کد خبر 873807
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
 اعزام اولین کاروان حج تمتع از استان گیلان

در ایام حج امسال، حجاج ایرانی از طریق ۱۹ فرودگاه کشور به سرزمین وحی سفر می‌کنند که قرار است فرودگاه امام خمینی(ره) تعداد ۲۲ هزار و ۷۱۶ زائر را از8 استان‎ اعزام و پذیرش کند.

‌به گزارش مشرق به نقل از روابط‎ عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، براساس آمار اعلام شده بر اساس تعداد حجاج به ترتیب فرودگاه‎های تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، همدان، گرگان، ساری، کرمان، ارومیه، یزد، بیرجند، زاهدان، کرمانشاه، زنجان، بندرعباس، بوشهر و رشت در عملیات اعزام و پذیرش حجاج فعال خواهند بود.

براساس این آمار قرار است فرودگاه امام خمینی(ره) 22716 زائر حج را از استان‎های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، کاشان و مرکزی اعزام و پذیرش کند که از این تعداد 13327 زائر مدینه قبل و باقی مدینه بعد هستند و در کل عملیات اعزام آنها طی 34 روز و توسط شرکت‎های هواپیمایی ایران‌ایر و سعودی انجام خواهد شد.

فرودگاه مشهد اعزام کننده 13092 زائر از استان‎های خراسان رضوی و شمالی در طول 23 روز و توسط شرکت هواپیمایی سعودی است که 5954 نفر آنها مدینه قبل هستند.

فرودگاه اصفهان 6590 زائر را از استان‎های اصفهان و چهارمحال بختیاری در طول 12 روز اعزام خواهد کرد که 1996 نفر آنها مدینه قبل هستند.

فرودگاه اهواز حاجیان استان خوزستان را به تعداد 4299، پوشش خواهد داد این حاجیان در طول 9 روز و توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر اعزام خواهند شد.

فرودگاه تبریز اعزام 4295 زائر از استان‎های آذربایجان شرقی و اردبیل را برعهده دارد و شرکت هواپیمایی سعودی این زائران را در طول 7 روز به سرزمین وحی اعزام خواهد کرد.

فرودگاه شیراز 4212 زائر از استان‎های فارس و کهگیلویه و بویراحمد را در طول 8 روز توسط ایران‌ایر اعزام می‎کند.

همچنین از فرودگاه همدان 4197 زائر استان همدان و کردستان توسط ایران‌ایر، از فرودگاه گرگان 4017 زائر استان گلستان توسط هواپیمایی سعودی، از فرودگاه ساری 3445 زائر استان مازندران توسط هواپیمایی سعودی، از فرودگاه کرمان 3006 زائر استان کرمان توسط ایران‌ایر، از فرودگاه ارومیه 2949 زائر استان آذربایجان غربی توسط هواپیمایی سعودی، از فرودگاه یزد 2702 زائر از استان یزد توسط ایران‌ایر، از فرودگاه بیرجند 2344 از استان خراسان جنوبی توسط  ایران‌ایر و از فرودگاه زاهدان 2064 زائر استان سیستان و بلوچستان توسط هواپیمایی سعودی به بیت الله الحرام اعزام خواهند شد.

همچنین فرودگاه کرمانشاه که استان‎های کرمانشاه و ایلام را پوشش می‎دهد 1479 مشتاق زیارت خانه خدا را با میزبانی از هواپیمای سعودی به عربستان اعزام خواهد کرد.

فرودگاه زنجان 1478 زائر از اهالی استان زنجان را با هواپیمایی سعودی راهی حج می‎کند.

فرودگاه بندرعباس حاجیان استان هرمزگان را با تعداد 913 نفر، فرودگاه  بوشهر حاجیان استان بوشهر با تعداد 909 و فرودگاه رشت نیز 493 زائر استان گیلان را توسط ایران ایر اعزام خواهند کرد.

بنابراین گزارش عملیات بازگشت حجاج در ‌شهریورماه انجام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس