افتخاری

سید رضا افتخاری روزهای سختی را سپری می کند و با مرور مصاحبه های اخیرش پریشانی و استیصال را به وضوح می توان در رفتارش متوجه شد.

سرویس ورزش مشرق – در هفته های اخیر یک موضوع ورد زبان طرفداران تیم استقلال بود. استقلالی که با اوجگیری در نیم فصل دوم لیگ برتر هفدهم تیم رده شانزدهمی (ته جدولی) را به رده سوم رساند، فاتح جام حذفی 97-96 شد و در لیگ قهرمانان آسیا با صدرنشینی در گروه مرگ و عبور از سد محکم امیر قلعه نویی و ذوب آهن به دیدار یک چهارم نهایی رسید.

موضوع مورد بحث طرفداران استقلال یارگیری و تمدید قرارداد باشگاه رقیب (پرسپولیس) در شرایطی بود که فیفا حکم به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی اش داده است! جذب مهدی شریفی، مهدی شیری، سروش رفیعی و مهدی ترابی، بازگشت امید عالیشاه، تمدید قرارداد نوراللهی، کامیابی نیا، سیامک نعمتی و محمد انصاری همه و همه مانند تیرهایی بود که یکی یکی به قلب نگران هوادار استقلالی می نشست در حالی که این سوی بازار نقل و انتقالات هیچ خبری نبود!

امضای قراردادهای دیر وقت (شبانگاهی) با تعدادی بازیکن که نه تست پزشکی داده بودند و نه کسی برای ورودشان جشن می گرفت از یکسو و غیبت تیام، جپاروف، وریا، حسینی(مجید) و ابراهیمی از طرف دیگر لحظه به لحظه عرصه را بر مدیریت باشگاه تنگتر و تنگتر می کرد.

ادعاهای اخیر افتخاری درباره جدایی ابراهیمی و حسینی از روز گذشته بازتاب‌های زیادی را دربرداشته است که در ادامه به برخی از آنها پرداختیم.

**نادیده گرفتن کوه تجربه!

بی شک باتجربه ترین عضو حال حاضر باشگاه استقلال وینفرد شفر است. حتی بیشتر از جواد قراب، محمد کشاورز و علی جباری که در کمیته پیشکسوتان و هیأت مدیره باشگاه حضور دارند. شفر با مربیگری در تیم های ملی کامرون، تایلند و جاماییکا به اضافه سالها مربیگری در سطح باشگاهی در بوندس لیگا و دیگر کشورها بیش از هر فرد دیگری در باشگاه درباره موضوعات مربوط به "عقد قرارداد با بازیکنان" تجربه کاری دارد. شفر کوه تجربه ای است که کنار دست سید رضا افتخاری بود ولی کمترین توجه به توصیه هایش شد! تا آنجا که صدای شفر را بلند کرد و روز گذشته پیش از ترک تهران به زبان آمد و گفت: «بارها گفتم قرارداد بازیکنان را قبل از جام جهانی و بدون شرط فسخ تمدید کنید»!

** قرارداد نبستید چرا عکس گرفتید؟

افتخاری وقتی با واکنش تند کادر پزشکی تیمش درباره به عمل نیاوردن تست پزشکی از بازیکنان جدید مواجه شد اقرار کرد با هیچ بازیکنی غیر از دانشگر قرارداد بسته نشده است! ...که البته این حرف به خودی خود ته دل هوادار را خالی می کند! با این همه سئوال اینجاست اگر قرارداد ندارند چرا شبانه عکس منتشر می شد که با استقلال بستند و بعد هم که خبر جراحی های شان لو رفت؟

**بازیکن بی قرارداد را به ترکیه بردید؟

افتخاری ادعا می کند فقط با یک بازیکن قرارداد بسته شده و اگر بقیه در تست پزشکی مورد تأیید قرار نگیرند قراردادشان لغو می شود! اگر قرارداد ندارند چرا با دلار 8 هزار و 200 تومانی (و شاید بیشتر) آنها را به اردوی ترکیه بردید؟ بهتر نبود هزینه سفر این 10، 12 نفر را صرف تمدید قرارداد بدون قراردادها می کردید؟

**قطر بازیکن یک میلیون دلاری ندارد؟

به گزارش مشرق، افتخاری مدعی شد که کدام باشگاه قطری یک میلیون دلار به بازیکن پول می دهد؟! در پاسخ به این سوال باید گفت سایت ترانسفر مارکت گرچه رقم دقیق قرارداد بازیکنان را منتشر نمی کند ولی یکی از سایتهای مرجع برای تعیین ارزش فوتبالیستهاست که با 10 درصد بالا و پایین اعداد نزدیک به ارزش واقعی بازیکنان را منتشر می کند. با یک سرچ (جستجو) ساده به اسامی بازیکنانی در لیگ ستارگان قطر برمی خوریم که بیش از 4 میلیون یورو (5 میلیون دلار) ارزش گذاری شده اند.

این اعداد به یورو هستند و در تبدیل آنها به دلار حداقل 200 هزار دلار افزایش می یابند. یوسف العربی با 4.95 میلیون یورو، یوسف المساکنی 4.05 میلیون یورو، تائه هی نام 3.6 میلیون یورو، وسلی اشنایدر 3.6 میلیون یورو، بغداد بونجاح 3.15 میلیون یورو و...بازیکنانی از این دست.

در همین صفحه مهدی طارمی 1.53 میلیون یورو قیمت گذاری شده و امید ابراهیمی 1.08 میلیون یورو. مرتضی پورعلی گنجی هم با قیمت 855 هزار یورو ارزشی تقریبا یک میلیون دلاری دارد ولی افتخاری مدعی شده که در لیگ قطر به بازیکنان یک میلیون دلار پول نمی دهند.

**پول داشتید و به خاطر تیام به ترکیه رفتید؟

افتخاری می گوید ابراهیمی می ماند ما (باشگاه استقلال) همین پول (حدود 11 میلیارد تومان) را به او می دادیم. واقعا اگر این همه پول داشتید چرا مدیرعامل و معاون ورزشی باشگاه تا استانبول رفتند؟ چرا جپاروف 134 هزار دلار باقیمانده پول فصل قبلش را در اردیبهشت نگرفت تا همان زمان تمدید کند و حالا خبر سپاهانی شدنش تیر دیگری به سینه هوادار استقلال نشود؟

**پول بود و پاسپورت شفر توقیف شد؟

واقعا استقلال 11 میلیارد تومان برای نگه داشتن ابراهیمی پول داشت و چنین بازیکن مقتدری را از دست داد؟ اگر پول بود چرا مالیات شفر را ندادید تا ضبط پاسپورت مربی آلمانی استقلال و پسرش باعث آبروریزی شود؟ چرا مالیات تیام را ندادید که او در اینستاگرامش این موضوع را رسانه ای کند؟ اگر پول بود چرا وریا گفت هنوز از دو فصل قبلتر 700 میلیون طلب دارد و کسی پولش را نمی دهد؟

**مجید حسینی دنبال پول است؟

افتخاری ادعا دارد که سید مجید حسینی دنبال پول است که می خواهد راهی ترابزون اسپور ترکیه شود! قطعا باشگاه های قطری رقم بیشتری به این بازیکن می دادند ولی یک فوتبالیست 22 ساله برای پیشرفت به اروپا می رود حتی با پول کمتر. نمونه های دم دستی اش هم علیرضا جهانبخش، کریم انصاریفرد، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، سردار آزمون، میلاد محمدی هستند. سعید عزت اللهی با 250 هزار یورو به تیم های پایه اتلتیکو مادرید رفت و سردار آزمون با 75 هزار یورو به تیم روبین کازان پیوست. ولی افتخاری جدایی حسینی را به بهانه پول تلقی می کند؟

**اگر پول هست وقت هم هست

واقعا اگر استقلال این همه پول دارد می تواند بازیکنان خوب خارجی یا داخلی که به درد استقلال و شفر می خورند را به خدمت بگیرد. هم وقت هست و هم پول! بی شک همین تیام و جپاروف که قراردادشان هنوز تمدید نشده بیش از هر بازیکنی به کار استقلال می آیند ولی افتخاری می گوید در ترکیه باید با این دو هم توافق شود! یعنی هنوز ماندن تیام و جپاروف هم قطعی نیست؟!

**راهی به نام استعفا هم هست!

افتخاری در این دو سال گذشته به وضوح متوجه شده روزهایی که تیم در پایین جدول قرار داشته چه هجمه ای برایش ایجاد شده است. روزهایی که در استادیوم شعار حیا کن رها کن درباره اش سردادند. اتفاقات اخیر و ناهماهنگی های موجود در باشگاه درباره مالیات قراردادها یا نداشتن ویزای کار خارجی های کادر فنی و البته جدایی ابراهیمی و احتمالا سید مجید حسینی و جپاروف همه و همه بار سنگینی روی دوش افتخاری ایجاد کرده که اینگونه حرفهای متناقض می زند. از طرفی در واکنش به جدایی پژمان منتظری مدعی می شود قرارداد یک چیز تشریفاتی است و کسی را به زور در استقلال نگه نمی دارد در همان مصاحبه می گوید حسینی را استقلال قرارداد دارد و باید بماند! استعفا قطعا برای چنین روزهایی در نظر گرفته شده که مدیر از پس کارها برنمی آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • امیر IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    58 33
    نمیدونم چرا مشرق نشینان میترسند واقعیات رو مردم بدونند و هر مطلبی درباره پرسپولیسی بودن وزیر ورزش هست رو سانسور میکنن.. کاملا مشخصه جناب افتخاری که هیچ چیزی از فوتبال نمیدونند مامور وزیر تماما پرسپولیسی ورزش برای نابودی استقلال.. اگر وزیر ورزش سر سوزنی فکرش رو هم میکرد با اومدن آقای شفر در استقلال تحولی مثبت روی میداد،هرگز مامورش با شفر قرارداد امضا نمیکرد و الان هم با ایجاد مشکل برای استقلال دنبال فراری دادن شفر. تا وزیر ورزشی بنام مسعود سلطانی فر حاکم،استقلال روی آرامش نخواهد دید.چون افتخاری خواهد ماند.
    • استقلالی IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
      9 4
      امیدواریم با این وضعیت استقلال فصل بعد به دسته دوم سقوط نکنه.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    6 1
    افتخاری در این دو سال گذشته به وضوح متوجه شده روزهایی که تیم در پایین جدول قرار داشته چه هجمه ای برایش ایجاد شده
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    5 27
    جذب مهدی شریفی، مهدی شیری، سروش رفیعی و مهدی ترابی، بازگشت امید عالیشاه، تمدید قرارداد نوراللهی، کامیابی نیا، سیامک نعمتی و محمد انصاری همه و همه غلط بود
    • علی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
      10 77
      عالیشاه و نور الهی به خاطر سربازی رفته بودن جذب!؟؟؟؟؟ احمد زاده طارمی محرمی و مسلمان هم رفتن.....مثل یک عقده ای استقلالی پست نده
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    9 27
    الکی جو نده . افتخاری خیلی هم خوبه
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    12 4
    اگر پول بود چرا وریا گفت هنوز از دو فصل قبلتر 700 میلیون طلب دارد و کسی پولش را نمی دهد؟
  • عمار IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    16 6
    ای کال یاد بگیریم در تمام زمینه ها دچار توهم توطئه نشویم که ناکارآمدی و ناکارایی خودمان را تقصیر زمان و زمان ودیگران نکنیم
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    32 13
    آیا اینها که نوشتین نشون دهنده نا کارآمدب وزیر ورزش نیست ؟! چه کسی اینها رو به استقلال تحمیل کرده !؟ چرا فتح ا..زاده رو ورداشتند در حالی که هوادار ازش را۱ی بود چرا از تبعیض بین دو باشگاه نمینویسین همون بهتر که استقلال منحل بشه ما هم بریم دنبال زندگیمون
  • علی IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    39 4
    تا کی باید هواداران استقلال از دست مدیران بی‌عُرضۀ استقلال و وزارت ورزش خونِ دل بخورن؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس