیدی از خط 7 صورت گرفت که در نهایت اعلام شد که ارائه خدمات با این شرایط برای خط 7 بلامانع است.

وی گفت: طرح خط 7  بر اساس طرح جامع و بر اساس زمانبندی در حال انجام بود ولی متاسفانه این خط در دوره جدید مدیریت شهری متوقف شد.

قناعتی بیان کرد: در آن زمان تیم خاص اقتصادی پیگیر مطالبات و تامین اعتبارات بودند و خط 7 مترو تهران اوایل سال 96 با 22 کیلومتر خط به بهره‌برداری رسید و 5 کیلومتر باقی مانده ایستگاه‌های فرعی و پارکینگ بودند و 19 ایستگاه داشت که 11 ایستگاه به‌بهره‌داری رسید.

به گزارش تسنیم خط 7 مترو تهران حدود یکسال است که از سوی مدیریت شهری در این دوره متوقف شده است و هنوز هم مشخص نیست خط 7 چه زمانی مجدداً راه‌اندازی می‌شود و بسیاری از شهروندان نسبت به این موضوع منتقد هستند و اذعان دارند که این اقدام مدیریت شهری موجب آسیب زدن به شهروندان شده است.

شهروندان تهرانی امیدوارند که مدیران شهری توجه‌ای را برای اتمام خط 7 داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    1 9
    جاوید اصلاحات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس