امید نور افکن

هافبک تیم شالروا گفت: با تمرکز کامل در خدمت تیم جدیدم هستم و می خواهم با نتایج موفقیت آمیز شالروا خودم هم راهی تیم های بهتر اروپایی شوم.

سرویس ورزش مشرق – هافبک فصل گذشه استقلال با درخشش در جام جهانی جوانان 2017 کره جنوبی و سپس بازی های مؤثر برای این تیم و در نهایت دعوت شدن به اردوی تیم ملی بزرگسالان از سوی کی روش راه خود برای ورود به بازار فوتبال اروپا را باز کرد و در ابتدای فصل نقل و انتقالات تابستانی با پرداخت 50 هزار دلار به باشگاه استقلال راهی تیم شارلوا بلژیک شد.

امید نورافکن در گفت و گو با مشرق، درباره آنچه طی مدت زمان حضورش در بلژیک و تمرینات تیم شارلوا برایش سپری شده حرف زد. وی همچنین درباره اهداف و برنامه هایش در این تیم، وضعیت این روزهای باشگاه استقلال و تیم بزرگسالانش همچنین دیدارهای تیم ملی در جام جهانی 20189 روسیه سخن گفت.

گزیده صحبتهای نورافکن:

**از بلژیک راهی لیگ های بهتر می شوم

**کی روش باید تا جام جهانی قطر بماند

**ایرانیان بلژیک با نتایج تیم ملی کیف کردند

**السد با گابی و ژاوی خطرناک است

**دوری از خانواده سخت است ولی هدف دارم

**شارلوا برایم معلم انگلیسی گرفت

**با نیس فرانسه و المپیاکوس یونان بازی دوستانه داریم

**تا برای شارلوا گل زدم تعویض شدم

**با مربی تیمم رابطه دوستانه دارم

**کاوه مشهورترین بازیکن شارلواست

**استقلال در نبود چند بازیکن ضعیف نمی شود

**تیم ملی ایران رونالدو را از کار انداخت

**جام جهانی ثابت کرد داریم به اروپا می رسیم

**شفر از پس مشکلات برمی آید

**نمی دانم چرا حسینی به بلژیک نیامد

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*کمی زود به بلژیک نرفتی؟

- دقیقا! 10، 15 روز پیش از شروع تمرینات تیم راهی بلژیک شدم. می خواستم با شرایط اینجا آشنا شوم و البته آپارتمانم را تحویل بگیرم و کارهای مقدماتی ام را انجام بدهم.

* آپارتمانت را دوست داری؟

- بله! در نزدیکی ساختمان اصلی باشگاه و البته نزدیک به زمین استادیوم اصلی شارلواست. غذا هم در باشگاه می خورم و همه چیز مرتب و مطلوب است تا با آمادگی کامل در تمرینات حضور داشته باشم. آپارتمانم را هم دوست دارم و از نظر رفاهی خوب است.

* تمرینات تان در چه وضعیتی دنبال می شود؟

- دوران سنگینش را پشت سرگذاشتیم. از دو هفته قبل استارت زدیم و روزی دو تا سه جلسه کار سنگین می کردیم. تقریبا هر دو، سه روز در میان هم بازی دوستانه داشتیم تا اینکه الان به هلند آمده ایم و اینجا اردو زده ایم.

* یک گل هم زدی؟

- بله! البته تیم در دوران بدنسازی است و همه 20 تا 30 دقیقه بازی می کنیم ولی در آن دیدار هم من وقتی روی خط 18 قدم بودم توپی که فورواردمان به عقب پاس داد را دریافت کردم و با پای چپ و یک بغل پا توپ را به راست دروازه بان زدم و شکر خدا گل شد ولی 1-2 باختیم. چند دقیقه بعد هم علی قلی زاده به جای من به میدان رفت.

* در هلند هم بازی دارید؟

- چهارشنبه با تیم والنسینس فرانسه بازی داشتیم که 0-1 برنده شدیم. دیروز با ماینس آلمان بازی داشتیم و در ادامه با تیم "نیس" فرانسه و احتمالا المپیاکوس یونان هم بازی خواهیم کرد تا با آمادگی کامل راهی لیگ برتر شویم.

* کجای هلند اردو زدید؟

- در کمپی در نزدیکی آمستردام هستیم.

* شارلوا فصل قبل در رده سیزدهم (جدول 16تیمی) ایستاد. فکر می کنی این فصل بتواند به نیمه بالایی جدول صعود کند؟

- مطمئنا این اتفاق می افتد. شارلوا 4، 5 بازیکن جدید گرفته که من و علی قلی زاده و دو تا خارجی دیگر جزوشان هستیم. تیم با این هدف در فصل بدنسازی حضور پیدا کرده که در لیگ به رده های بالای جدول برسد و البته با توجه به حضور من، کاوه رضایی و علی قلی زاده ایرانی های زیادی هم در حمایت از شارلوا وعده داده اند که در لیگ کمک مان کنند. البته این را اضافه کنم که شارلوا یک باشگاه بازیکن ساز است که آنها را می خرد و پس از مدتی به تیم های دیگر می فروشد.

* می خواهی از این تیم راهی تیم های بهتر شوی؟

- اول امیدوارم بتوانم در شارلوا بدرخشم و باعث موفقیت تیم باشگاهی ام شوم. بعد هم امیدوارم بتوانم با موفقیت در این تیم راهی تیم های بهتر و بزرگتر اروپا شوم.

* رابطه ات با سرمربی تیم (فیلیک ماژو) چطور است؟

- خوب. او با همه بازیکنان تیم دوستانه رفتار می کند. بچه های تیم دوستش دارند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. ارتباط خوبی با هم برقرار کرده ایم و می دانم باید همه خواسته هایش را به بهترین شکل انجام بدهم.

* با دوری از وطن چه می کنی؟

- دروان سختی را سپری می کنم. دور از خانواده، ماشینم، محله و دوستانم در ایران ولی وقتی به دیگر بازیکنان موفق در تیم ملی کشورم نگاه می کنم متوجه می شوم که بدون سختی کشیدن اتفاق مثبتی در زندگی کشی بوجود نمی آید. روی تمریناتم تمرکز دارم و می خواهم نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران در اروپا باشم.

* زبان یاد می گیری؟

- بله. البته باشگاه برای ما معلم گرفته و هفته ای 5 جلسه دو ساعته با ما کار می کند. تیم مان بازیکن خارجی زیاد دارد که تعدادی انگلیسی و برخی فرانسوی حرف می زنند. چون در محیط هستیم این به ما کمک می کند که زودتر راه بیافتیم و همین الان خودم بعد از یک ماه خیلی چیزها را متوجه می شوم و تا حدودی می توانم حرف بزنم.

* کاوه رضایی چقدر کمکت کرد؟ به هر حال شما در استقلال هم تیمی بودید؟

- او فعلا مشهورترین بازیکن شارلواست چون فصل قبل خیلی برای تیم گل زد. در بلژیک که تمرین می کردیم مردم خیلی به او ابراز علاقه می کردند. جا دارد بار دیگر از این طریق هم ازدواجش را تبریک بگویم. بودن کاوه کمک زیادی به من و علی (قلی زاده) کرده که حتما در ادامه هم تأثیرگذار خواهد بود.

* قرار بود سید مجید حسینی هم به شارلوا بیاید؟

- شنیده بودم این اتفاق می افتد ولی اینکه چه پیشنهاد بهتری دریافت کرد یا چه اتفاقی برای او رخ داد که نیامد را نمی دانم. حتما تصمیم بهتری داشته که نیامد. امیدوارم هر جا هست موفق باشد.

* از استقلال و اوضاع نابسامان این روزهایش خبر داری؟

- چیزی که من از استقلال می دانم این است که از ته قلبم مطمئن هستم این تیم موفق ترین خریدش را فصل قبل زمانی انجام داد که وینفرد شفر را به خدمت گرفت. شفر یک مربی توانا، زیرک و باتجربه است که سال قبل هم توانایی اش را نشان داد. او نیم فصل دوم اوج کارش را به رخ کشید و تیم را از ته جدول به رده سوم برد و نتایج درخشانی مثل قهرمانی در جام حذفی گرفت.

* اما الان خیلی ها نگران جدایی بازیکنان این تیم و بحث تمدید قراردادی ها هستند؟

- قطعا استقلال با نبود 3، 4 بازیکن متزلزل نمی شود. از ته قلبم می دانم که استقلال با آرامش و قدرت وارد لیگ می شود و باز هم مایه افتخار هوادارانش می شود.

* پیش بینی خودت از لیگ جدید چیست؟

- قبل از هر چیز از صمیم قلب دوست دارم استقلال در لیگ قهرمانان به مقام قهرمانی برسد و ستاره سوم را بگیرد. حتم دارم در لیگ برتر هم با نفرات خوب و با انگیزه ای که در این تیم هستند قهرمان لیگ برتر می شود. امسال نوبت قهرمانی استقلال است.

* پیش بینی ات از دیدار با السد در دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا چیست؟

- السد با جذب گابی و حضور بازیکنانی مانند ژاوی و بونجاح یکی از تیم های خوب قطر است که قطعا فوتبال باکیفیتی را به نمایش می گذارد. البته استقلال هم با حفظ تیام و جپاروف و حضور بازیکنانی مثل چشمی و مهدی رحمتی و البته سرمربیگری شفر توان شکست دادن این تیم را خواهد داشت.

* پس از حضور تیم ملی در جام جهانی برخی به نبود تفکرات هجومی نزد تیم کشورمان ایراد گرفتند. نظرت درباره عملکرد تیم مان در روسیه چیست؟

- هر کسی نظر شخصی خودش را دارد ولی نظر من این است که تیم ما در روسیه فوق العاده عمل کرد و کوچکترین کارش این بود که کریستیانو رونالدو که بهترین بازیکن جهان است در زدن پنالتی به بیرانوند ناکام بود. او نه تنها در زدن ضربه پنالتی بلکه در همه دقایق بازی هرگز چهره ای از بازیکنی که سراغ داشتیم را نداشت. ما حتی در آن دیدار می توانستیم پرتغال را شکست بدهیم و به دور بعد برسیم.

* مهمترین اتفاق برای تیم ملی ایران در این جام از نگاه تو چه بود؟

- اینکه سطح فوتبال ما فاصله چندانی با کشورهای پیشرفته و عنوان دار جهان نداشت. نشان دادیم کم کم به سطح فوتبال آنها نزدیک می شویم. فوتبال در آسیا رشد کرده و دیدیم که ژاپن تا دقیقه 60 دو بر صفر از بلژیک پیش بود. حتم دارم در ادامه این فاصله کمتر و کمتر هم می شود.

* پس نگاهت به عملکرد تیمی مان در جام جهانی مثبت بود؟

- البته که مثبت بود. نه تنها من بلکه همه ایرانی های مقیم بلژیک که مسابقات تیم ملی را دیده بودند از بازی تیم رضایت داشتند. تیم اینقدر خوب کار کرد که همه توقع داشتیم به دور بالا برود در حالی که تیم های بزرگی در گروه مان حضور داشتند. واقعا از همه بازیکنان تیم ملی مان ممنونیم که با این نمایش خوب شان باعث افتخار ما شدند.

* با ادامه حضور کی روش در تیم ملی موافقی؟

- صددرصد موافقم. کی روش 8 سال است که در کشورمان کار می کند و با زیر و بم فوتبال ما آشناست. همه تیم های لیگی را می شناسد و اگر 4 سال دیگر هم در ایران کار کند باعث خوشحالی همه ماست. امیدوارم او به همکاری با فدراسیون فوتبال ما ادامه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • امیر IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    15 31
    همه مسخرمون کردن خجالت بکش اونا جلوی شما اونطور میگن ناراحت نشید اخه با سبک بکش زیرش کی کیف میکنه
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    15 22
    واقعا این پوک مغزها نماد مردم ایران هستند مردم را مسخره کرده اند اگر فوتبل نباشد چه چیزی کم می شود
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
      26 2
      حالا مثلا اگه فوتبال نباشه چه جیزی زیاد میشه؟ کل دنیا دارن کلی درامد کسب میکنن از فوتبال یه عقب افتاد مثل تو هنوز تو این مونده که فوتبال غربیه یا شرقی!
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
      0 0
      نون دونی یک عده خراب میشه..
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    21 5
    نه تنها من بلکه همه ایرانی های مقیم بلژیک که مسابقات تیم ملی را دیده بودند از بازی تیم رضایت داشتند
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    3 11
    خخخخخخ
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    2 11
    خاک بر سر میامدی تیم ملی خودت بازی میکردی خوب
  • موسوی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    8 2
    افرین خیلی روحیه خوبی دارید اقای نورافکن. ان شالله شاهد پیشرفتت در بالاترین سطح فوتبال جهانی باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس