طرح دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت:ما نیامده‌ایم تصدی‌گری کنیم و به دنبال تصدی‌گری هم نیستیم بلکه به دنبال حمایت هستیم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،‌ سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دیدار با مدیران مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در آغاز با اشاره به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: سپاه یک نیروی مردمی است و فقط نیروی مسلح محسوب نمی‌شود. سپاه در هر عرصه‌ای که ورود کرده موفقیت‌های فراوانی را داشته است ازجمله در عرصه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی این نقش به‌خوبی دیده می‌شود.


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اظهار بر اینکه سپاه رقیبی برای ارتش نیست، هشدار داد: هرکسی که در رابطه با اختلافات ارتش و سپاه صحبت می‌کند حلقومش حلقوم بی. بی. سی و رژیم صهیونیستی است. به‌هیچ‌وجه سپاه رقیبی برای ناجا و جهاد نیست. در هشت سال دفاع مقدس ما علاوه بر جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و نرم را هم داشته‌ایم، در این دوران بی. بی. سی با شایعه‌پراکنی به دنبال ایجاد جنگ روانی بود.


سردار کارگر یکی از اشکالات موجود در نشر ارزش‌های دفاع مقدس را منفعلانه عمل کردن سازمان‌های گوناگون دانست و توضیح داد: متأسفانه هیچ موقع ابتکار عمل در دست ما نیست؛ وقتی‌که ما اسناد مرتبط با دفاع مقدس را منتشر نمی‌کنیم و به نسل جوان نمی‌رسانیم، زمانی که به سؤالی برمی‌خورند در مقام جواب می‌آیند و درزمانی که دشمنان شبهه‌هایی را ایجاد می‌کنند آن موقع دچار مشکل می‌شویم.


سردار کارگر گفت: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سعی کرده‌ایم آثار دفاع مقدس را حفظ کنیم و از طرفی نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ابعاد مختلف باشد. ما سازمان‌دهی بنیاد را به هم زدیم و آمده‌ایم سازمان‌های گوناگونی را ایجاد کردیم.  البته ما نیامده‌ایم تصدی‌گری کنیم و به دنبال تصدی‌گری هم نیستیم بلکه به دنبال حمایت هستیم.


سردار کارگر با یادآوری هشت سال دفاع مقدس، پیروز اصلی در هشت سال دفاع مقدس را مردم معرفی کرد وگفت: اگر مردم نبودند ما در دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم. هیچ قشر و هیچ صنفی و حتی نیروهای مسلح نمی‌توانند ادعا کنند که پیروز جنگ هستند بلکه پیروز اصلی مردم هستند که از همه‌چیز خود گذشتند.واقعا جوانان امروزی در زیر حجم گسترده‌ای از خمپاره‌ها، هواپیماها و موشک‌های دشمن ازنظر فرهنگی که دارد بر رویشان می‌ریزد، خیلی خوب هستند.


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه جلسه به مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اشاره کرد افزود: ما به این مرکز نیاز داریم و واقعا کارهای بسیار خوبی در این مرکز انجام‌شده است.


وی ساخت موزه‌ها را یکی از اهداف مهم در بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری هم بر کمیت و هم بر کیفیت موزه‌های دفاع مقدس تأکید داشته‌اند و متأسفانه از موزه‌ها غفلت شده است چراکه این موزه‌ها پاتوق بچه‌های رزمنده، پیشکسوتان و محققان می‌شود.


سردار کارگر بابیان اینکه عنوان موزه‌ها را مرکز فرهنگی و موزه گذاشته‌ایم، متذکر شد: با این عنوان نخواسته‌ایم موزه‌ها را به گذشته برگردانیم. در سرتاسر کشور ۱۵ موزه داریم که ۱۰ موزه در سال گذشته افتتاح‌شده است، در سال جاری ۶ موزه دیگر را افتتاح خواهیم کرد و نیازمند کمک مرکز اسناد هستیم.


وی با اشاره به سازمان اسناد دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: باید سندهایی که در مرکز اسناد است و قابلیت استفاده دارند اسکن شوند و در این سازمان نگهداری شوند لذا ما آمادگی این همکاری را با مرکز اسناد داریم. از طرفی باید دانشجو یا محقق مکانی را داشته باشد که به آنجا مراجعه کند نباید این‌همه صنف گرایی کرد چراکه اگر ما برای نسل بعدی آمادگی ایجاد نکنیم بعدا این سندها برای نسل آینده برگه‌های اضافی می‌شود چون در آن زمان نبوده بنابراین ما باید این اسناد را نشان دهیم.


وی در عین تأکید بر اینکه نه اصولگرا هستم و نه اصطلاح طلب، گفت: دولت آقای روحانی در مسئله دفاع مقدس خیلی به ما کمک کرد. در حال حاضر ۱۲ تن از وزرا و اعضای هیئت دولت عضو هیئت‌امنای ما هستند.


سردار کارگر ضمن بیان اینکه نباید دفاع مقدس را وارد مسائل جناحی کرد، هشدار داد: اگر دفاع مقدس وارد مسائل جناحی شود، خیانت به دفاع مقدس است. چراکه در دفاع مقدس از همه اقشار، اصناف، مذاهب و طوایف و جناح‌های مختلف حضور داشتند. در حوزه دفاع مقدس زنان خیلی مظلوم واقع‌شده‌اند درحالی‌که در انقلاب و دفاع مقدس نقش زنان بیشتر از مردان بوده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس